• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-06-01 18:43:10 följande:
    Vad skönt, hoppas det håller sig fån lungorna :)

Hittills har jag bara lagt undan kläderna men idag tog jag mig i kragen och skickade iväg till ekoungar.se. De säljer åt mig och tar en del av förtjänsten och ger mig en del. Tycker det är ok deal, mot att de bara ligger i skåpet. Passade även på att köpa mig en del därifrån när jag ändå höll på ;)

Några plagg har jag behållt, kläderna hon kom hem i, vantar farmor stickat och lite sånt :)
    Så du kan skicka dina kläder dit alltså inte gå o lämna in i deras butik? Lät ju jättesmidigt. Vi har rätt mkt kläder. Får kika in där. Försökte ju sälja via daglig verksamhet där jag bor som har barnkläder second hand men de hade hängt ut ytterst få saker så fick med mig det mesta hem.
  • Blicka

Tror ni inte det var lunginflammation iaf?! Var ner på vdc imorse o har nu fått medicinering. Fy för att vara sjuk :(

• Blicka
    malle88 skrev 2016-06-03 07:17:15 följande:
    Vad tråkigt :(
    Blicka skrev 2016-06-01 19:41:15 följande:

Så du kan skicka dina kläder dit alltså inte gå o lämna in i deras butik? Lät ju jättesmidigt. Vi har rätt mkt kläder. Får kika in där. Försökte ju sälja via daglig verksamhet där jag bor som har barnkläder second hand men de hade hängt ut ytterst få saker så fick med mig det mesta hem.

Man måste beställa en speciell påse så jag vet inte om man tjänar så mycket ;) i Örebro finns en sån butik, kanske finns i Stockholm med :)
    Finns i Stockholm varianter på det men de jag kikat på verkar vara behärska på att det typ inte ens får finnas en tvättnoppa på...
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-06-03 08:58:38 följande:

Usch vad tufft blicka! Brukar du få problem med lunginflammation? Har förstått att astmatiker lättare drabbas.

Vilken värme! Min lilla blir så svettig så det annars raka håret lockar sig. Det är nog lite jobbigt med värmen för henne men hon vill vara ute hela tiden. Båda barnen är förkylda igen. Tycker de har varit det nästan hela maj.

Vår stora ska vara hemma fyra veckor i sommar. Det är rätt lagom för honom har vi märkt från tidigare år. Hur gör ni andra i sommar?

Ja det är tredje gången i år :( har haft fem eller sex stycken på tre-fyra år tror jag. Har fått tid hos husläkaren i juli för utredning för så här kan det inte fortsätta! Måste ju kunna drabbas av bara en enkel förkylning o inte alltid få skit i lungorna :(
  • Blicka

Våra barn kommer gå på sommarlov den 9/6 o börjar om igen 17/8. Låååångt sommarlov då jag är ledig. Vi brukar ha fyra veckor annars så detta är rekord! Vi får se hur det känns.

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-06-03 20:25:03 följande:
    Jag är fortfarande dunderförkykd, varit det i 3 veckor nu :( Idag fick svärfar rycka in och skriva ut recept till mig så förhoppningsvis funkar penicillin och rinexin mot den kombinerade förkylning/bihåleinflammation/ont i öronen. Om inte får jag väl palla mig iväg till en vårdcentral. Allt är bra med sambon och tjejerna, den lilla lite extra gnällig idag men hon vaccinerades igår. 1-års kontroll, 75,5 cm och 10,2 kg :)
    Så trött på mitt jobb, fick ingen ny kick eller energi av att vara hemma nästan ett helt år. Söker andra jobb men just nu växer det inte på träd. Fått ett erbjudande men inte riktigt det jag söker så jag tackar nog nej till det, inte bestämt mig till 100% än.
    Ska inte ha semester förrän torsdag vecka 28 så ett tag till men då blir det i 4 veckor.
    Lillan har fått plats på förskolan med start 15/9. Samma som storasyster går på fast annan avdelning, den avdelningen storasyster gick på innan, vi har 1-3 år och 4-6 år.
    Men usch du låter inte mkt piggare än mig :( hoppas du blir bättre snart iaf!

Hoppas du hittar ngn lösning på jobb. Jobbigt när man inte riktigt trivs då man är där så mkt.
  • Blicka

Helgen har varit ljuvlig o igår var hela familjen på nationaldagsfirande i solen. Dumma jag glömde smörja in mig så ena armen fick lite mkt sol... Brukar att smörja barnen först o sen mig men igår blev det annat.

Lillan älskar utomhuslivet o gör som din malle - hämtar skorna som ska på. Nu har hon dessutom satt på sig solhatten, redo att lämna syskonen!

Jag mår lite bättre men är inte ok än. Febern har släppt men flåset är långt ifrån bra.

Idag ska jag o lillan träffa några andra mammor o barn. Det ska bli trevligt!

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-06-07 22:57:52 följande:

Jag mår bättre, tack nu som frågar. Fick penicillin i fredags och tydligen behövde jag det för trycket i ansiktet har släppt. Jag är nu piggare och gladare och har haft en underbar helg med mina nära och kära. Bjuder på en bild på mig och mina tjejer, vi hade selfie-övning igår :)

Vad skönt att du mår bättre!

Härlig bild på dig o flickorna.

Här har sommarlovet börjat för mellan, imorgon för stora. Så föäledigheten med lillan ändrar nu skepnad från att vara ensamma ett par timmar på vardagar till att även syskonen blir hemma till i mitten av augusti. Känns då skönt att slippa ställs väckarklocka! Lyx även om lillan troligen vaknar samma tid som vanligt ;)
  • Blicka

Sommarlov! Nu har vi lyxat med jordgubbar efter lunch. Mums.

Lillan pratar o pratar, förstår inte mkt men bestämd är hon som att hon vet vad hon vill. Hur gulligt som helst.

Svar på tråden Majbebisar 2015