Inlägg från: todo nada |Visa alla inlägg
  • todo nada

Ensamkommande kontra fattiga barn

Anonym (morgon) skrev 2015-08-25 09:52:23 följande:

Det är en tragisk utveckling.

ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.3395770-kvinna-valdtogs-tva-ganger-av-olika-man

Jag undrar mer efter att ha läst en annan tråd här på familjeliv om naiva svenskar förstår vilket djupt vatten dom ger sig in på när dom tar in "ensamkommande" i sitt hem när dom har döttrar.

Du menar att döttrarna skulle bli våldtagna? Varför då?
  • todo nada
    Anonym (morgon) skrev 2015-08-25 10:04:11 följande:

Worst case scenario, "barnet" visar sig vara en 25 årig djupt troende man från burka länder som anser att lättklädda svenskor speciellt tonåringar som klär sig provocerande är bara knullobjekt.

Precis, worst case scenario, alltså i undantagsfall inte som regel. Tänker du likadant kring svenska män?
  • todo nada
    NejTeFlyktingar skrev 2015-08-25 10:08:56 följande:

Eftersom invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken (däribland sexualbrott) så kommer mottagandet av sk flykting"barn" att öka antalet våldtäkter i Sverige.

Fortfarande registreras inte etnicitet på de som begår brott i Sverige. Så det du skriver är inget annat är vad du själv tror. Så vidare du inte jobbar inom rättsväsendet och har gjort egen statistik över etniciteten på brottslingar här i landet.

Fast om så är fallet tillhör du din egen statistik eftersom du begått en brottslig handling...
  • todo nada
    Anonym (morgon) skrev 2015-08-25 10:10:11 följande:

Skulle du chansa med dina egna döttrar för att få mjölka migrationsverket lite?

En sak är hundra det är inga barn det handlar om så igen, sätter du dina döttrars välbefinnande och framtid på spel för lite pengar?

Jag skulle t.o.m öppnat mitt hem gratis utan en krona från migration, för barn som flytt från krig om jag hade kunnat.

Du diskuterar utifrån resonemanget att majoriteten av de barn som kommer är vuxna som utger sig för att vara barn, medans jag tror att majoriteten faktiskt är barn.

Sexualbrott sker överallt, av alla nationaliteter.
  • todo nada
    Oerjan Lax skrev 2015-08-25 16:42:00 följande:

GÖR det. Gör det bara. Put your money where your mouth is. Visa att du menar allvar. Bor du i en tvåa? LÅNGT tillräckligt. Ni får var sitt rum.

Gör det.

Seriöst.

Nämen hej på dig Oerjan, hade du en liten sak att framföra..? Vad mysigt!

Du vet ju faktiskt ingenting om vad jag gör för de mindre lyckligt lottade, så din opinion is wery orellevant, U know...

Stay bra nu m8!
  • todo nada
    Oerjan Lax skrev 2015-08-25 17:02:42 följande:

Om alla resonerar som du "om jag hade kunnat", vem ska då hjälpa alla stackars flyktingbarnen med bostad? Migrationsverket varnade redan i april att de går på knäna i detta ärende!

Om alla hade gjort det lilla de kan hade skillnaderna varit enorma. Och jag gör det jag kan, och mer därtill.

Ja, jädra ungar att komma hit och tro att de förtjänar något bättre. Hem till bomberna med sig ist, eller hör Oerjis?
  • todo nada
    Utili skrev 2015-08-26 10:42:01 följande:

Jag vågar i så fall påstå att om länderna i närområdet enligt dig tar emot merparten av alla flyktingar, så kan de också ta mot de "fåtal" som söker sig till Europa JA. Eller säger du egentligen att ja om t.ex. Jordanien tar emot 1 000 000 flyktingar, så kan de inte ta mot ytterligare ett par hundratusen? Jag skrattar åt din bristande logiska förmåga.

Europa kan finansiera flyktingmottagandet i närområdet om det är pengar allt handlar om. Det hade varit hundrafaldigat billigare än att ge dem PUT i Sverige, nu är det ju dock inte frågan om några stora krigszoner som ensamkommande flykting"barn" kommer ifrån. 2014 var de tre vanligaste länderna Somalia, Eritrea och Afghanistan, och där finns det endast fickor med konfliktzoner, inte regelrätt krig i hela landet.

Somalia:

www.un.org/apps/news/story.asp

Eritrea:

www.hrw.org/world-report/2014/country-chapters/eritrea

Aftghanistan:

mobil.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/carsten-jensen-det-eviga-kriget-i-afghanistan/

Det är ingen slump att antalet flyktingar är det högsta i världen någonsin, och att Sverige de senaste åren har dubblat sin inkomst på export av krigsmaterial från omkr 4 miljarder till över 8 miljarder (2014).

Flyktingarna vill flera likt dig inte ha hit, men den typen av inkomster vi gör på krigen ser man aldrig någon utav er fördöma?
  • todo nada
    AnnaMaria2552 skrev 2015-08-26 11:30:49 följande:

Intressant. Värderar du även en infödd svensk som fuskar med bidrag och har som enda ambition att bli sjukpensionär, lika som en som går till jobbet varje dag oavsett stress, trötthet, vantrivsel, monotona eller motbjudande arbetsuppgifter..?

