Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Hatbrotten ökar

Yellow Cross skrev 2015-08-29 13:51:29 följande:

Fast genom att använda termen "Högervurmare" i detta sammanhang så insinuerar du ju att brottet var politiskt relaterat eller motiverat,fastän det bevisligen inte var det.

Du får gärrna kritisera nyliberaler,kosmopoliter och andra högerorienterade individer men gör det i rätt sammanhang,annars kan få intrycket av att brottet i fråga var poltisikt motiverad.

Unvisit länken är inte "fejkad",utan ett sätt att länka till Expressen utan att ge dem sidvisningar och annonsintäkter.

Om du dock insisterar på att stödja Mattssons tabloidblaska så är det bara och radera unvisit.it/  innan Expressen-länken, i.e :

unvis.it/www.expressen.se/gt/john-hron-torterades-till-dods-av-nynazister/

blir

www.expressen.se/gt/john-hron-torterades-till-dods-av-nynazister/

Det faktum att de som mördade Hjon Hron var klädda i bomberjackor, samt var skinheads och att Hjon Hron var en känd antinazist spelar ingen roll i det här sammanhanget alltså.
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 14:25:49 följande:

Läs mitt ursprungliga inlägg angående incidenten,framför allt det sista stycket som jag citerade ur Expressen där åklagaren i domstol försökte bevisa en tes som liknade din men misslyckades.

Copypastea gärna.
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 14:31:45 följande:
    Inlägg nr. 78 i denna tråd:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75677448-hatbrotten-okar/8
    EN polis tycker detta. Visserligen en som utredde fallet, men det spelar ingen roll i sammanhanget. Varför? Jag tog upp det som en vinkling om att högerfolk gärna glömmer bort detta mord. Sen är det ännu värre att ta upp det som den polisen "tycker" för att få det att verka som om det INTE var politiskt motiverat.

"Däremot skrev hovrätten att attackerna mot John var "utstuderat grymma och förnedrande" och att 18-åringen visat "sådan hänsynslöshet att brottsligheten måste ha ett utomordentligt högt straffvärde"."

Sen försöker du få det till att de var invandrare som mördade John, du är duktig du.
  • Nerfherder
    grind skrev 2015-08-29 14:46:34 följande:
    Att man drar upp ett fall somr 20 år gammalt för att varna för högerspöket visar just att det är ett spöke. Sker mord s gott som dagligen i Sverige numera.
    Tjenare Grind, det var längesen jag såg din användare här.
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 15:34:29 följande:
    Fast vad du personligen ser det som är väl ganska irrelevant när det i domstol bevisats att Hron-incidenten inte var politisk motiverad eller ett hatbrott.
    Med ditt sätt att se på saken finns det ju heller inga vänstermotiverade dåd, eller hur?
  • Nerfherder
    grind skrev 2015-08-29 17:40:39 följande:

Som tidigare sagts. Att ett 20 år gammalt fall används som exempel på högervåld visar att det knappast är det våldet vi ska oroa oss för. Så sent som för någon vecka sedan blev två svenskar knivmördade av en flykting under en shoppingrunda på Ikea.

Finns nyare exempel, men jag antar att du inte läste mitt inlägg.
  • Nerfherder
    grind skrev 2015-08-29 17:46:40 följande:

Jo, jag läste inlägg 31 och den visar just på problematiken med ett mångkulturellt samhälle.

Beträffande höger- och vänstervåld så har detvisat sig att vänstern står för betydligt fler våldsaktioner än högern.

Jasså har du en källa på det?
  • Nerfherder
    grind skrev 2015-08-29 19:23:09 följande:

Jag förminskar det inte. Jag ser det bara inte som något större hot. Dels för att de är så få, dels för att de aktiviteter som nämns är att dela ut flygblad. Knappast något som skrämmer i dagens samhälle.

Fast kan vi inte återgå till topic. Vad har det ens med nazism att göra?

