• Harryhubert

Kvinnor på en pedistalen

När man läser alla svar på detta forum om minskad lust så börjar jag bli arg.

Många trådar är att kvinnan i förhållandet inte har lust och vi män trånar och vill ligga och vi söker stöd och svar på platser så som FL. Men väldigt många svar är att vi (männen) inte anstränger oss nog. Vi hjälper inte till nog. Vi är inte bra nog pappor. Vi städar diskar tvättar för lite för dåligt. Vi sörvar inte kvinnan nog. Vi tar för givet. Och liknade svar. Eller det mest värdelösa svaret av alla RUNKA idioter!!!!!!

Ett förhållande består av 2 personer. Inte att en skall anstränga sig mer eller mindre. Men på dessa ställen är vi män för dåliga och sätter kvinnan på en pedistal som vi ska dyrka för att få vara nära. Vi ska väll dyrka varandra lika mycket i detta jämlika samhälle eller??

Jag har själv denna livssituation och har inget svar. Men tror att människor i förhållande pratar för lite. Och om kvinnor kunde öppna sig och vara mer raka och ärliga och inte bädda in sanningen i nått underförstår kanske vi män hade förståt och kunnat utväckla så att vi kan förbättra eller kompromissa. Och om vi män kunde vara mer förstående och lysna lite till kanske detta med skilsmässor och gå isär hade minskat. Och relationer hade funkat.

Mer prat och ärlighet åt folket.

Har jag fel?

• Svar på tråden Kvinnor på en pedistalen
  • Dixie
    Harryhubert skrev 2015-08-25 23:11:15 följande:

Jag har själv denna livssituation och har inget svar. Men tror att människor i förhållande pratar för lite. Och om kvinnor kunde öppna sig och vara mer raka och ärliga och inte bädda in sanningen i nått underförstår kanske vi män hade förståt och kunnat utväckla så att vi kan förbättra eller kompromissa. Och om vi män kunde vara mer förstående och lysna lite till kanske detta med skilsmässor och gå isär hade minskat. Och relationer hade funkat.

Detta tror jag är helt rätt - helt klart är det bästa att prata och LYSSNA! 
    Harryhubert skrev 2015-08-25 23:11:15 följande:

När man läser alla svar på detta forum om minskad lust så börjar jag bli arg.

Många trådar är att kvinnan i förhållandet inte har lust och vi män trånar och vill ligga och vi söker stöd och svar på platser så som FL. Men väldigt många svar är att vi (männen) inte anstränger oss nog. Vi hjälper inte till nog. Vi är inte bra nog pappor. Vi städar diskar tvättar för lite för dåligt. Vi sörvar inte kvinnan nog. Vi tar för givet. Och liknade svar. Eller det mest värdelösa svaret av alla RUNKA idioter!!!!!!

varför blir du arg för dessa svar? jag tror det ligger mycket sanning i dessa svar - generellt drar kvinnan ett större ansvar i hemmet.......
  • Harryhubert

! varför blir du arg för dessa svar? jag tror det ligger mycket sanning i dessa svar - generellt drar kvinnan ett större ansvar i hemmet.......

Jag blir arg för jag blir frustrerad. Det är ju bara fel på vad männen gör. Vi gör lika mycket i vårt hem. På 50 talet skulle kvinnorna göra mer enligt de normerna. Jag är född på slutet av 80 och har en son på 4 som jag gör allt för. Och tar hand om precis som hans mamma. Hon är en underbar mor.

Jag vet inte svaret vet bara att jag inte kan göra nått med de svar jag fått ????

• Dixie
    Harryhubert skrev 2015-08-25 23:47:35 följande:

! varför blir du arg för dessa svar? jag tror det ligger mycket sanning i dessa svar - generellt drar kvinnan ett större ansvar i hemmet.......

Jag blir arg för jag blir frustrerad. Det är ju bara fel på vad männen gör. Vi gör lika mycket i vårt hem. På 50 talet skulle kvinnorna göra mer enligt de normerna. Jag är född på slutet av 80 och har en son på 4 som jag gör allt för. Och tar hand om precis som hans mamma. Hon är en underbar mor.

Jag vet inte svaret vet bara att jag inte kan göra nått med de svar jag fått ????

jag hänger inte mer.... du menar att du har större sexlust än din fru och dessa råd inte hjälper dig, för att du gör redan tillräckligt hemma? har du pratat med din fru om detta? 
  • Harryhubert

Man kan alltid göra mer det säger jag inget om. Men lite så ja. Jag har någon sexlust men min sambo har inte haft det sen början av 2012. Vi har inte haft sex sen dess. Jag har försökt prata med henne men får aldrig ett klart svar. Så jag förstår liksom inte varför det blivit så här. Hon har slutit sig och kan inte säga det hon vill tror jag.

