• Fröken Smilla

Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?

Jag hade tre stycken vid första VUL, och inte speciellt många fler dagarna efteråt. När de till sist, efter 1,5 veckas sprutande (de ökade dosen vid varje VUL) såg 6 stycken äggblåsor av olika storlekar bestämde de att ÄP skulle ske fyra dagar senare (exakt två veckor efter sprutstart). Vid ÄP plockade de 10 ägg varav 7 st befruktades. Så det kan definitivt ändras även om det är trögt länge! Ägget vi fick tillbaka var dessutom ett riktigt guldägg och vi har bara fem veckors väntan kvar tills vi får träffa vår lilla tjej

• Fröken Smilla

Jag har följt tråden sen jag skrev i den och vill verkligen beklaga det som hände er idag. Förstår att det måste vara otroligt hårt att få samtalet på väg dit.

Angående befruktningen så plockades 10 mogna ägg från mig, 7 st befruktades, varav 5 st levde på dag 5. Då fick vi en tillbaka och de andra fyra odlades vidare en dag. Slutligen överlevde två av dessa och är nu i frysen. Så ganska långt från de sju befruktade överlevde.

Bryt ihop och var så ledsna ni vill, jag lovar att snart ser ni framåt och emot den nya behandlingen med nya krafter! Kroppen och huvudet är starkare än man tror. Många kramar till er!

• Fröken Smilla
    Regnbågsdröm skrev 2015-09-21 20:24:11 följande:

Tack för att du skrev. Jag inser väl mer och mer att vi inte är ensam. Däremot gör det väl egentligen inte mindre ont...

Tack för kramar! Det behövs nu.

Man känner sig absolut ensammast i världen och det är ni ju faktiskt i er egna sorg. Det hjälper föga att det finns andra i samma situation, för detta drabbar just er. Men det kommer att göra mindre ont och då kan det vara skönt att läsa om andra ta hand om varandra och tillåt er sörja, det är mitt råd just nu! <3
  • Fröken Smilla

Jag har också upplevt att de kan vara lite plumpa på RMC, speciellt läkarna. De säger inte särskilt mycket och man får gissa sig fram till en del, vilket inte är helt ok. Vi hade ju turen att slippa flera försök så mestadels har vi positiva erfarenheter, men då mest från sköterskorna.

Mitt i vår behandling upptäcktes en polyp i min livmoder och då var det helt plötsligt tal om att avbryta. Inget om hur eller varför den var där, eller vad som isåfall skulle hända sen. Det var den enda gången min man inte kunde hänga med dit och jag bröt ihop totalt på vägen hem. Behandlingen fortsattes dock och polypen blev mindre och vid äggplock bedömdes den som så liten att den inte borde ha nån betydelse och vi fick bestämma själva om vi ville få tillbaka ett ägg eller frysa ner och ta bort polypen innan återföring (det fanns då en större risk för missfall om ägget fäste sig vid polyper). Den läkaren var guld värd för oss, som lät oss göra vårt egna beslut. Och det var ju tur att vi bestämde oss för återföring annars hade vi inte haft vår guldklimp här hos oss snart

Men jag kände mig grymt utelämnad av läkaren som såg polypen vid ul. Förklarade inga risker eller något som helst. Känslor är verkligen inte deras starkaste sida.

• Fröken Smilla

Vi var på vårt första möte med RMC den 18 december, och de sa då att vi kunde köra igång så fort som möjligt, det var bara de riktiga julhelgdagarna som de skulle hålla stängt. Precis som med nyår. Och i år faller ju julen delvis på en helg så det är ju gynnsamt för de som vill komma igång då. Jag ringde RMC sen den 1 januari och den 2:e fick vi börja så det verkar dessutom vara ganska lugnt med köer vid den tiden.

Håller tummarna för er och kommer fortsätta följa er vill så gärna att det lyckas så ni också får er lilla bebis!

Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?