Hatbrotten ökar
Hatbrotten ökar ju för att vi har grupper som har en annan syn på homosexuella.
Hatbrotten ökar ju för att vi har grupper som har en annan syn på homosexuella.
EN polis tycker detta. Visserligen en som utredde fallet, men det spelar ingen roll i sammanhanget. Varför? Jag tog upp det som en vinkling om att högerfolk gärna glömmer bort detta mord. Sen är det ännu värre att ta upp det som den polisen "tycker" för att få det att verka som om det INTE var politiskt motiverat.
"Däremot skrev hovrätten att attackerna mot John var "utstuderat grymma och förnedrande" och att 18-åringen visat "sådan hänsynslöshet att brottsligheten måste ha ett utomordentligt högt straffvärde"."
Sen försöker du få det till att de var invandrare som mördade John, du är duktig du.
Du har fel. Titta på inlägg 31 så ser du hur hatbrotten fördelar sig och vilka som ökar.
Domstolen har inte bevisat något. Att domstolen inte funnit belägg för politiska motiv är inget bevis utan är ett uttryck för att Åklagarens anklagelse om politiska motiv inte har kunnat bevisas.
Finns nyare exempel, men jag antar att du inte läste mitt inlägg.
Jasså har du en källa på det?
Jag försvarar på intet sätt den autonoma vänsterrörelserna och det är möjligt att denna rörelse har större förmåga när det gäller att använda våld men ser man till statistiken så är det nazistiska rörelser som står för det grövsta politiska våldet.
Varför försöker du förminska de nazistiska aktiviteterna i landet?
www.svt.se/nyheter/inrikes/nazistisk-aktivitet-okar-i-sverige