Inlägg från: Oerjan Lax |Visa alla inlägg
  • Oerjan Lax

Ensamkommande kontra fattiga barn

todo nada skrev 2015-08-25 10:28:48 följande:
    Jag skulle t.o.m öppnat mitt hem gratis utan en krona från migration, för barn som flytt från krig om jag hade kunnat.

Du diskuterar utifrån resonemanget att majoriteten av de barn som kommer är vuxna som utger sig för att vara barn, medans jag tror att majoriteten faktiskt är barn.

Sexualbrott sker överallt, av alla nationaliteter.
    GÖR det. Gör det bara. Put your money where your mouth is. Visa att du menar allvar. Bor du i en tvåa? LÅNGT tillräckligt. Ni får var sitt rum.
    Gör det.
    Seriöst.
    Börjar ditt nick med "Anonym" så läser jag inte vad du skriver pga dåliga erfarenheter.
  • Oerjan Lax
    todo nada skrev 2015-08-25 16:52:18 följande:
    Nämen hej på dig Oerjan, hade du en liten sak att framföra..? Vad mysigt!

Du vet ju faktiskt ingenting om vad jag gör för de mindre lyckligt lottade, så din opinion is wery orellevant, U know...

Stay bra nu m8!
    Om alla resonerar som du "om jag hade kunnat", vem ska då hjälpa alla stackars flyktingbarnen med bostad? Migrationsverket varnade redan i april att de går på knäna i detta ärende!
    Börjar ditt nick med "Anonym" så läser jag inte vad du skriver pga dåliga erfarenheter.
  • Oerjan Lax
    Hypnotica skrev 2015-08-25 18:34:43 följande:

Jag tycker vi istället kan diskutera fenomenet "Varför är det bara nyregistrerade konton som skapar smygrasistiska trådar på FL?".

Jag vill inte komma från ämnet, men tycker du handen på hjärtat att TS till denna tråd verkar på det minsta sätt smygrasistisk? Hurdå? Och om hon är det, så måste ju alla svenskar vara det. Och alla araber. Och alla som bryr sig om de som finns HÄR först och främst.
Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn