Solidaritet skrev 2015-08-26 10:09:40 följande:
Väldigt vad du jobbar med att förvrida fakta och andras åsikter.
Jag ska försöka förklara de för dig.
Vi kan inte styra över vilka barn som kommer till Sverige.
Situationen i landet barnen flyr ifrån styr vilka barn som kan ta sig hit.
Bistånd är bra, vilket vi också ger. Men vi kan inte "hjälpa på plats" när skotten viner och bomberna
faller.Vi kan inte hjälpa barn i krigszoner genom att skicka dem teddybjörnar och fleecefiltar. Då dör de.
Säger du att en del barns liv är mer värda än andra barns liv?
Det är en slump att alla flykting"barn" kommer till Sverige istället för Norge, Danmark och Finland där man röntgentestar "barnen". Du är för rolig. Hade vi haft samma rutiner som våra grannländer hade vi inte invaderats av lyckosökande vuxna män som påstår sig vara under 18 år (75 % av alla sk ensamkommande flykting"barn" är alltså vuxna enligt norska, danska och finska staten, se föregående källor). Här har ni en bild på "ensamkommande flyktingbarn" som Solidaritet vill hjälpa istället för småflickor i patriarkala länder:
ensamkommande-mc3a4n.jpg
Solidaritet tycker att det är bra att Sverige sänker utlandsbiståndet för att satsa pengarna på vuxna män som ljuger om sin ålder.
Solidaritet pratar om att "bomberna faller" trots att de tre vanligaste länderna som flyktingbarn kom ifrån 2014 var Somalia, Afghanistan och Eritrea, där det endast finns fickor med konfliktzoner och knappast krig i hela landet (alltså gått om platser att fly till).
Jag säger att småbarn behöver vår hjälp mer än vuxna män eller för den delen tonårspojkar i övre tonåren. JA DET SÄGER JAG. Jag står för det och säger det för alla jag känner i verkliga livet också.
Jag har sunt förnuft, de här tycker jag att vi ska hjälpa:
sinclair.jpg
Ta en titt på den där bilden. Det är en bild på afghanska flickor som har satt eld på sig själva för att de inte vill giftas bort. I Afghanistan gifts flickor nämligen bort i yngre tonåren, ibland före tonåren. Svin som Solidarisk vill kasta bort pengar på vuxna afghanska män som påstår sig vara under 18 år gamla, han vill minska utlandsbiståndet för att ge dessa svin som förtrycker kvinnor PUT.
blackbirdwhistling.wordpress.com/2008/01/07/self-immolation-a-growing-trend-in-afghan-girls-women/