Majbebisar 2015
Det är inte morgon kl 05.15..... Varför har jag fått ett sådant morgonpiggt barn, IGEN!?!?
Det är inte morgon kl 05.15..... Varför har jag fått ett sådant morgonpiggt barn, IGEN!?!?
Dopet blev väldigt lyckat! Min bror o en kompis spelade en låt, vi sjöng tre psalmer (901 lilla liv, 215 lilla barn o 606 det gungar så fint) o lillan var nöjd hela dopakten o festen. Äldsta barnet hällde vatten o tände ljus o mellan stod med oss en liten stund iaf. Nu blir det paus från festligheter som vi ska fixa iaf o det känns skönt! Ett fint minne har vi fått från dagen
Nån av er som pysslar med ec? :) har en kompis som är barnssk och hon har inte bytt en bajsblöja på sin 8 månaders på flera månader. Blev lite sugen på att prova men tycker det verkar krångligt när jag läser på. Nån med lite erfarenhet? :)
Lilla damen har verkligen sovit dåligt senaste dagarna, igår natt vaknade hon sex gånger på natten, och vaknade för dagen 05.30. Håller alla tummar för inatt, är jättetrött ;)
Lillan har blivit fyra månader! BVC idag, hon är 62.5 cm lång o väger 6390 gram! Stor skillnad i vikt o längd till bröderna men följer sin kurva så fint!
Här har vi en riktig jobbig period. Lillan har varit förskyld förr förra v men ätit bra o sen blev hon bättre i två dagar o sen vart super förskyld igen med värsta hostan som följd. Hon varken äter elr sover. Idag har hon endast ätit 220ml ersättning på ett dygn samt lite fruktpuré o vatten, inte sovit mer än 1,5h på hela dagen. Då hon hostar upp massa slem. Har fått ventoline som ej hjälpt något. Imon ska vi tillbaka till barnmedicin för en ny bedömning. Ursch det är såååå jobbigt att se henne såhär o ingen av oss sovit något heller då hon inte kommer till ro o hostar så mkt o jag har suttit med henne i famnen nu ett dygn då jag satt henne i babysittern två gånger idag för att kunna gå på toa :/ .. Jag har astma oxå så är rädd för att lillan har förskylningsastma :( stackars min lilla plutt som knappt kan låta heller något då hon har blivit så hes :(