Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Moraliskt fel - vad var värst?

Det med katten känns bara så stört att jag har svårt att fokusera på resten. Seriöst, vem fan kommer ens på något sådant?

Och att skriva att någon slår en person i huvudet med en stekpanna, precis som om det vore en bitch slap, känns ju rätt skevt. Rätt stor risk att dö på kuppen liksom.

• Anonym (-)

Dödade katten. Otroligt grymt och psykopat-varning
    Stekpannan. Livsfarligt. Hon hade kunnat döda honom.
    P-piller
    Otrohet (gissningsvis är förhållandet rätt över innan det här ändå)

Om jag bara skulle rangordna otrohet och p-pillerna separat, utan allt det där hysteriska innan så hade jag vänt på det (båda två är dock vidriga och jag förstår inte hur någon kan göra något av det mot en annan människa). Anledningen till det är för att jag vet två killar som ofrivilligt blivit pappor. Den ena är idag otroligt glad för sin dotter, den andra bryr sig inte öht och lider inte det minsta av det.
    Jag vet dessutom flera vars partner varit otrogna och två av dom är idag totalt förstörda. Den ena kommer antagligen aldrig ha ett förhållande igen och kommer troligtvis inte skaffa barn.
    Hade det däremot varit så att killen smusslat med tjejens p-piller så att hon blivit ofrivilligt gravid och tvingats välja mellan abort eller behålla barnet så tycker jag det hade varit värre.

• Anonym (-)

Men ni som tycker p-pillerna var nästan värst...det handlade ju inte om någon som inte ville ha barn med henne alls, utan om någon som ville ha barn snart, om typ två år. Är det verkligen SÅ hemskt att det går före att nästan döda en annan människa?

• Anonym (-)
    Analysera mera skrev 2015-08-25 04:09:51 följande:
    Märk inte ord. Diskussionen gällde inte kattdråp kontra djurplågeri generellt, utan dråpet kontra de andra alternativen.

Om han hade åkt till veterinären och tagit bort den där så hade stekpannan gått före för mig. Stor risk att döda en människa är värre än att avliva ett djur.
  • Anonym (-)
    Agnes0696 skrev 2015-08-25 12:11:36 följande:

Jag kan inte förstå hur ni som INTE anser mordförsöket är värst, tänker. Förklara gärna!

Att ta något och drämma till i huvudet på någon är illa, speciellt om det är något hårt som en stekpanna men det känns inte som att det är genomtänkt och med syfte att döda.
    Att komma på idén med katten, faktiskt ta den och stoppa in den i tvättmaskinen och sedan sätta igång den.. det är utstuderat och inte i "stundens hetta". Det känns för mig som psykopatvarning och jag hade varit orolig över vad mer för sjuka grejer en sådan människa kan planera.
  • Anonym (-)

Ni som värderar p-pillerna högt. Är det skillnad på att lura ett ons eller någon som inte vill ha barn jämfört med en som man planerat att skaffa barn med, eller är det lika illa?

• Anonym (-)
    Johan70 skrev 2015-08-25 12:48:57 följande:
    De hade ju, vad jag förstår, redan bestämt sig för att skaffa barn, även om Gabriel hade tänkt sig att de skulle vänta i ett par år. Det vore förstås värre om Lisa hade tvingat på någon helt oförberedd man att bli pappa. Därför tycker jag att det dådet är det minst omoraliska.
    Ja, jag är lite inne på samma spår. Dom vill ju skaffa barn ihop. Nu satte jag till slut otroheten längst ner för det kändes som att vid det laget så var nog deras förhållande redan över ändå, men skulle jag bedöma dom var för sig så känns det inte SÅ illa som många här beskriver det. T.o.m värre än att slå någon i huvudet med en stekpanna liksom?
  • Anonym (-)
    Anonym (stekpannan) skrev 2015-08-25 14:06:03 följande:

-Stekpannan

-P-pillren

-Otroheten

-Katten

hur kan det vara värre att skaffa barn med någon som vill ha barn med dig, fast lite tidigare än planerat, än att dränka en katt i tvättmaskinen?
Svar på tråden Moraliskt fel - vad var värst?