• Blicka

Majbebisar 2015

Tjej78 skrev 2015-09-18 10:20:43 följande:

Det är inte morgon kl 05.15..... Varför har jag fått ett sådant morgonpiggt barn, IGEN!?!?

Jobbigt... Hoppas det är en fas som snabbt är förbi!
  • Blicka
    S1528 skrev 2015-09-19 14:19:23 följande:
    Vi har dop nästa lördag. Jag är lite nervös inför både kyrkan och dopfikat.. Jag har aldrig ens arrangerat ett födelsedagskalas i hela mitt liv, ska bli spännande att se om jag lyckas ro detta i hamn ;)

Vad ska ni bjuda på?
    Vi ska ha smörgåstårta o sen cupcakes o kakor till kaffet. Har fixat o donat i lokalen nu ikväll då det inte blir för mkt imorgon! Räcker med bad av alla barn o sig själv då tror jag!

Klart du lyckas! Tänk igenom innan du börjar baka/handla så du exakt vet vad du ska ha o hur mkt. Fråga om du undrar ngt. Imorgon vet jag hur allt gick
  • Blicka

Dopet blev väldigt lyckat! Min bror o en kompis spelade en låt, vi sjöng tre psalmer (901 lilla liv, 215 lilla barn o 606 det gungar så fint) o lillan var nöjd hela dopakten o festen. Äldsta barnet hällde vatten o tände ljus o mellan stod med oss en liten stund iaf. Nu blir det paus från festligheter som vi ska fixa iaf o det känns skönt! Ett fint minne har vi fått från dagen

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-21 22:15:33 följande:

Nån av er som pysslar med ec? :) har en kompis som är barnssk och hon har inte bytt en bajsblöja på sin 8 månaders på flera månader. Blev lite sugen på att prova men tycker det verkar krångligt när jag läser på. Nån med lite erfarenhet? :)

Lilla damen har verkligen sovit dåligt senaste dagarna, igår natt vaknade hon sex gånger på natten, och vaknade för dagen 05.30. Håller alla tummar för inatt, är jättetrött ;)

Hoppas natten nu blivit bättre än tidigare. Jobbigt när man inte får sova!

Har inte provat ec.
  • Blicka

Lillan har blivit fyra månader! BVC idag, hon är 62.5 cm lång o väger 6390 gram! Stor skillnad i vikt o längd till bröderna men följer sin kurva så fint!

• Blicka
    pco skrev 2015-09-22 20:19:32 följande:

Här har vi en riktig jobbig period. Lillan har varit förskyld förr förra v men ätit bra o sen blev hon bättre i två dagar o sen vart super förskyld igen med värsta hostan som följd. Hon varken äter elr sover. Idag har hon endast ätit 220ml ersättning på ett dygn samt lite fruktpuré o vatten, inte sovit mer än 1,5h på hela dagen. Då hon hostar upp massa slem. Har fått ventoline som ej hjälpt något. Imon ska vi tillbaka till barnmedicin för en ny bedömning. Ursch det är såååå jobbigt att se henne såhär o ingen av oss sovit något heller då hon inte kommer till ro o hostar så mkt o jag har suttit med henne i famnen nu ett dygn då jag satt henne i babysittern två gånger idag för att kunna gå på toa :/ .. Jag har astma oxå så är rädd för att lillan har förskylningsastma :( stackars min lilla plutt som knappt kan låta heller något då hon har blivit så hes :(

Men vad jobbigt hoppas ni får någon rätsida på det o att hon snart blir bättre. Kan det vara krupp/falsk krupp? Vet inte om sådana små kan få det. Min mellan har det vid förkylning, märker heshet o skrällig hosta då, men han är två år.
  • Blicka
    pco skrev 2015-09-23 09:06:15 följande:
    Hmm ja där sa du något, har inte tänkt på det då man inte brukar få det innan 6mpnader, men det låter faktiskt som så. Ska prata med bm om det, vi ska vara där kl 10 så får väl se. Tack för tipset :)
    Värt att kolla iaf. Vi trodde från början tecken på astma o fick flytande bricanyl som inte hjälpte, nu förstår vi varför! Lycka till kl 10.
  • Blicka
    Serah skrev 2015-09-23 08:51:24 följande:
    Åh stackars liten! Och er med för den delen! Hoppas de kan hjälpa på barnmedicin. Men om hon har astma så kan hon ju få den medicin hon behövde. Så det är väl både bra och dåligt om hon skulle ha det :/

Härligt iaf att höra om alla era dop! Det låter så mysigt ^^

Vi är lite småförkylda här. Har varit några sega nätter med nästäppa och fler matningar så jag är supertrött om dagarna. Och han vägrar sova några längre stunder utan nån halvtimme här eller där.

Men annars bra. Känns som om tiden knappt räcker till med tre barn haha :) så mycket som ska hinnas med innan alla ska lägga sig.
    Tre barn tar sin tid - men kul är det tycker jag! Mysigt att se hur de relaterar till varandra även om bråken är sådant jag gärna slipper!
  • Blicka
    Serah skrev 2015-09-23 09:46:43 följande:
    Ja visst är det kul! :) tyvärr har vi haft en liten tuff period med de två äldsta men jag hoppas det gett med sig nu. Hur gamla är dina äldre barn?

Mina äldsta är helt kära i sin lillebror. Äldsta vill ha lillebror i knät och pratar massor med honom och gör så han kiknar av skratt :) och mellansonen älskar att ge pussar och kramar (lite för mycket ibland kan det kännas som) de gör allt för att få sin lillebror glad. Om de ändå kunde göra så mot varandra också haha ;)
    Låter som hos oss - älskar lillasyster - bråkar med varandra. Mina äldre är 6 o 2 år.
  • Blicka
    pco skrev 2015-09-23 12:49:23 följande:
    Nu har vi va där och i och med att ventolinet inte funka så sa han att det varken va astma elr krupp, bara en vanlig förskylning med följd av hosta, så vi skulle avvakta veckan ut så har det inte blivit bättre nästa v så skulle vi komma tillbaka., men med tänkte på att jag har astma så måste vi vara väldigt observanta.
    Tack så mkt för hjälpen :)
    Jag har också astma så är väldigt uppmärksam jag med!

Hoppas det snabbt blir bättre för lillan.
Svar på tråden Majbebisar 2015