Inlägg från: mintuu |Visa alla inlägg
  • mintuu

BF maj 2016

Hoppas också in här :) plussade 15/8 trots p-piller som jag vart väldigt noga med. Nu har vi även bestämt och ha kvar det lilla miraklet.Jag är super lycklig men nervös och rädd att allt ska gå åt skogen men det tror vi inte :) kul o kunna följas åt :) när tycker ni att man ska berätta för släkt och föräldrar?:)

• mintuu
    Sajocawa skrev 2015-09-03 15:23:44 följande:
    Grattis!
    Mitt första barn var också oplanerat och det kändes lite nervöst för hur jag ska kläcka nyheten för mina föräldrar, speciellt när jag bara hade känt killen i några månader (fast nu ska vi gifta oss i november så det gick ju som tur är bra). Tänkte vänta till vecka 12 med att berätta för föräldrarna men kunde faktiskt inte hålla mig längre än vecka 8 eller 9. Händer det något tråkigt innan vecka 12 så hade det ju ändå varit skönt att föräldrarna visste innan och kunde finnas där som stöttning, så att vänta till vecka 12 ser jag inte poängen i, för dom allra närmsta i alla fall. Övriga började vi nog berätta för i vecka 15 tror jag men det tycker jag ni ska göra när ni tycker att det känns rätt :) Många väntar ju till efter RUL (brukar göras runt vecka 18 typ), men vi kunde helt enkelt inte hålla oss längre, svårt när magen börjar synas också. För vissa syns den ju tidigt och på andra syns det ju knappt förrän sent i graviditeten. Lycka till!
    Grattis till bröllopet! ja vi väntar nog några veckor till iallafall :)
  • mintuu

hej var ett tag sen jag skrev här. Imorgon väntar ett VUL kan inte låta bli o va nervös, men har inte haft ont eller blödningar så har egentligen ingen o va nervös för, men det är väl som dom säger nu får man va nervös hela livet ;)

• mintuu

mariafii: ska ta reda vilken vecka jag är i, min gynläkare trodde på 5-6 sist jag var iväg, mitt hcg i blodet har inte gått upp som de skulle i början men nu så ser de bra ut, så han ville kolla en sista gång så allt ser bra ut där inne också. Var hos en annan läkare först o när han såg mina hcg nivåer så sa han att dom var låga och att jag skulle gå hem o vänta på missfall, förklarade ingenting, han jag har nu är jätte bra o verkligen följer upp, och har inte kommit nått MF, jag va troligtvis väldigt tidigt gravid första gången jag var inne. (Visste inte om att jag var gravid, åkte till akuten pga rygg o magsmärtor). Så därför har jag tidiga undersökningar :) ja det är klart man vill kolla så allt är bra!:)

• mintuu

Nu har jag kommit hem från ultraljudet :) dom kunde se de med vanligt UL är i 5+5 o hjärtat slog som bara den, vilken lycka ????

• mintuu
    Sajocawa skrev 2015-09-10 19:18:36 följande:

Åh vad skönt att se! Jag ska på ul imorgon och är då i 6+0 så hoppas det går att se ett litet hjärta slå, det kan ju fortfarande vara för tidigt..

Ja va jätte skönt o roligt framförallt :) ja de ä ju väldigt tidigt så jag var inställd när vi åkte dit att vi inte skulle se nått hjärta men vi fick oss en chock:) läkaren sa också att det är tidigt så att vi inte skulle förvänta oss se ett hjärta slå:) men vi hade fel allihop !:) hoppas allt går bra!
  • mintuu
    mariafii skrev 2015-09-10 20:02:48 följande:

Grattis va härligt. Själv har jag bokat in inskrivning 1 okt. Vi ska då diskutera om jag också kan få ett tidigt ultraljud då vår dotter kom 1 månad förtidigt sist.

Ja de var de absolut!:) ja håller tummarna att du får det! :)
  • mintuu
    Novembersmile skrev 2015-09-13 15:25:24 följande:

21 dagar kvar till VUL. 

På kvällarna sväller magen extra och jag har börjat få lite illamående emellan åt och halsbränna. tuttarna ömmar pyttelite, knappt.. ökade flytningar senaste dagarna. Det som märks mest är nog tröttheten, konstant supertrött och somnar tidigt på kvällarna. 

Hur mår ni? och var bor alla? 

Är i vecka 7+1. Min mage ä svälld hela dagarna, mest på kvällen. Magen funkar inte alls som den ska :/ mår illa, svårt att äta, frukt går o vatten allt annat får ja tvinga i mig för jag måste. Min sambo märker mycket på mitt humör(vilket jag inte erkänner) ;) ont i brösten som bara den,Kissar jämt, tror jag åkt på en urinvägsinfektion:s har aldrig haft förut men sviten när ja kissar och känns som jag är kissnödig hela tiden:s

De är skönt att man har symtom de känns ju att man är gravid, men min syster är i v.21 nu och hon kände knappt nått, blir lite avis ibland! Haha:) har även ledgångsreumatism som jag tyvärr inte kan ta nå mediciner för just nu, så de tar också på krafterna,

Ett litet gnäll inlägg, men även dom tuffaste dagarna så är de värt allt i världen!:)

Jag bor i Filipstad :)
  • mintuu
    Mahlin skrev 2015-09-23 21:18:54 följande:

Hej alla.