Säger han som tog upp det
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-08-30 17:15:52 följande:

Vad förväntas en sådan granskning att finna?

Läs igenom tråden
  • Nerfherder
    Snake skrev 2015-08-30 18:03:45 följande:

Nerfherder efterfrågade en källa för att verifiera ditt påstående.... du skickar med en bra och trovärdig länk/källa, vad händer!

Inte ett skit. Nerfherder blir, precis som vanligt, helt svarslös. Hans bästa motargument är att skylla på att alla som inte är av samma åsikt som honom har minst 8 (åtta) olika konton på FL, enbart i syfte att trakassera honom. Har aldrig sett någon hålla på med beskyllningar i den omfattning som Nerfherder håller på med.

Kolla, en helt ny användare som enbart går in för att klaga på mig.
  • Nerfherder
    familjenstyg skrev 2015-08-30 19:18:03 följande:

Oavsett vilken grupp som vinner SM i extremism så är det rätt intressant att det tycks finnas fler nazistjägare och människor som lever på att hitta nazistkopplingar än det finns nazister.

Det beror på att nazistjägarna jagar folk som deltog i andra världskriget. De blir äldre och dör av efter hand, därav blir det mindre nazister.
  • Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-08-31 15:32:12 följande:

Sabba inte en bra historia!

Nä då kan man ju vräka ur sig vilka konstiga saker som helst
  • Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-08-31 16:29:59 följande:

Angående 2 feb 2004:

Åklagarens motivskrivning var att den dödes sambo hade beställt mordet på honom. Hon och den döde knarkade ihop och hon ville lämna honom men kunde inte. Kvinnan frikändes dock från anklagelse om anstiftan till mord.

Finns överhuvudtaget inget politiskt bakom det mordet. Heller.

Men det gör sig bra att kalla det ett "nazist-mord" och sedan tala om den hotande högerextremismen.

www.sydsvenskan.se/sverige/livstids-fangelse-for-mattmord/

.

Mordet i Norrköping 2000 var en fortsättning på ett slagsmål killarna emellan som hade varit helgen innan. Inte mycket politik där inte. 

Bra att ni lär er!
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-09-01 20:25:00 följande:

1.Vad en enskild polis tycker är egentligen irrelevant,då domstolen kom fram till att mordet inte var ett hatbrott eller politiskt motiverat.

2. Det är märkligt att du försöker få det att framstå som om just högerorienterade individer skulle vilja soppa incidenten under mattan,då mordet som tidigare konstaterat inte var politiskt motiverat.

3.Hurvida mordet var brutalt eller inte är irellevant då tråden handlar om hatbrott och inte synnerligen brutala brott.

4. Jag försökte inte alls få det att se ut som om invandrare mördade honom (jag använde mig överhuvudtaget inte av termen "invandrare" eller dylikt),utan konstaterade enbart att förövarna med stor sannolikhet var socioekonomsikt utsatta individer,likt de socioeknomiskt utsatta individer som numera gör Sverige till ett mer spännande land genom att t.ex utföra granatanfall på allmänna utrymmen eller begå gruppvåldtäkter.

Att du kopplar ihopp nämnda fenomen med invandrare trots att jag överhuvudtaget inte nämnt eller insinuerat att invandrare utfört dem tyder väl på att du undermedvetet är främlingsfientlig (skäms på dig!).Argumentum ad populum;Om något bevisats vara sant så är det sant oavsett vad majroiteten tycker.I rättsstaten så är det "oskyldig till motsatsen bevisats" som gäller.Visst finns dem,skillnaden är att man i de fallen bevisat och fått dem fällda för det,medan man in detta fall försökte fälla dem för det men misslyckas pga av bristande bevis.

Det såklart.

Var det en skön avstängning?
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-09-01 21:14:50 följande:

Det är enklare att inte låtsas om inlägget än att komma med diverse meningslösa icke-svar,annars blir det på tok för uppenbart att argumenten tryter.

Bra!
Svar på tråden Hatbrotten ökar