AnnaMaria2552 skrev 2015-08-26 11:30:49 följande:
Intressant. Värderar du även en infödd svensk som fuskar med bidrag och har som enda ambition att bli sjukpensionär, lika som en som går till jobbet varje dag oavsett stress, trötthet, vantrivsel, monotona eller motbjudande arbetsuppgifter..?
Möjligheter, absolut. Men det får de i andra länder också. Endast Sverige erbjuder ett kravfritt bidragsparadis. Och då blir det de som inte vill arbeta som kommer hit. Det är ganska logiskt.
Snacka inte skit! Det finns motkrav till att få bidrag, det är inte så att de kan lägga fötterna på soffbordet och bara få pengar av soc varje månad.
Jag personligen känner människor som kommit hit med bortsprängda ben och ändå bett om att få jobba, vilket de t.o.m blivit nekade. En man sa ordagrant "jag kan sätta ihop klossar på en industri eller vad som helst, men ta inte ifrån mig värdigheten jag får genom att jobba för mig", han saknade alltså ben från knäet och nedåt.
Bedrövligt med människor som delar den orealistiska åskådning du har om invandring. Vad baserar du det ens på, att alla som kommer hit vill leva på bidrag? Hur många invandrare känner du, och om du nu känner några, vad är det för typer isf som bara kommer hit och vill ha bidrag?