Inlägg från: Embla twopointoh |Visa alla inlägg
  • Embla twopointoh

Ensamkommande kontra fattiga barn

Anonym (***) skrev 2015-08-25 19:50:22 följande:
    Inte smygrasist, utan öppet rasistisk.

Om man bara bryr sig om vissa som finns HÄR, så är man rasist. Flyktingbarnen finns HÄR.
    Eh, nej, det är inte den vedertagna definitionen av "rasism".
  • Embla twopointoh

Jag är ärligt talat inte speciellt intresserad av politik och har ingen egentlig (välunderbyggd)  åsikt om huruvida vi tar emot för många, för få eller lagom med invandrare/flyktingar.

Det jag däremot finner oerhört intressant, är att sådana här frågor inte kan diskuteras utan att de som ens hintar om kritik mot rådande invandringspolitik direkt blir kallade för rasister. Gång på gång visar vissa att de totalt saknar förståelse för ords rätta definition och verkar tro att det är en bra metod att kalla sina meningsmotståndare för negativa saker och att de på så vis "vinner" diskussionen.

Sakargumenten från dessa epitets-glada människor lyser ofta med sin frånvaro, likaså ordförståelse och logik. De glömmer en viktig sak, nämligen att även om nu t.ex. TS verkligen är rasist i ordets rätta bemärkelse, så följer det rent logiskt inte att TS har fel i sakfrågan. TS åsikt om människor med annan etnicitet än TS själv har ingenting att göra med om TS har rätt eller inte om hur vi bör fördela resurserna i samhället. Faktiskt.

• Embla twopointoh
    Bengalenk skrev 2015-08-25 22:32:50 följande:

Som TS har jag tydligen blivit blockad så jag är väl rasist då. Ledsen att jag inte kan kommentera inläggen. Jag blev förbannad och avslutade mitt konto. Tänker föra mina tankar och diskussioer i ett annat forum där man inte ger sig på yttrandefrihet och omtanke om sin nästa. Ingen av de som gick på offensiven är tydligen blockade så man kan ju undra hur seriöst det här är.

Modereringen på FL är milt sagt godtycklig, tyvärr.
Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn