• Cyanea

Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?

Regnbågsdröm skrev 2015-10-27 17:23:40 följande:
    Bröt ihop. Såg ju att kuvertet var tunt, så anade det värsta.. Men började gråta lik förbannat. Sambon är lugnare och tänker mer positivt än jag. Men det är tur att vi har varandra i det här. Jag blir så himla frustrerad och ledsen över att det tar sån tid med precis allt. Och att de negativa beskeden liksom avlöser varandra.
    Jag förstår det... Man kan inte förbereda sig för dåliga besked. Och man bör inte heller, det hjälper liksom inte. Slaget blir lika förbannat hårt ändå. Jag känner verkligen med dig. Hos Sahlgrenska har vi själva fått styra jättemycket, så när vi väl var inne i systemet gick det ganska snabbt och ändå tyckte jag att det tog för lång tid. 

Det känns inte ok som de gör, tycker jag. Det känns inte ok att skicka ett brev med tråkiga besked och inte ens ta en personlig diskussion. Det här handlar om ert privatliv! De känns så långt bort från er behandling på något sätt. Förlåt, jag ska inte häva ur mig saker om dem, det är inte min sak att lägga mig i... Det måste vara så jäkla frustrerande för er :( 
  • Cyanea

Åh vad jag hoppas för er skull!! Spännande!!! Alla tummar vi har hålls från och med nu. :D 

• Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-22 19:32:27 följande:
    Tack fina!
    Jag håller dig uppdaterad!
    Det låter bra :) 

Hur är det annars nu? Hur mår du? 
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-22 20:18:27 följande:
    Jag mår bra annars. Eller ja, har precis varit sjuk i influensa i typ en vecka. Men annars bra. Känns som att den här månaden gick väldigt fort. Vilket ju är fantastiskt skönt. Så nu får vi verkligen inte hoppas på att det blir ett bakslag igen här nu...

Hur har du det?
    Härligt att du mår bra, fast fy sjutton för influensa :S Vad glad jag blir att månaden gick fort :D Nej, inga fler bakslag nu, det vill vi inte se. 

Jag har det bra, tack :) Oron är ett problem för mig, men jag får hjälp av psykologen på MVC. Jäkla skit när det är så besvärligt att bli gravid att man får mentala skador ;) 
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-22 20:46:54 följande:
    Ja, det är knäppt egentligen att månaden kändes snabb. I övrigt har ju all väntan känts som evigheter. Men nu gick det faktiskt fort. Men det får fan inte vara ett negativt brev som kommer i lådan nästa vecka alltså. Det får det bara inte. Är så redo för att starta igång igen.

Jag önskar så att du slapp all oro! Men bra att du verkar få bra hjälp med det. Känns det så? Jag tror på dig! Och att allt kommer gå bra för er! När är BF? Stor kram!
    Det är inte min plats att uttala mig om saken och jag vill absolut inte göra dig mer frustrerad än du är... men det irriterar mig något fruktansvärt att de skickar ett brev med besked! Det är så himla märkligt och okänsligt! Det är ju liksom inte jättesvårt att ringa upp och berätta beskedet, då skulle ni ju dessutom få möjlighet att diskutera beslutet så det känns bra för er. Märkligt... 

Det hade varit skönt, men det är verkligen ett kvitto på något jag inte såg förrän för sent. Oron kring behandlingarna har liksom bara flyttat sig. Jag kan verkligen rekommendera att planera för att ta emot hjälp när ni plussar om det är känsloladdat, för inte sjutton försvinner oron av sig själv. Det känns som bra hjälp, men det sitter djupt så det är svårt. Tack vännen, det betyder mycket att du tror på oss. BF är den 29/1, så det är nästan 10 veckor kvar ;) Kram!! 
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-23 18:16:46 följande:
    Du, du får säga precis vad du vill! För jag håller med dig. Det här med brevet känns oerhört omodernt. Förstår det inte alls. Förra gången har vi ju liksom listat ut själva att vi troligen hamnade mitt i julledigheten. Men liksom, hade de bara ringt så hade det ju varit enklare med precis allting. Och svar hade kommit direkt. Men men, inget att göra åt. Nu väntar vi på brevet.
    Vid kort protokoll får man däremot ett samtal. Men det är förmodligen för att de börjar med sprutorna direkt. Jag ska ju vänta 21 dagar innan jag börjar göra något ändå liksom. Säkert därför de tänker att man kan vänta. Noll medkänsla liksom.

Så glad för din skull att ditt pyre kommer snart. För slutet av januari är fan snart! Jag hoppas så att mitt glädjebesked får komma samtidigt som ditt. Det vore ju liksom inte helt omöjligt
    Sahlgrenska skulle liksom aldrig göra så. De är förmodligen inte de bästa, baserat på vad jag läst om andras upplevelser, men jag har aldrig varit med om ett besked jag inte fått muntligt och kunnat diskutera. Det krävs liksom så lite från vårdens sida för att man ska känna sig omhändertagen och trygg. Ett litet samtal. 

Men du har ju helt rätt, det är inget att göra åt och bara onödigt att hetsa upp sig. Jag känner bara frustration å era vägnar. Verkligen noll medkänsla. 

Jag skulle bli så sjukt glad om du kom med ett sånt besked. Det skulle verkligen vara grädden på moset. Jag hoppas hoppas hoppas!!! Och jag hoppas att du fortsätter våga hoppas. Bli inte för skadad av motgångarna, för man behöver en stor dos hopp för att orka igenom det här. 
  • Cyanea

Vilka underbara nyheter!!! Jag var så rädd att det skulle bli en motgång till för er, så fy sjutton vad glad jag blir :D Det är ju ganska snart dessutom! Heja heja!! 

• Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-24 20:37:57 följande:
    Hihi tack kära du!
    Japp, dag 19 den här gången istället för 21. Vet inte varför. Men det känns ju faktiskt inte så långt borta. Och planerat äggplock vecka 2. Så nu är vi på banan igen!!
    Vet inte om det spelar jättestor roll. Kanske bara är för att det blir bättre med deras tider? 
    Wow! Då känns det ännu mer snart, för snart kommer julen, sen är det mellandagar, sen nyår och då är det i princip dags :D
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-24 21:37:47 följande:
    Hihi ja. Känns faktiskt som att det kommer kännas som att det går fortare den här gången. Nu vet man ju hur allt går till också. Innan var ju verkligen ALLT nytt. Å andra sidan ska jag byta spruta den här gången. Till menopur. Men får läsa på lite. Den verkar lite krångligare. Har du haft den? Kram! Så glad idag
    Jag menar det ;) Tiden kommer att rusa! Jag hade Gonal-f, så tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av den :( Men jag har hört bra saker om den, just när det inte funkat optimalt med Gonal. 

Njut av att vara glad, för det har du SÅ gjort dig förtjänt av :D Kram på dig!! 
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-24 22:22:11 följande:
    Får hoppas att allt går bra med den också. Behövde ju höja gonalen som fan. Men nu börjar jag direkt på 450 med menopuren. Så det borde ju vara bra. Men vi får se! Ett steg i taget. Sprutstart dröjer ju ändå liksom. Så får kolla upp den mer närmare sen

Tack för att du finns och lyssnar på mig!
    Hehe, ni går hårt ut på en gång ;) Nu jäklar kommer äggstockarna få sig en rejäl omgång!

Inga problem. Jag vill verkligen veta hur det går, och jag hoppas av hela mitt hjärta att få höra att det gått vägen, och det snart :) 
Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?