BF maj 2016
Jag har ätit Apotekets folsyra i snart två månader. Väntar också mitt första barn, allt känns väldigt spännande men vågar inte riktigt tro på det än... Funderar på när man ska ringa MVC, är i vecka 5 bara. När tycker ni man ska ringa?
Jag har ätit Apotekets folsyra i snart två månader. Väntar också mitt första barn, allt känns väldigt spännande men vågar inte riktigt tro på det än... Funderar på när man ska ringa MVC, är i vecka 5 bara. När tycker ni man ska ringa?
Vet knappt om jag hunnit berätta att jag var på ultraljud i fredags? Gjorde alltså vanligt ultraljud, inte vul som jag först trodde vi skulle göra. (Vi bokade dagen innan när jag var på inskrivning så blev lite hastigt).
Var då i 6+0. Fick se min lilla "bebis" som var 2,8 mm "lång", vi kunde däremot inte se att hjärtat hade börjat slå då det är lite tidigt men allt såg bra ut i alla fall, ja man kan ju inte se så mycket så tidigt men allt var liksom i helt rätt fas, fick ny tid till ultraljud om några veckor!
Åh tjejer, jag blir så orolig. Tog ett test idag igen så vips var det svagare än gårdagens. Är rädd att det är ett MF på gång... Annars mår jag illa och har ömma bröst, det har inte försvunnit. Men har hört att det kan bli så ifall det är ett missfall... Vad säger ni?
Någon som har erfarenhet av det här? Är jätteledsen och orolig.
Här verkar det som att det lyckliga slutar.. :'( börjat blöda och har mensvärk :( v. 5+6 idag . Blöder inte så mycket men tillräckligt för att jag tror det är missfall :'( känns förjävligt !
Hej! Jag måste hoppa in i tråden nu fast jag inte är säker på att jag är gravid. Hade ÄL nångång mellan 8-10.9 och efter det har jag haft klara grav.symptom. Jag väntar och väntar på att jag ska få ta test! Har haft långsam matsmältning, förstoppning, dov mensvärk nästan varje dag och nu senaste dagarna har jag även börjat känna av i korsryggen. Dessutom har min hy i ansiktet blivit otroligt fet och jobbig och jag får lätt kräkreflexer av saker ja inte reagerat på förut?? När fick ni de första symptomen? Och när tog ni test?? Räknade ut att OM jag är gravid (vilket jag vill tro efter hur jag mår) så kommer det bebis någon av sista dagarna i maj 2016 (eventuellt början av juni)
Jag har läst och hoppat fram och tillbaka i er tråd och bestämde mig för att göra ett inlägg. Jag plussade imorse och är nog fortfarande lite chockad! Det är inget som vi planerat och massor av tankar snurrar i skallen. Det är första barnet och något vi pratat om att vänta med då vi har en långresa bokad i april. Hur göra med den? Hur berätta för gubben? Så många tankar som cirkulerar! Senaste mensens första dag var 13 augusti och har försökt räkna ut och kommit fram till att jag kan vara i vecka 6, stämmer det? Jag tog ett test då jag insåg att mensen uteblivit + att bröstvårtorna är otroligt ömma. Jag fick ett plus med en gång, jag kan fortfarande inte riktigt ta in det!
Hej! Jag har blivit oplanerat gravid. Jag plussade den 2 september, den 6 tog jag ett digitalt test som visade 1-2 och några dagar senare ett som visade 2-3. Jag har ingen aning om när jag hade mens senast, i somras nån gång. Det var första mensen sedan vårt andra barn som föddes oktober förra året. Vi har bara använt oss av avbrutet samlag som skydd (?!), och ja, nu vet jag att det inte är en säker metod, fast den fungerat alla år tidigare. Är lite chockad fortfarande men har fått tid till barnmorskan nästa vecka så jag kan lämna urinprov. Jag skulle tro att bf borde bli i mitten på maj. Än så länge har jag inte känt några symptom och därför känns det inte som på riktigt än. Vi är liksom är lite smygförtjusta jag och mannen men vi pratar inte högt om det än. Det är så tidigt också så det är ju inte helt säkert. Känner mig kluven. Grattis till alla er andra som är gravida!
Ursäkta, men NC? Vad är det? :)
Hej på er :) är också gravid och har BF i maj Om allt går som de ska :) har ni berättat för många?