• Anonym (Ok)

pippilotter på en pojke

My Little Man skrev 2015-08-28 17:26:36 följande:

Hur är pojkar?

Och hur är flickor?

Och varför måste allt vara som det "alltid" varit?

Min son har långt jättevackert ljust hår. Vi får inte lov att göra något med håret hans dock, det vägrar han. Men klänningar går han ibland. Och favoritfärgen är just nu rosa. Han hade på sig sinnu storasysters vita spetsklänning på kalas hos en dagiskompis innan sommaren. Han kände sig såå fin! :) Och ingen sade något -vare sig barn eller vuxna. Idag hade han en tunika/klänning på dagis och när jag hämtade honom hade han klätt ut sig i en rosa klänning med spets, paljetter och allt ihopa. Ingen tyckte det var konstigt verkade det som.små barn är nämligen oftast väldig öppna och fördomsfria. Det är de vuxna som inte är det och för över sina idiotiska förhållningssätt på barnen. Klart barnen mobbar...

Vad gäller min son är jag rätt så säker på att detta kommer gå över snart. Jag tror inte chansen är stor att han kommer klä sig i klänning när han blir bara lite äldre. Så why not? Visst tror många han är en tjej, men va så? Han är underbar!

• Anonym (Ok)

Det är DITT ansvar att lära dina barn att män och kvinnor är olika. Vad är det som är fel med det? Att ha något längre hår är en sak men att som pojke gå omkring i rosa klänningar ute och vägra ha annat är inte okej. Varför har du inte lärt din pojke, han vet ju inte stackarn. Du vill alltså att din son ska vara transvestit? I vår familj så sätter vi inte på pojkarna rosa klänningar och då vill dom heller inte ha det. Dom blir vad man lär dom att bli, hur kan man inte förstå en sådan enkel sak?

Är det okej för vuxna män att gå omkring med klänning nej det kan du glömma. SLUTA FEMINISERA pojkar och män.

Män är fantastiska just för att det är och ser ut som män. Och kvinnor som kvinnor.

• Anonym (Ok)
    Brumma skrev 2015-09-01 12:58:17 följande:

Och här trodde jag att det var ens ansvar som förälder att främst se till att barnen mådde bra och blev trygga, lyckliga individer som tror på sig själva, lär sig att alla är lika mkt värda oavsett utseende, hudfärg, frisyr, klädda osv.

TÄNK så fel jag hade!

Och det går bara om pojkarna får ha rosa rosetter, klänning och klackskor menar du?

Nej, det räcker med svammel.
  • Anonym (Ok)

Tycker ni att det är lika bra trevligt om era män börjar gå i klänning, rosa blommor i håret och klackskor, känner ni då er lika kanske tom mer tända.?

Nej, vi kvinnor älskar män för att dem är män.

Svar på tråden pippilotter på en pojke