Inlägg från: Utili |Visa alla inlägg
  • Utili

Ensamkommande kontra fattiga barn

Det är bara att utgå från Migrationsverkets årsredovisning. Av totalt 7049 flykting"barn" i Sverige 2014 undersöktes 83 stycken med tand och handledsröntgenm, knappt 1 % av alla ensamkommande flyktingbarn, vilket skämt.

• Utili
    Solidaritet skrev 2015-08-26 08:57:36 följande:
    Expressen? 
    Ja men då måste jag ju ljuga!

Eller kanske inte. Migrationsverket som faktiskt utför ålderstesterna har nog bättre ordning på det. 

Vad otrevlig du är. Varför så aggressiv?
    Jag tycker inte om oärliga människor. Expressen och SvD är mycket mer tillförlitliga källor än Godmankliniken.

Man har konstaterat i både Danmark, Finland och Norge att 75 % är över 18 år. Man där alltid tand- och handledsröntgen vid misstanke om att flyktingen ljuger om sin ålder.

Det gör man inte i Sverige vilket källorna Expressen och SvD bekräftar. Även Migrationsverket bekräftar detta, man utförde 2014 83 stycken handleds- och tandröntgenundersökningar, samtidigt tog man emot 7049 sk ensamkommande flyktingbarn.

Med det i åtanke är ditt påstående att 0,5 % av alla ensamkommande flyktingbarn är äldre än 18 år skrattretande. Hur kan man ens vara så dum som du är? Du menar ju att i Danmark, Norge och Finland, ja där är 75 % äldre än 18 år, men i Sverige är flykting"barnen" magiskt ärliga, där är endast 0,5 % äldre än 18 år. Jag skrattar åt ditt idiotiska argument.
  • Utili

De här människorna vill Solidarisk hjälpa. I dag skär vi ned på utlandsbiståndet för att hjälpa dessa stackars "barn": ensamkommande_8.jpg

Jag vill hjälpa de här människorna, för att kunna göra det måste vi höja utlandsbiståndet, inte sänka det: image

Sen när det gäller TS fråga så tycker jag så här. I fall hennes barn är småbarn som på bilden, så tycker jag att de förtjänar en resa mer än vad dessa "ensamkommande" vuxna män förtjänar att få PUT i Sverige.

Men framförallt tycker jag att vi i Sverige borde hjälpa riktiga barn, och att vi borde hjälpa framförallt flickor i patriarkala kulturer.

• Utili
    Utili skrev 2015-08-26 09:15:22 följande:

De här människorna vill Solidarisk hjälpa. I dag skär vi ned på utlandsbiståndet för att hjälpa dessa stackars "barn": ensamkommande_8.jpg

Jag vill hjälpa de här människorna, för att kunna göra det måste vi höja utlandsbiståndet, inte sänka det: image

Sen när det gäller TS fråga så tycker jag så här. I fall hennes barn är småbarn som på bilden, så tycker jag att de förtjänar en resa mer än vad dessa "ensamkommande" vuxna män förtjänar att få PUT i Sverige.

Men framförallt tycker jag att vi i Sverige borde hjälpa riktiga barn, och att vi borde hjälpa framförallt flickor i patriarkala kulturer.

Jag ser att länkarna inte fungerar.

Foto på sk ensamkommande i Sverige, de här vill alltså solidarisk lägga tiotals miljarder kr på varje år ensamkommande_8.jpg

Foto på riktiga barn i Afghanistan, solidarisk tycker att Sverige ska sänka utlandsbiståndet som annars går till flickor som dessa, och istället satsa pengarna på sk ensamkommande flykting"barn" i Sverige. AP04100409751_940w.jpg
  • Utili
    Harvester skrev 2015-08-26 09:47:09 följande:
    Då har väl min kompis som är röntgenläkare drömt att hon gjort åldersbestämningar då...?
    Din kompis som är röntgenläkare har kanske gjort en av de 83 stycken handleds- och tandröntgenundersökningarna jag redan nämnt i tråden.
  • Utili

En av de 83 handleds- och tandröntgenundersökningar som gjordes 2014 (av totalt 7049 påstådda "barn").

• Utili
    Solidaritet skrev 2015-08-26 10:09:40 följande:
    Väldigt vad du jobbar med att förvrida fakta och andras åsikter. 

Jag ska försöka förklara de för dig.
    Vi kan inte styra över vilka barn som kommer till Sverige. 
    Situationen i landet barnen flyr ifrån styr vilka barn som kan ta sig hit. 

Bistånd är bra, vilket vi också ger. Men vi kan inte "hjälpa på plats" när skotten viner och bomberna faller.Vi kan inte hjälpa barn i krigszoner genom att skicka dem teddybjörnar och fleecefiltar. Då dör de.

Säger du att en del barns liv är mer värda än andra barns liv? 
    Det är en slump att alla flykting"barn" kommer till Sverige istället för Norge, Danmark och Finland där man röntgentestar "barnen". Du är för rolig. Hade vi haft samma rutiner som våra grannländer hade vi inte invaderats av lyckosökande vuxna män som påstår sig vara under 18 år (75 % av alla sk ensamkommande flykting"barn" är alltså vuxna enligt norska, danska och finska staten, se föregående källor). Här har ni en bild på "ensamkommande flyktingbarn" som Solidaritet vill hjälpa istället för småflickor i patriarkala länder: ensamkommande-mc3a4n.jpg

Solidaritet tycker att det är bra att Sverige sänker utlandsbiståndet för att satsa pengarna på vuxna män som ljuger om sin ålder.

