Ensamkommande kontra fattiga barn
Återigen: 77% av de som man kontrollerade var över 18. Man kollar inte de som är uppenbart under.
12% av den total mängden var över 18. Att set ska varade svårt att förstå!
Återigen: 77% av de som man kontrollerade var över 18. Man kollar inte de som är uppenbart under.
12% av den total mängden var över 18. Att set ska varade svårt att förstå!
Åh jag som trodde att någon som svarar på mitt inlägg också har sett vilket inlägg jag har svarat på..ett inlägg som kanske handlade om Danmark.
*facepalm*
Men herregud, jag svarade på ett inlägg där det påstods att 77 % av det ensamkommande till Danmark var över 18. Då är det ju självklart att jag måste redovisa de siffror som finns för just Danmark. När jag hoppade in i diskussionen så handlade enbart om Danmark det var Danmark som stod inlägget och det var Danmark jag svarade om. Vad det har med mitt yrke som journalist att göra vet jag inte. Menar du att journalister normalt sett inte kan följa en tråd men nu när jag faktiskt gjorde det så tror du inte att jag är en journalist eller? I så fall så får jag väl tacka för då bekräftar du att jag har överträffat dina förväntningar på mig ;)
Jo jag har diskuterat TS tidigare i den här tråden också. Men i just det här inlägget som du av någon anledning tycker var så märkligt så svarade jag på ett annat direkt påstående som var felaktigt och det handlade om Danmark. Kan det vara så svårt att ta in att man inte kan behöver ta upp precis i hela trådens diskussion i varje enskilt inlägg, när jag dessutom citerat det inlägg jag svarat på det här det tydligt också står om Danmark. Inse. Släpp det och inse att du hade fel i din kritik just detta fall. Att du uppenbarligen läst slarvigt. Det är helt okej, men nu är det dags för dig att släppa det, du gör dig bara till åtlöje.
... på ett sätt som var ifrågasättande mot att jag presenterade fakta om Danmark. Du läste inte hela tråden och det förstår jag. Det orkar man inte alltid. Då missförstår man och det är OK att du gjorde det. Så vi kan släppa det nu så diskussionen kan fortsätta - om Sverige. Han som kom med den felaktiga faktauppgiften om Danmark är märkligt tyst efter att ha blivit rättad så den diskussionen får väl ses som utagerad
?
Jag har presenterat fakta och skrivit varifrån (vilken myndighet och vilket år) faktauppgifterna kommer. Vad mer begär du?
Men vad fan är du fem år eller. Till och med avpixlat skrev ju korrekt (även om de utelämnade det totala antalet så stod det även för att det handlar om 77% av de kontrollerade, inte av totalen. Googlar du detta får du 25 sidor som har den uppgiften. Det är bara på forum som denna missuppfattning verkar gälla fortfarande.
Behöver jag förklara vad Google är också? Välj vilken neutral eller rasistisk sida du vill- uppgiften är densamma.
Och du påstår dig vara över fem år. Hur svårt kan det vara att googla? Kom igen nu, det gör inte ont, jag lovar.
Här är länken : WWW.google.com
TS, vad är ditt svar på nedan fråga? Om du själv skulle bli sprängd..etc.