• Regnbågsdröm

Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?

Cyanea skrev 2015-11-25 13:23:50 följande:
    Hehe, ni går hårt ut på en gång ;) Nu jäklar kommer äggstockarna få sig en rejäl omgång!

Inga problem. Jag vill verkligen veta hur det går, och jag hoppas av hela mitt hjärta att få höra att det gått vägen, och det snart :) 
    Haha ja, uppenbarligen. Och det är nog lika bra Började ju skriva i den här tråden för att jag var orolig över att de där äggblåsorna aldrig växte. Och då började jag på gonal 250. Det var först när vi maxade dosen som det gick! Så får hoppas att det är bra att vi börjar där den här gången. Sen vet jag egentligen inte skillnaden på sprutorna, men hoppas det blir bra!

Du är fin och snäll! Jag håller dig uppdaterad!
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-11-26 11:52:58 följande:
    Jag tänkte på dig igår kväll. Vi träffade ett annat IVF-par på profylaxkursen, så jag och tjejen satt och delade erfarenheter. De hade blivit gravida efter 4:e (!!!!) äggplocket. Aldrig några till frysen. Tredje försöket hade hon gjort långa protokollet med Gonal, vilket funkat riktigt uselt. Gången därpå använde de istället menopur, och då jäklar gick det :) 
    Åh, fint att du tänkte på mig! Hoppas verkligen att menopur ska funka för oss nu! Eller att det bara var en tillfällighet att äggen inte delade sig som de skulle..
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-11-26 16:26:40 följande:
    Verkligen. Tummar hålles och kommer att hållas tills ET :D 
    Tack! <3
  • Regnbågsdröm

Cyanea. Jag frågar dig, eftersom du brukar ha koll på det mesta Jag ska fylla på min vaccinationsspruta (sånt där vaccin som man tar när man ska åka till Thailand.. Har tagit det en gång i typ mars, sen ska jag ta det igen nu för att det ska hålla länge) Behöver jag ringa kliniken och meddela detta tror du? Och fråga om man kan göra det? Jag tycker det känns som en rätt pinsam fråga, men samtidigt vill jag ju aldrig göra något som kan riskera något.

• Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-07 15:41:23 följande:
    Oj, tack för förtroendet ;) 

Jag hade ringt dem. Jag ringde för det mesta, bara för att det var skönt att lägga över ansvaret på dem ;) Det är väl ganska många olika vaccin man ska ta? Eller är det bara en specifik spruta du ska fylla på? 

Äsch, inga frågor är pinsamma för dem! De är vana. Och om jag förstått det rätt kan det röra sig om 1-5 olika vaccin plus ev. tabletter för malaria, det är rätt många olika att ha koll på. Så ring du! 
    Det är bara en spruta. En sån där "påfyllnadsdos" som sen gör att vaccinet räcker i flera år.. Så behöver ju nödvändigtvis inte ta den. Det är mest att jag behöver ta om det om jag ska åka tillbaka dit någon mer gång
    Men okej, nu kändes det helt plötsligt lite lättare. Ringer nog och kollar imorgon
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-07 18:21:29 följande:
    Gör så :) Man kan ju omöjligt ha koll på vad som är ok att ta eller inte när man håller på med sånt här, det är det de finns till för. Är det något de är vana vid är det att folk som har svårt att få barn är väldigt rädda att göra fel och att de behöver lite extra stöd. 

Hittills har RMC inte direkt överväldigat med empati, så kanske är det på tiden att de får en chans att visa vad de går för ;) 
    Du är klok som alltid!
    Jag däremot är jordens klant. Laddar för att ringa RMC idag, men så inser vi att det ju var IDAG vi skulle ta vaccinet. Herregud så förvirrat. Noll koll på dagar. Slutade med att sambon i tidspanik åkte själv. Hon frågade dock gällande mig och hon som tar vaccinet sa att jag kan fokusera på att bli gravid nu och att det nog ska gå att fylla på mitt vaccin senare också. Hon visste inte hur det var med att "blanda" med hormonerna, däremot så tar man det inte på gravida. Så ja, var nog smart att jag inte fick för mig i panik att det "nog är lugnt" utan istället lät bli. Blir bara så irriterad på mig själv när man märker hur förvirrat allting är.