• Ego Lovers
    Harryhubert skrev 2015-08-26 00:37:17 följande:

Man kan alltid göra mer det säger jag inget om. Men lite så ja. Jag har någon sexlust men min sambo har inte haft det sen början av 2012. Vi har inte haft sex sen dess. Jag har försökt prata med henne men får aldrig ett klart svar. Så jag förstår liksom inte varför det blivit så här. Hon har slutit sig och kan inte säga det hon vill tror jag.

Det kanske är dags och kräva att hon börjar prata. Det blir ju en ohållbar situation om man inte kan prata och sexet minskat kraftigt. Kanske familjerådgivning
  • Anonym (Lisa)

Det är inte bara kvinnor som tappar lusten i ett förhållande. Hemma hos mig är det tvärtom!

• MadHatter

Alltså i trådar på nätet ges ju generella och ganska "enkla" råd. Det som läsaren kommer på. Det innebär ju inte att de råden passar just dig och din situation utan man utgår lätt från det man själv känner till.väödigt ofta läser inte folk hela ts utan lägger in sina egnaeerfarenheter och tolkar frågan utifrån dem.Men det bästa är ju så gott som alltid att prata med sin partner precos som du skriver.

• Celines Essence

Jag brukar ställa frågor till personen som har problem i sexlivet här på forumet . Det är faktiskt adekvata frågor som man bör ställa till sig själv och sin partner . Dock svarar personen i fråga väldigt sällan på frågorna.

Varje relation har sin historia och situation. Det är så oerhört många olika orsaker som kan ligga bakom ett dåligt sexliv.

Undersökningar har visat att män och kvinnor är missnöjda med sina sexliv av helt olika anledningar. Män uttrycker oftast att det är frekvensen som är problemet, medan kvinnor upplever att det är kvaliteten som de är missnöjda med och framför allt att de missnöjda med orgasmer, och möjligheten att få orgasm. Något att tänka på!

Jag tror att män och kvinnor i relationer med dåligt sexliv känner varandra för dåligt sexuellt, eller så är dåligt sexliv ett symtom på att något annat inte är bra i relationen.

Jag upplever att alltför många råd handlar om att mannen, mer eller mindre, ska ställa krav på sex. Att klaga på för lite sex till sin fru lyckas nog väldigt sällan, mer än att hon under en tid kanske pliktmässigt "ställer upp"

Jag tror att det enda sättet att få igång sexlivet är arbeta på att ta reda på hur kvinnan känner, hur hon njuter. Vad hon skulle vilja se för förändring och hur hon känner kring sex. Alltså öppna upp för riktiga samtal om njutning och sex. Det kan även vara så att mannen ska vara tydlig med hur han känner och hur mycket han saknar sex. Inte genom krav. Inte genom tjat. Utan på ett lugnt och kärleksfullt sätt. Fast han bör börja samtalen med att ta reda på hur kvinnan känner.

Ibland kan man inte lösa situationen och då måste man fundera på om man vill ge upp relationen eller inte... Väljer man att stanna i relationen måste man minnas att det är ett aktivt val.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Harryhubert

Jag vet att råden är egna idéer och det är ju jätte bra med idéer. Och klar att man ska vara tacksam för att folk läser och ger sin åsikt. Vissa!

Jag förstår att situationen kan vara omvänd men det känns som om det är mer sällsynt.

Celines Essenses ditt svar kändes väldigt konstruktivt nått jag faktist kan försöka jobba med i vår relation. Tack.

Min frustration i detta förhållandet har gjort att jag är desperat och när jag läst har det mest kännts som om råden är att jag tar hand om min sambo fördåligt så min känsla av många av svaren har känts som att sätt kvinnan på en pedistalen och sopa runt och ta hand om allt så får du ligga.

• Lavemangnus
    Harryhubert skrev 2015-08-26 09:09:52 följande:

Jag vet att råden är egna idéer och det är ju jätte bra med idéer. Och klar att man ska vara tacksam för att folk läser och ger sin åsikt. Vissa!

Jag förstår att situationen kan vara omvänd men det känns som om det är mer sällsynt.

Celines Essenses ditt svar kändes väldigt konstruktivt nått jag faktist kan försöka jobba med i vår relation. Tack.

Min frustration i detta förhållandet har gjort att jag är desperat och när jag läst har det mest kännts som om råden är att jag tar hand om min sambo fördåligt så min känsla av många av svaren har känts som att sätt kvinnan på en pedistalen och sopa runt och ta hand om allt så får du ligga.

Har du en kvinna som gnäller och tjatar? Upplever du att er relation har försämrats och att det finns utrymme för alltför lite sex?

www.mynewsdesk.com/se/lifecap-ab/pressreleases/har-du-en-kvinna-som-gnaeller-och-tjatar-upplever-du-att-er-relation-har-foersaemrats-och-att-det-finns-utrymme-foer-alltfoer-lite-sex-303869

Svar på tråden Kvinnor på en pedistalen