Möjligheter, absolut. Men det får de i andra länder också. Endast Sverige erbjuder ett kravfritt bidragsparadis. Och då blir det de som inte vill arbeta som kommer hit. Det är ganska logiskt.

Snacka inte skit! Det finns motkrav till att få bidrag, det är inte så att de kan lägga fötterna på soffbordet och bara få pengar av soc varje månad.

Jag personligen känner människor som kommit hit med bortsprängda ben och ändå bett om att få jobba, vilket de t.o.m blivit nekade. En man sa ordagrant "jag kan sätta ihop klossar på en industri eller vad som helst, men ta inte ifrån mig värdigheten jag får genom att jobba för mig", han saknade alltså ben från knäet och nedåt.

Bedrövligt med människor som delar den orealistiska åskådning du har om invandring. Vad baserar du det ens på, att alla som kommer hit vill leva på bidrag? Hur många invandrare känner du, och om du nu känner några, vad är det för typer isf som bara kommer hit och vill ha bidrag?
  • todo nada
    Alessia skrev 2015-08-26 12:34:12 följande:

Den humanitära stormakten Sverige utsträcker sin humanitet endast till människor som kommer från andra länder.

Nej, så är det inte.
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 08:11:13 följande:

Barnen...

Jag undrar mer hur många av dessa "barn" som är terrorister på uppdrag under tiden naiva svenskar serverar allt det nödvändiga.

www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande

www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Sen om det mot förmodan skulle på riktigt komma hit barn, med tanke på föräldrar, jag vet inte om jag vill ha mina på samma dagis som ex den hör hjärntvättade araben, hur många uppväxt delar denna ungen med?

Ja, jo, barnen.. Du kanske skulle hitta en artikel som faktiskt tar upp isis soldater förklädda till barn som söker sig till Sverige...? Fattar inte varför man skriver en sak och länkar till något annat?
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 12:03:43 följande:

Det har jag gjort, det har jag postat, till ingen nytta då flummandet fortsätter.

Läsförståelse är ett ord du borde slå upp.

Jag skriver, "undrar HUR MÅNGA" du får det till dra alla över en kam, lite som att snacka päron och stjärnor.

Nej, det har du inte.

Den första artikeln du delade är en berättelse från en enskild individ som beslriver att flera av de som gått till hans moské har valt att åka och kriga för IS.

Vilket des dessutom visats sig att mannen i fråga ljugit om, då han inte ens verkar befunnit sig i den moské han påstår.

mobil.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/sadant-kan-forstora-samarbetet-7452265.aspx

Och den andra länken till youtube är en pojke som leker att han skär huvudet av sin nalle, vad nu detta har med saken att göra..?

Summa sumarum= du har INGENTING som stödjer det du skriver i länkarna du delat!
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 12:33:46 följande:

Jag har redan gett dig alla länkar du behövde i en annan tråd, problemet med såna som dig att ni slår på skygglappar, tramsar sönder tråden med oneliners och annat skit och startar upp ännu en omgång i hamsterhjulet där allt går i en enda stor rundgång.

Den andra länken visar nått jag verkligen inte vill se i Sverige, hjärntvätt av barn, jag vill inte att dagiskompisar hos min dotter ska roa sig att halshugga vita varelser, det är kanske inte den värdegrunden vi önskar att folk ska ha i landet eller vad säger du?

Ja, tycker du det så.. En länk om en snubbe som beskriver hur medlemmar i en moské han aldrig ens besökt blivit ISIS krigare, och en video på en pojke som uppenbart har föräldrar som påverkat honom. Men som sagt, INGET av det du delat var relevant för texten du skrev i samma inlägg du delade länkarna!

Det finns gott om människor som manipulerar sina barn här också.

En gång när min fd skulle hämta dottern på dagis står en liten pojk på 3-4 år i dörren, pekar på honom ock säger "jag tycker inte om såna som du med svart hår". Så det där är inget fenomen som är specifikt för en viss typ av föräldrar från vissa delar av världen, att tvinga på sina barn dess egna värderingar.
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 13:36:08 följande:

Många länkar som tyder på vi har terrornärvaro i landet ja, (skygglappar på)

Jaha?

Ville pojken halshugga också på grund av hud/hårfärg?

Om inte så har ditt "exempel" ingenting med saken att göra, som vanligt då, (skygglappar på, svamla om nått irrelevant)

Har jag skygglappar för att jag bevisade att din 1:a länk inte stämmer, eller för att jag tycker din andra länk, en video som är mindre än en minut på ett litet barn under störda föräldrars influenser är orellevant eftersom det sker överallt i världen?

Mitt egna exempel visar precis samma sak som din video, ett barn under påverkan av störda vuxna.
  • todo nada
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 13:45:20 följande:

(skygglappar på, svamla om nått irelevant)

Ja det händer lite överallt, halshuggning som fenomen har kommit även till Sverige.

Däremot så är det inget som vi bör inkludera i den svenska kulturen.

Irrelevant för att jag slog hål på ditt inlägg och sårade ditt ego?

Dessutom borde du väl vara glad åt att jag visade att din 1:a länk var fel? Tänk att du annars hade kunnat tro att det som stod där var sant, och kanske bildat dig uppfattningar utifrån den falska informationen...

Så, varsågod antar jag .
Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn