Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

pippilotter på en pojke

Varför sätter ni pippilotter på en pojke, klart man gör bort sig och säga vad heter Hon men vad  hade ni förväntat er ser ju ut som en flicka ... seriöst. 

• Svar på tråden pippilotter på en pojke
  • Anonym (anonym)

Ser ju flickigt ut och man tror det är en flicka lite taskit not barnet särskilt i skolan . 

• Anonym (anonym)

Eller ska det bli en hårdrockare tro?? vem vet 

• Anonym (anonym)
    Frontline skrev 2015-08-25 23:10:34 följande:

Vart bor du för det har jag aldrig sett bland dom hundratals barn som går i mina barns skola...

I skåne iaf var säger jag inte men gjorde bort mig och fråga om det kommit ny flicka på dagis. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (!!!) skrev 2015-08-26 07:22:06 följande:

För att pojken kanske VILL ha det eller??

Men oj jag sa väl inte att den inte fick men jag trodde det va en flicka .
  • Anonym (anonym)
    Anonym (J) skrev 2015-08-26 09:28:39 följande:
    Vad gör det då?
    Det gör inget men de får npg ta att andra misstolkar det som en flicka det är nog något föräldrar eller barnet får räkna med, iaf innan de vet att det är en pojke.
  • Anonym (anonym)
    Utbrytarkonst skrev 2015-08-26 11:02:44 följande:

Varför får barnet "räkna med det"?

Varför inte bara sluta anta att ett barn är en flicka för att denna råkar ha uppsatt hår?

Inte för att det gör något om folk skulle tro det, människor tror ofta att min son är en flicka, även när han har helt "pojkiga" kläder på sig, men han har långt hår och då är man tydligen en flicka i alla lägen, oavsett klädsel. Men har aldrig lagt någon vikt vid det så det gör inte min son heller. Men det hade varit fint om folk kunde sluta anta att barn med långt hår/uppsatt hår är en tjej.

Fast det är väl ingen klassiker att en pojke har pippilotter, men att andra som inte vet vad den heter eller är klart tom barn kan säga hon, eller folk kanske brukar fråga vad heter den .vet man det är det nog inga konstigheter .
  • Anonym (anonym)
    Johan70 skrev 2015-08-26 12:47:42 följande:

Vad är pippilotter? Är det något liknande papiljotter?

Två hästsvansar en på höger och en på vänster sida
  • Anonym (anonym)
    Dixie skrev 2015-08-26 13:11:26 följande:
    gissningsvis har denna pojke fått höra för att han ser ut som en flicka - men det verkar ju som du är mer bekymrad om det än vad pojken är!
    Det är inte min unge har väl egna föräldrar så fall.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Köl) skrev 2015-08-26 13:45:55 följande:
    Här kallas det tofsar, aldrig hört ordet pippilotter förrän idag!
    pippilotter är ju samma som typ pippilångstrum,p har med kallas också piplotter har jag för mig.
  • Anonym (anonym)

Bara vända på det vill ni vuxna se ut som motsatt kön altså det finns ju risk med mobbing och ja varför utmana ödet liksom bara för acceptansen .

• Anonym (anonym)
    Brumma skrev 2015-08-30 08:25:16 följande:
    Många kvinnor som går med kort hår och byxor tex.

Och många män idag med långt hår.

Har inte sett ngn man med sk "pippilotter" men det ser man inte vuxna kvinnor med heller. Om de inte är med i vissa filmer där kvinnan skall se ut som om hon är omyndig... (pippilotter är ju tofsar som sitter högt uppe på sidorna av huvudet - vanligare om ngn vuxen har tofsar ät att de är längre ner..)

Däremot har många män idag en sk knut eller "truls" högt upp på huvudet. Ungefär som vi kvinnor i åratal haft. DET är både snyggt och manligt :D

Varför man utmanar "ödet" är väl för att de allra flesta mår betydligt bättre i grunden om de får se ut som de vill än om de "rättar sig i ledet" och undertryckt sitt eget jag..

Vi är tre syskon. Och vi har helt olika "stil". Och vi har alla haft stilar i perioder som definitivt inte rättar in sig i ledet.. Vår grund är dock densamma - känslan att alla människor är lika mkt värda och att ddt som räknas inte ligger i hur man ser ut utan vad man gör och hur man beter sig som människa.

Min mamma är en mkt stolt kvinna över att hon lyckats stötta oss i att utveckla våra olika sidor istället för att försöka få oss att se ut som alla andra bara för att bli accepterade..
    Män med långt hår kan va hårdrockare de har oftast långt hår men man ser att det är en kille .
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mhm) skrev 2015-09-01 13:18:31 följande:
    Det är uppenbarligen extremt viktigt för dig att visa att du uppmärksammat barnets kön. 
    samma för vuxna  vill du inte veta om du tex pratar med en kvinna eller man, som du inte ser är sitt rätta kön?
Svar på tråden pippilotter på en pojke