Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

Ensamkommande kontra fattiga barn

Varför ska de  ensamkommande barnen stå tillbaka för att en kvinna i Sverige (Sverige, inte ett u-land) inte förstår att använda preventivmedel, och för att ha valt ut en usel far till barnen?

Semester är ingen rättighet. 

• Anonym (***)
    Avtrubbade skrev 2015-08-24 19:38:32 följande:
    Märkligt svar...

Du har förstås egna barn, har blivit sjuk och kanske lämnad i ditt förhållande så du vet hur det funkar förstår jag.

Mamman kan tom ha betalat riktigt ordentligt med skatt i 15 år till staten innan hon hamnar i det läget. Eget ansvar låter som USA tycker jag...

Välfärdsystemet är väl till för den typen av situationer eller?

Grupper mot varandra? Kostnader mot varandra skulle jag vilja säga. Vilken annan verksamhet i samhället har procentuellt ökat så mycket som kostnaden för flyktingmottagandet? Är det konstigt att ifrågasätta?
    Är välfärdssystemet till för att betala folks semester?

Det är inte fel att ifrågasätta kostnader, men varför dra in en ensamstående fyrabarnsmamma i det hela? 
  • Anonym (***)
    Avtrubbade skrev 2015-08-24 19:44:03 följande:
    Nä inte "folks" semester utan stödja barnens intressen. Ni som ifrågasätter det här har nog antingen inga egna barn eller så va ni i Thailand med hela familjen i vintras.
    Jag har barn, men var inte i Thailand i vintras.

Varför drar du in deras semester om det inte är det du menar?

Tycker du inte att barnens pappa har något ansvar för barnen?
  • Anonym (***)
    Avtrubbade skrev 2015-08-24 19:47:01 följande:
    Nä just det vi tar och skiter i henne och hennes barn och problem.
    Det skrev jag inte. Men blanda inte in henne i diskussionen om kostnaden för ensamkommande barn.

Men vi kan ju vända på det. Tycker du vi ska skita i ensamkommande barn?
  • Anonym (***)
    Avtrubbade skrev 2015-08-24 19:52:00 följande:
    Inga barn där alltså förstår jag. Vatten och bröd och ingen semster under uppväxten förstår jag också.

Jag unnar i alla fall hennes barn att få bada i havet någon gång under sin uppväxt. Det tycker jag att vi har råd med. 
    Det kostar inget att bada.
  • Anonym (***)
    Anonym (skit) skrev 2015-08-24 20:24:34 följande:

Svenskar är andraklassens invånare i Sverige nu, hur man än vänder och vrider på det kommer vi  inte ifrån, fattiga i Sverige får svälta, pensionärer ruttna på gatan, allt för tredje världen, det är så man spyr lite.

Ta av dig offerkoftan, det är så  oattraktivt med gnälliga människor...
  • Anonym (***)
    Anonym (Anna) skrev 2015-08-24 21:06:35 följande:
    Du svarar inte på mina frågor och byter helt plötsligt ämne. Hur ska man diskutera med dig tro? Nu diskuterade vi ej IS! Typiskt sd-retorik när ni ej kan diskutera era uttalanden mer än att slänga ur er en massa tyckanden. Ser dig överallt på familjeliv aldrig kan du föra en diskussion och hålla dig till ämnet!
  • Anonym (***)
    Oerjan Lax skrev 2015-08-25 19:12:56 följande:
    Jag vill inte komma från ämnet, men tycker du handen på hjärtat att TS till denna tråd verkar på det minsta sätt smygrasistisk? Hurdå? Och om hon är det, så måste ju alla svenskar vara det. Och alla araber. Och alla som bryr sig om de som finns HÄR först och främst.
    Inte smygrasist, utan öppet rasistisk.

Om man bara bryr sig om vissa som finns HÄR, så är man rasist. Flyktingbarnen finns HÄR.
  • Anonym (***)
    Oerjan Lax skrev 2015-08-25 19:52:23 följande:
    Ja men då ska man sluta ta hit FLER, det här landet klarar ju uppenbarligen inte av det! Sa man inte t ex att "när alla 40-talister gått i pension kommer det behövas sååå månnnga fler på arbetsplatserna". Nu HAR alla 40-talister gått i pension och vi har skriande arbetslöshet.

Ta inte hit folk vi inte kan ta hand om!
    Starta då en tråd om det. Denna handlar om de ensamma barn som redan finns här. Som TS inte tycker vi ska hjälpa.
  • Anonym (***)
    Oerjan Lax skrev 2015-08-25 19:52:23 följande:
    Ja men då ska man sluta ta hit FLER, det här landet klarar ju uppenbarligen inte av det! Sa man inte t ex att "när alla 40-talister gått i pension kommer det behövas sååå månnnga fler på arbetsplatserna". Nu HAR alla 40-talister gått i pension och vi har skriande arbetslöshet.

Ta inte hit folk vi inte kan ta hand om!
    Sedan är det svårt att ta dig på allvar, när du inte håller det du lovar. Du skriver en sak men gör en annan.
  • Anonym (***)
    zeebra skrev 2015-08-27 20:22:15 följande:
    Hur säker är du att det är krigsflyktingar som kommer hit?

Åter och åter igen har det ju kommit fram att många inte är krigsflyktingar.

Ensamkommande flyktingbarn är inte barn utan över 18, man ljuger ihop historier så att man även kan ta hit sin familj.
    77% av ensamkommande flyktingbarn i Danmark är över 18år, här kollar vi knappt för det är kränkande.

Människor som arbetar på Migrationsverket har berättat hur "flyktingar" frågar hur man kan ta in sina pengar till Sverige utan att det syns.

Nä i många fall är det knappast de som verkligen behöver hjälp som får hjälp.
    Och du har källor till alla dina påståenden?
  • Anonym (***)
    Anonym (imse vimse spindel) skrev 2015-08-30 08:11:13 följande:

Barnen...

Jag undrar mer hur många av dessa "barn" som är terrorister på uppdrag under tiden naiva svenskar serverar allt det nödvändiga.

www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande

www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Sen om det mot förmodan skulle på riktigt komma hit barn, med tanke på föräldrar, jag vet inte om jag vill ha mina på samma dagis som ex den hör hjärntvättade araben, hur många uppväxt delar denna ungen med?

Så typiskt SD, dra alla över en kam.

Men så fort någon skriver om SD  och buntar ihop dom, så blir det ett himla liv. Men själv har ni inga problem att bunta ihop alla muslimer och dra dem över en kam.

Tycker du det är OK att förbjuda  SD att sitta i riksdagen för att vissa av deras företrädare är kriminella?
Svar på tråden Ensamkommande kontra fattiga barn