Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?
Regnbågsdröm skrev 2016-01-18 16:12:16 följande:
Återigen tack för kloka ord. Det är bra med någon som kan och förklarar för en. Lyssnar betydligt mer på dig än på allt krafs man kan läsa här i forumen. Det värsta är typ folk som håller på med sina symptom. Jag orkar inte. De får ju symptom av läkemedlet. Förstår inte att de inte begriper det. Men visst, det kanske är ett sätt för de som tycker det är jobbigt att klara av det också.. Vad vet jag.
Jag jobbar inte just nu, vilket gör att jag behöver saker att sysselsätta mig med ännu mer. Har tänkt försöka lära mig att virka Köpte några små gosedjursmallar på netto. Tänkte att så svårt kan det ju inte vara Idag har jag förresten bakat den där äppelkakan som vi skulle gjort dagen för insättning. Vi var så nervösa så vi klarade inte ens av det
Tankarna går upp och ner. Och jag känner nog att tiden kommer gå långsamt. En del av mig känner också att jag säkert får mens innan TD.. Men kanske hellre det så man är mer beredd på ett negativt besked. Hur beredd man nu kan vara.
Men just idag har jag en så stark längtan efter att vara gravid att jag är livrädd för ett negativt test. Jag vill liksom att den ska leva där inne. Att den ska må bra och bli en bebis. Vi har i alla fall beställt gravtest nu
Önskar dig all lycka! Shit, känns som att man måste skriva det varje dag. Hon kan ju komma när som helst. Du är beräknad nästa vecka eller? Herregud, det är verkligen dags snart! Du måste lova att meddela mig, så du inte försvinner i flera veckor typ...
Jag håller helt och hållet med. Och symptom på graviditet får man sällan tidigt ändå. hCG börjar inte produceras förrän ägget fäst, vilket är 5-11 dygn efter ägglossning, och halterna brukar inte bli höga nog att ge symptom förrän man är i v. 6 eller 7. Progesteronet vi IVF:are tar ger ju såna tidiga gravsymptom, så det är tyvärr onödigt att analysera dem. Fast det tyckte jag var väldigt skönt, att liksom inte kunna känna efter utan bara låta det vara som det var.
Ok, det låter jättejobbigt! Men virka är jättekul :D Och inte så svårt. Det finns jättebra videos på både youtube och garnstudio.se om du behöver teckenförklaring :) Hahaha, alltså, kan man inte ens baka då jäklar har man varit nervös! Fy farao!
Tiden kommer gå långsammare än någonsin. Det är väl just det som är det mest tärande med ruvandet. Odlandet är skräckinjagande på många andra sätt, men det är "bara" ett par dagars ovisshet. När det gäller ruvande har man MYCKET tid att fundera och grubbla. Får du mens innan TD tror jag att det är bra. De två gånger jag inte blev gravid fick jag ingen som helst blödning före TD, och första gången var jag ganska säker på att det var ett gott tecken, men det var det ju inte. Båda gångerna jag plussat (även vid missfallet) så blödde jag innan TD, så även denna gång trodde jag att det var kört. Så häng inte upp dig på blödning eller inte, det kan man få som biverkning av progesteronet, och skulle det vara riktig mens är det kanske skönt att det kommer igång utan att du först måste sluta med progesteronet. Man blir så paranoid när man inte blöder och hoppas att det ändå blivit en graviditet så det känns så fel att sluta med progesteronet.
Test, ja... Det är det värsta tycker jag. Att testa. Hatar test. Det är ju inte deras fel att vi inte kan få barn, men man är ju så oändligt trött på minus. Där har jag inga som helst tips ;)
Klart jag kommer att meddela dig :D Jag måste ju få veta hur det går för dig också! <3