Anonym (slut) skrev 2015-08-26 10:54:11 följande:
Hade, när Sverige var ett rikt välbärgat och stabilt land.
Okey då, vi har då "nästan" världens högsta skatter och får inget valuta för pengar idag.
Hjälp på plats då i närområden, för du säger mig väl inte att det är krig i hela världen bortsett från Tyskland och Sverige?
Dom tar sig genom 15-20 länder för att ta sig hit, du kan inte mena att det är krig i alla länder dom passerar därmed så söker dom sig till svenska förmåner och bidrag, ingen annan förklaring passar in.
Vi har försämrat för oss till den graden att vi snart har inget kvar, inte ens ett land där invånare i många områden i Sverige nu påstår rakt av att det är deras detta är inte Sverige längre och inte ens polis har nån makt på plats.
Jag skriver anonymt av den enkla anledning att jag väljer nick efter ämne.
Nu är "slut" som mest passande då eran av "humanitär stormakt" är över, slut, finito, over and out.
Du får ingen valuta för pengarna längre? Inget barnbidrag? Inget bostadsbidrag? Du får betala vad dina barn kostar på förskola och skola? Du måste själv köpa mat och skolmaterial till barnen? När du blir sjuk får du betala vad det faktiskt kostar? Du har ingen möjlighet till högkostnadsskydd? Du har inte rätt att studera på högskola? Om du blir sjuk eller arbetslös har du inye rätt till ersättning?
På riktigt så blir jag irriterad på sånt här skitsnack du kräks ur dig. Du tar upp "våra egna" och "vårt land" i var och varannat inlägg. Men vet du, du och jag är inte varandras, jag känner inte mer samhörighet med dig bara för att vi haft turen att födas i Sverige. Inte heller anser jag att landet Sverige är mitt. Det är ett land där jag råkade bli född.