Inlägg från: Disneymia |Visa alla inlägg
  • Disneymia

Disney world Florida

Hej!

Med tanke på att du skrev det här i Augusti tar jag för givet att du redan har hunnit vara iväg till USA. Jag hoppas att du fick en underbar resa. 

VIll du ha mer tips om Florida och framför allt Walt Disney World (WDW), så kolla gärna in min blogg:
    nouw.com/disneysemester där jag skriver om just Disney och har skrivit mängder med inlägg om just WDW. Jag skriver även detaljerade personliga "schema" för hur man kan attackera parkerna för att minimera köerna. Hör gärna av dig om det skulle vara intressant. 
    Walt Disney  World har något för alla åldrar, men är speciellt anpassade till de yngre. Magic Kingdom som är den klassiska parken med slottet är nog den park som passar allra bäst med barn i den ålder, men även EPCOT, Hollywood Studios och Animal Kingdom är fantastiska beroende på intressen hos dina barn. 

Universal Studios och Island of Adventure är också riktigt bra parker, men de fokuserar mer på riktigt häftiga attraktioner. Har man tonåringar som älskar tuffa berg och dalbanor ska man inte missa att åka hit, annars kan det vänta. Harry POtter världarna är helt otroligt uppbyggda, men de har trånga gränder och små affärer och trängseln är är nästan outhärdlig t.o.m. för ett Harry Potter fan som jag. 

Sea World rekommenderar jag inte. Det käns lamt efter de andra parkerna och även om delfinshowen är fantastisk är det mycket diskussion om det etiska i att hålla späckhuggare fångna som de gör. 

Däremot är Kennedy Space Center riktigt bra och intressant och jag rekommenderar alla att åka dit. Får man tid över är naturreservaten som ligger nra också värt ett besök. Vi bor gärna på Cocoa Beach efter att ha bott på ett Disneyhotell, eftersom det är mysigt och härligt med stranden och vågorna. 

I Orlando finns det flera riktigt bra vattenparker, de bästa är Aquatica (Sea Worlds vattenpark och Typhoon Lagoon samt Blizzard Beach som båda är Disneys. Vi älskar Typhoon Lagoon som har en enorm vågbassäng men med tanke på åldern på dina barn passar nog Blizzard Beach bäst. Här finns bassänger och vattenkul anpassade för småbarn, men här finns också en hel avdelning för barn i mellanåldern. med massor med kul. 

Svar på tråden Disney world Florida