Kvinnor på en pedistalen
När man läser alla svar på detta forum om minskad lust så börjar jag bli arg.
Många trådar är att kvinnan i förhållandet inte har lust och vi män trånar och vill ligga och vi söker stöd och svar på platser så som FL. Men väldigt många svar är att vi (männen) inte anstränger oss nog. Vi hjälper inte till nog. Vi är inte bra nog pappor. Vi städar diskar tvättar för lite för dåligt. Vi sörvar inte kvinnan nog. Vi tar för givet. Och liknade svar. Eller det mest värdelösa svaret av alla RUNKA idioter!!!!!!
Ett förhållande består av 2 personer. Inte att en skall anstränga sig mer eller mindre. Men på dessa ställen är vi män för dåliga och sätter kvinnan på en pedistal som vi ska dyrka för att få vara nära. Vi ska väll dyrka varandra lika mycket i detta jämlika samhälle eller??
Jag har själv denna livssituation och har inget svar. Men tror att människor i förhållande pratar för lite. Och om kvinnor kunde öppna sig och vara mer raka och ärliga och inte bädda in sanningen i nått underförstår kanske vi män hade förståt och kunnat utväckla så att vi kan förbättra eller kompromissa. Och om vi män kunde vara mer förstående och lysna lite till kanske detta med skilsmässor och gå isär hade minskat. Och relationer hade funkat.
Mer prat och ärlighet åt folket.
Har jag fel?