Solidaritet skrev 2015-08-25 11:07:14 följande:
Med andra ord. Du har inte sökt de lågstatusjobb jag föreslog. Det är bland annat inom dem flyktingar oftast får jobb. Det är också de jobben som är lättast att få. Omsorgen söker alltid sommarvikarier. Det krävs inte undersköterskeutbildning för hemtjänstjobb över sommaren.
Anonym (morgon) skrev 2015-08-25 10:36:02 följande:
Eftersom jag själv har hamnat i situation där min äldsta omyndiga son skulle försörja sig själv och sina småsyskon för pengar som inte är hans än under tiden jag läser om absurda hyror på upp mot 45 000 för att husera ensamkommande så mycket riktigt skiter man i svenska barn som behövde en bråkdel av den summan.
Återigen är du där.
Hittar på direkt samband mellan din egen ekonomiska situation och flyktingmottagandet. Det kallas för att hitta syndabockar.
Varför är det omöjligt för dig att vända blicken från flyktingar och se på privatiseringar av välfärd, skattesänkningar för rika, subventionerad läxhjälp mm. Detta är också våra gemensamma pengar. Varför påverkar inte det din ekonomiska situation?
Så, jag har sett både dinosaurier och elefanter på TV. Med andra ord är det inte exotiskt eller främmande för mig?
Anonym (morgon) skrev 2015-08-25 10:36:02 följande:
Jag tog väck mina från kommunal inte på grund av försämrat skolresultat och att Sverige faller som sten i pisa, jag tog väck mina på grund av dödshot och religiös terror, dom ska inte få skit av muslimer för att dom är inte ens kristna utan vita ateister som inte har begränsningar på tallriken.
Nu går dom i traktens top tio skolor, vad skiljer sig denna skola från kommunal? den är vit.
Jag beklagar att du råkat ut för tråkigheter.
Anser du också att Hagamannens offer eller deras anhöriga bör anklaga alla män för de brutaliteter han utsatt dem för?
Det som skiljer den privata skolan ifrån den kommunala är att den privata har vinstintresse. Det innebär att verksamheten drivs för att generera pengar till ägaren och inte i första hand för att motsvara nationella krav på skolundervisning. Menar du att bara flyktingar begår brott?
Jag noterar att du valt att inte hänvisa till fakta gällande dina påståenden i ett tidigare inlägg. Här kommer dina påståenden igen.
Kan du styrka dem med någon sorts fakta?
1. Har massinvandring. Förklara gärna vad det är när du ändå håller på.
2. Att våldtäkter ökat med 1400 %.
3. Att gruppvåldtäkter blivit ett nytt fenomen.
4. Att våldtäktsrisken är högre nära ett asylboende.
5. Att endast EN svensk man våldtagit flera kvinnor.
jag lägger till:
6. Utan flyktingar skulle samhället vara städat i ordning, folk följer lagar och regler med vissa små undantag.
Hagamannen är ett sådant litet undantag, tolkar jag det som?
Är Hells Angels också ett litet undantag? Bandidos? Tomas Quick? Palmemördaren? Alla otaliga små brottslingar med två svenskfödda föräldrar som tydligen står för 60 % av brottsligheten? Små undantag?
www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdfAnonym (morgon) skrev 2015-08-25 10:36:02 följande:
Nej, bostadsbrist du vet, vi är tvungna att bo kvar i ett område med granater och regelbundna skottlossningar bilbränder med mera, jag önskar vi kunde fly men såvida inte man har pengar att köpa sig loss så sitter man fast.
2000 ensamkommande per vecka kallar jag inte ens massinvandring, det kallar jag invasion.
Tänk då hur flyktingar har det, där det är krig på riktigt.
2000 ensamkommande per vecka? Inte ens avpixlat överdriver så pass. De säger 600.
Migrationsverket, vilka är de som tar emot dem, har andar siffror.
Tydligen gäller det 400 per vecka.
Det här kan vara nyheter i vissa avkrokar, men det pågår ett krig i Syrien. Människor flyr för sina liv.
www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-08-18-Migrationsverket-Okningen-av-ensamkommande-barn-kraver-mer-samarbete.htmlBra, då är tävlingen pinka längst avgjord. Kanske läge att gå till ditt jobb nu istället och dra in lite skattepengar...