Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

Hatbrotten ökar

Hatbrotten ökar ju för att vi har grupper som har en annan syn på homosexuella.

• grind
    Nerfherder skrev 2015-08-29 14:42:36 följande:

EN polis tycker detta. Visserligen en som utredde fallet, men det spelar ingen roll i sammanhanget. Varför? Jag tog upp det som en vinkling om att högerfolk gärna glömmer bort detta mord. Sen är det ännu värre att ta upp det som den polisen "tycker" för att få det att verka som om det INTE var politiskt motiverat.

"Däremot skrev hovrätten att attackerna mot John var "utstuderat grymma och förnedrande" och att 18-åringen visat "sådan hänsynslöshet att brottsligheten måste ha ett utomordentligt högt straffvärde"."

Sen försöker du få det till att de var invandrare som mördade John, du är duktig du.

Att man drar upp ett fall somr 20 år gammalt för att varna för högerspöket visar just att det är ett spöke. Sker mord s gott som dagligen i Sverige numera.
  • grind
    KillBill skrev 2015-08-29 15:17:03 följande:

Du har fel. Titta på inlägg 31 så ser du hur hatbrotten fördelar sig och vilka som ökar.

Inlägg 31 visar just på det jag talar om.
  • grind
    KillBill skrev 2015-08-29 15:55:36 följande:

Domstolen har inte bevisat något. Att domstolen inte funnit belägg för politiska motiv är inget bevis utan är ett uttryck för att Åklagarens anklagelse om politiska motiv inte har kunnat bevisas. 

Som tidigare sagts. Att ett 20 år gammalt fall används som exempel på högervåld visar att det knappast är det våldet vi ska oroa oss för. Så sent som för någon vecka sedan blev två svenskar knivmördade av en flykting under en shoppingrunda på Ikea.
  • grind
    Nerfherder skrev 2015-08-29 17:42:49 följande:

Finns nyare exempel, men jag antar att du inte läste mitt inlägg.

Jo, jag läste inlägg 31 och den visar just på problematiken med ett mångkulturellt samhälle.

Beträffande höger- och vänstervåld så har detvisat sig att vänstern står för betydligt fler våldsaktioner än högern.
  • grind
    KillBill skrev 2015-08-29 18:45:22 följande:

Jag försvarar på intet sätt den autonoma vänsterrörelserna och det är möjligt att denna rörelse har större förmåga när det gäller att använda våld men ser man till statistiken så är det nazistiska rörelser som står för det grövsta politiska våldet.

Finns det ens nazister idag?

Det var väl någon demonstration i någon stockholmsförort där några nazister bråkade men de är så få att det i sammanhanget blir i det närmaste irrelevant.
  • grind
    KillBill skrev 2015-08-29 19:02:30 följande:

Varför försöker du förminska de nazistiska aktiviteterna i landet?

www.svt.se/nyheter/inrikes/nazistisk-aktivitet-okar-i-sverige

Jag förminskar det inte. Jag ser det bara inte som något större hot. Dels för att de är så få, dels för att de aktiviteter som nämns är att dela ut flygblad. Knappast något som skrämmer i dagens samhälle.

Fast kan vi inte återgå till topic. Vad har det ens med nazism att göra?
Svar på tråden Hatbrotten ökar