Ett stort grattis till alla som plussat. Jag beklagar till er som fått mf, vi är många som vet hur det känns!

Tänkte bars tipsa om två fb grupper; majmammor 2016 och majbebisar 2016 "den sista kommer vara hemlig för alltid" för er som är intresserade ;) :)

Jag skulle vilja vara med i den som är hemlig:) då ser inte nån att jag är med eller när jag skriver nått? eller hur funkar de?:)
  • mintuu
    Pell skrev 2015-10-07 08:12:30 följande:

Hann bli orolig och började tänka liksom hur i all världen ska jag överleva denna förkylning (fr.o.m. Hell på riktigt) utan nässprayet ;)

Att vara grav. Illamående är inte direkt ett plus när man hostar segtslem.. (Förlåt) Resultat: hostar tills man kräks och känner sig än mindre pepp på mat. (Förlåt igen)

Har börjat fungera varför vi tyckte en tvåa var smart.. Är visserligen bara pga illamåendet (hatar verkligen att spy) och sen vetskapen om att jag spydde konstant i närmare 6-7h av smärta under förra förlossningen... Ja inte så pepp om vi säger så. Seriöst vore kejsarsnitt en dröm. Måste nog ta upp min oro med bm på måndag..

Måste förresten ta med dottern dit.. Får man det? Har ingenstans att lämna henne då vi inte berättat än och nyss gjort livmoderhalsgrejsskollen så kan inte lämna bort till mor och säga att det är det.. Jobbigt.

Då är vi en till i klubben;) jag är skitförkyld plus har världens gravidillamående, spyr jag inte av de så spyr jag av hostan, får knappt i mig mat heller :( men de ä det värt i slutändan, försöker o få i mig lite då och då så går de någorlunda bra:) är i v.10+0 och börjar bli lite nervös, har vart på tidigt VUL o sett hjärtat picka men man blir nervös ändå!:) men får vänta har ett ultraljud i v14 så bara o hålla ut:)
  • mintuu
    MakeitHappen skrev 2015-10-12 19:34:43 följande:

Någon som gjort UL i vecka 11?

Hur mycket ser man?

Sambon tror inte man kommer se så mycket så tyckte kanske inte det var lönt att följa med, men han kommer inte ha nått val ;p

Jag va på ul i v, 7 o såg inte så mycket mer än en klump o ett hjärta, nu är jag i 10+4 och ska på ul imorn spännande! När har Du ul?
  • mintuu
    MakeitHappen skrev 2015-10-13 05:29:10 följande:

Åh kul!! :)

Berätta gärna hur mycket man ser då.. o kanske även visa bild OM du vill :D

har UL den 22 så om en vecka och kommer då vara i vecka 11 (10+0) :)

Ja ska försöka få en bild så kan jag lägga upp Så du kan se , om allt ser bra ut naturligtvis :) ä så nervös :) min sambo ä också sådär att man ser nog inte så mycket så han jobbar istället, han verkar inte va så nervös som jag :) haha:)
  • mintuu
    missmissis skrev 2015-10-13 11:02:35 följande:

Lycka till idag. Synd inte sambon följer med som stöd för dig. Är så skönt att ha nån att hålla i handen och dela glädjen med. Kanske ngn annan kan?

Min syster följer me, hela familjen ä så engagerade i denna graviditet så dom bråkar nästan om o få följa med haha:)
  • mintuu

Här är den lilla krabaten, vilken lycka att se hon/han, är visst i 11+5 va dom mätte nu, :)

• mintuu

Idag är jag sängliggande har åkt på

Världens influensa samtidigt som jag har graviditetsillamående från helvete, så nån som har tips på nån förlossningserie eller liknade (tycker så mycket om såna program) :)

• mintuu
    Hajarna skrev 2015-10-28 22:03:52 följande:

Hej på er :) är det någon av er som har mycket huvudvärk? Vill gärna inte ta massa tabletter... Men känner att ha ont i huvudet massa dagar i rad inte riktigt är min grej,någon som har bra tips mot huvudvärk?

Hoppas ni alla mår bra

Har också helt plötsligt får världens huvudvärk, haft de kanske i 5-6 dagar:( de verkligen strålar i huvudet , usch, men illamåendet börjar släppa iaf som ä skönt, men denna huvudvärk usch, har migrän ofta också o de enda som hjälper är Treo o de kan man ju inte ta nu så jag letar också tips hehe :)
Svar på tråden BF maj 2016