Well well, nog med gnällandet idag. Nu ska jag till Apoteket och hämta ut synarelan som jag börjar på på torsdag. Det ska jag åtminstone inte glömma
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-08 11:14:57 följande:
    Jag blir lite full i skratt när jag läser detta, samtidigt som jag förstår paniken! Vilken grej! Tur att du avstod ;) Men det är så himla mycket i skallen när man ska hålla på med behandlingarna, de upptar liksom all plats där uppe. Mediciner hit och dit, aktiviteter man ska eller inte ska göra, tankar och känslor kring hela processen... Min man höll kollen åt mig på andra saker när vi var inne i karusellen, annars hade nog ingenting funkar ;) 

Bara två dar kvar då innan karusellen börjar snurra igen. Jag håller tummarna för dig, det vet du <3 
    Hehe, ja det är helt otroligt. Man är ju helt väck.

Och krånglet fortsätter förstås. Just varit på Apoteket. Såklart är synarelan försenad. IGEN. Jag skulle hämtat den förra veckan. Då ringde de och sa att den kommer först den 5, men att jag för säkerhets skull kan komma i början av den här veckan. Tror du den kommit eller? Förstås inte. "Nu är nästa bud den 10e". Alltså vad fan.. Det är ju inte direkt så att det är något jävla lotteri. Så oerhört nonchalanta också de så jobbar där. Dessutom är den tionde försent. Jag sa typ "då får du ringa och kolla om de kan skicka den så att den kan komma imorgon". "Vad då, ska jag ringa grossisten menar du?" "Inte fan vet jag, men något får du fan göra".. Man kan ju undra om jag redan är hormonell Blev skitsur.

Lugnat ner mig lite nu dock. Då sambon ringde en annan stad i närheten och kollade. Och de hade inne. Så har de inte fått in det på mitt Apotek imorgon (vilket de såklart skulle få nu då.. Då hon beställde från en annan grossist) så får jag åka en timmes utflykt. Så allt löser ju sig nu ändå. Om jag så ska åka land och rike runt liksom. Blir bara så irriterad på Apoteket också som är så okänsliga. Sen så hämtade jag min menopur också och då sa hon "ja det är bra att du gör det, för den tar upp hela vår kyl". Inte riktigt läge för den kommentaren va
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-08 15:59:34 följande:
    WAAH!!!! På fullt allvar?!?! Hur svårt ska det vara att beställa hem medicin folk behöver när man är ett apotek?!?! De har ju liksom ETT jobb - att ta hem mediciner folk behöver, och det måste ju finnas massor med preparat man kanske inte har hemma varje dag?! Det är väl fördelen med att bo i storstad, antar jag :( Vi har ett apotek som har "samarbete" med Fertilitetskliniken, så de ser till att alltid ha medicinerna hemma. 

Ett tag var jag nära på att be dig att skriva en fullmakt så jag kunde hämta ut åt dig, men det är ju skönt att det verkar lösa sig. Det är ju en jävla bit till Gbg, men det skulle det krisa så vet du att det brukar finnas på apoteket i Nordstan ;) 
    Ja det är så himla sinnessjukt! Vid förra försöket åkte vi som idioter mellan olika apotek för att få tag på den där jävla sprayen. Helt obegripligt att det ska vara så jäkla svårt.

Men hur fin är inte du då! Tack! Tänk att det finns så många fina som man kan hitta på nätet bara sådär. Blir glad av sånt

Vid våran klinik ska de också alltid ha grejerna inne. Har inte hört det själv, men sambon sa att de har sagt det någon gång. Så i värsta fall kan jag liksom sätta mig i bilen och köra till Malmö. Det är dock över två timmar dit, så det är ju liksom inte optimalt någonstans. Men nu vet vi ju att de ska ha i Växjö om det skulle vara så att hemapoteket krånglar imorgon igen. Vilket verkligen inte skulle förvåna mig!! Gah så arg man blir!! Tur att jag inte fick för mig att åka dit imorgon liksom. Utan att jag faktiskt har en dag tillgodo nu.
  • Regnbågsdröm

Synarela hämtad nu. På hemapoteket. Plötsligt händer det Jag som förberett mig för att ställa till en riktig scen

• Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-09 14:30:51 följande:
    HÄRLIGT!!! Så himla ovärt att behöva köra långt för att hämta ut lite medicin när det finns apotek nära liksom ;) 

Hehe, så ska det låta ;) De hade verkligen gjort sig förtjänta av en scen...! 

Härligt att det äntligen är dags! Det ska bli spännande att följa nästa resa :) 
    Känns fantastiskt att få börja igen nu!! Det bara måste gå bra nu!
Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?