Solidaritet pratar om att "bomberna faller" trots att de tre vanligaste länderna som flyktingbarn kom ifrån 2014 var Somalia, Afghanistan och Eritrea, där det endast finns fickor med konfliktzoner och knappast krig i hela landet (alltså gått om platser att fly till).

Jag säger att småbarn behöver vår hjälp mer än vuxna män eller för den delen tonårspojkar i övre tonåren. JA DET SÄGER JAG. Jag står för det och säger det för alla jag känner i verkliga livet också.

Jag har sunt förnuft, de här tycker jag att vi ska hjälpa: sinclair.jpg

Ta en titt på den där bilden. Det är en bild på afghanska flickor som har satt eld  på sig själva för att de inte vill giftas bort. I Afghanistan gifts flickor nämligen bort i yngre tonåren, ibland före tonåren. Svin som Solidarisk vill kasta bort pengar på vuxna afghanska män som påstår sig vara under 18 år gamla, han vill minska utlandsbiståndet för att ge dessa svin som förtrycker kvinnor PUT.

blackbirdwhistling.wordpress.com/2008/01/07/self-immolation-a-growing-trend-in-afghan-girls-women/
  • Utili
    pellepelle skrev 2015-08-26 10:26:11 följande:
    Du har missuppfattat en siffra här. Det är 75% av de TESTADE ensamkommande i Norge och Danmark som är över 18. Inte av totalen. De barn som är uppenbart under 18 testar man inte. Senaste siffran jag hittar var att 208 av 1300 barn testades i Norge till exempel (158 över 18). Så Förutsatt att man inte missat någon som ser uppenbart yngre ut blir det  158 av 1300 som är över 18. Dvs cirka 12%
    OK. Det är väl inte mycket bättre att 50 % av alla barn i och med detta ljög om sin ålder. Det är väl inte dom som behöver hjälp utan småflickor i Afghanistan som sätter eld på sig själva för att komma undan förtrycket. Att hjälpa pojkar i övre tonåren istället för småbarn, haha vilket skämt! Överhuvudtaget är det ett skämt att ge PUT till vuxna karlar. En karl reder sig själv heter det.

"327 av de 637 (51 procent) ensamkommande asylsökande som sade sig vara minderåriga och kom till ett danskt asylcenter under åren 2011 och 2012, visade sig efter rättsmedicinsk undersökning ha ljugit om sin ålder, och var över 18 år. De första fyra månaderna 2013 var tre av fyra (75 procent) testade flyktingbarn över 18 år, enligt Justitieministeriets statistik."

I Sverige torde ju siffran även vara mycket högre eftersom vi knappt ålderstestar någon som påstår sig vara under 18.

"Anders Thomas, som under åtta år var anställd på Migrationsverket, har berättat om sina erfarenheter: ?Det kändes rent bisarrt att sitta och utreda ?16-åringar? som uppenbarligen var närmare mig i ålder. På den tiden fanns det möjligheter att göra en åldersutredning, det finns inte i dag utan man verkar släppa igenom i stort sett alla som säger sig vara barn. Vad händer när dessa vuxna män börjar i gymnasiet och går med riktiga 16-17-åringar??."

• Utili
    Solidaritet skrev 2015-08-26 10:33:00 följande:
    Trams.
    Vi har alla möjligheter i världen att hjälpa dem som flyr från krig och förföljelse. 

Vi har inte världens högsta skatter. Det finns länder som har ett högre skattetryck. 
    www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetryck-i-Sverige-och-internationellt/

"Hjälp på plats" för människor som befinner sig i en krigszon är en dödsdom. 

Men jag ser ditt resonemang, du vill inte försämra dina villkor ens en smula för att någon annan ska få överleva. Noterat. 

Eftersom du skriver det här anonymt är du antingen en användare i tråden som vill ha flera röster, eller en användare på FL som inte vill sammankopplas med ovanstående åsikter. 
    Med hjälp på plats menar man inte att man ska hjälpa personer där kriget finns, utan i närområdet. Menar du att flyktingar i t.ex. Jordanien kommer att dö för att de inte får PUT i Sverige?
  • Utili
    Solidaritet skrev 2015-08-26 10:38:08 följande:
    Länderna i närområdet tar emot absolut flest flyktingar. 

Du som står för åsikten att vi inte kan hjälpa alla borde väl förstå att de inte kan ta emot alla?
    Jag vågar i så fall påstå att om länderna i närområdet enligt dig tar emot merparten av alla flyktingar, så kan de också ta mot de "fåtal" som söker sig till Europa JA. Eller säger du egentligen att ja om t.ex. Jordanien tar emot 1 000 000 flyktingar, så kan de inte ta mot ytterligare ett par hundratusen? Jag skrattar åt din bristande logiska förmåga.

Europa kan finansiera flyktingmottagandet i närområdet om det är pengar allt handlar om. Det hade varit hundrafaldigat billigare än att ge dem PUT i Sverige, nu är det ju dock inte frågan om några stora krigszoner som ensamkommande flykting"barn" kommer ifrån. 2014 var de tre vanligaste länderna Somalia, Eritrea och Afghanistan, och där finns det endast fickor med konfliktzoner, inte regelrätt krig i hela landet.
Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn