• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-05-25 08:07:04 följande:
    Tack för tipset, hon somnade en kvart i bilen igår fm och sov 1,5 timme efter lunch och sov en timme längre imorse. Hoppas de håller i sig :)

Det blir kanske lättare när man har ett barn innan, för då är man mer förbered. Maken vill inte ha fler men jag vill ha ett till om några år. Då ska jag ta upp det med BM, hon är jättebra.

Trist att du är sjuk igen, hoppas du kan vila bort det och orkar med allt tills maken kommer hem. Det är jobbigt när de reser bort :(

Vi åker till Göteborg över helgen, hör av dig om du vill ses PCO :)
    Vad bra med vilan! Tummar för att en kvart på fm kan vara lösningen.

Jo jag visste ju att jag mådde dåligt efter första kom o var lite förbered med andra o tredje. Trots det var det tufft ändå. För mig har det känts som om livet är nattsvart för all framtid...

Så less på sjukdomar...ingen träning idag tyvärr så det känns trist att missa. Men kan inte träna med denna förkylning. Som vanligt slår det på andningen o astman blir helt ur spel...
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-26 07:14:38 följande:
    Visst är det tufft! Det där med nattsvart känner jag verkligen igen!

Funkar medicineringen inte så bra eller ät det alltid så? Låter tufft med andningdproblem :(
    Blir alltid sämre när jag blir förkyld... Men har krånglat lite sedan lunginflammationen så behöver säkert ändra medicineringen. Först ska jag bli frisk o se hur det artar sig efter det. Fick ett städryck igår kväll så kök o tvättstuga blev lite renare. Hade hoppats att lusten att städa fanns kvar idag men icke...
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-26 07:20:24 följande:

Bvc igår. 9500 g och 75 cm lång. Tyvärr så låg besöket mitt i middagsvilan och lillan vägrade delta i något utan bara skrek, vart inte så lyckat men hon blev vaccinerad iallafall så nu har hon haft feber sen igårkväll :/ Hoppas den går över innan vi åker

Tufft med feber, bör ju hinna släppa innan helgen iaf. Ja ibland så blir bokade tider fel utifrån de små. Jag ska på jobbet imorgon med de två yngsta o äta lunch så vi hoppas det klaffar med barnens sovstunder!
  • Blicka

Idag besökte jag o de två minsta jobbet. Märkligt att jag snart ska börja vara där igen! Kul att återse kollegor men ojoj snart är föäledigheten över!

• Blicka

Hur har ni haft det i helgen allihopa? Jag har åkt på feber, trodde förkylningen var på väg bort men icke... Lillan är iaf glad o nöjd o hoppas det fortsätter. Solen har kommit åter o lillan älskar att vara ute o traska o undersöka. Hur tycker era små det är att vara ute? Att sitta still i vagn börjar bli otroligt tråkigt... Hon vill ut o gå! Imorgon har fsk sommaravslutning, ska bli mysigt.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-05-31 06:34:19 följande:
    Det gick ok i gbg faktiskt, febern gjorde at hon sov hela vägen ner. Resan hem däremot var hemsk, körde själv med henne och fick stanna hela tiden (kändes det som).
    Blicka skrev 2016-05-30 19:02:21 följande:

Hur har ni haft det i helgen allihopa? Jag har åkt på feber, trodde förkylningen var på väg bort men icke... Lillan är iaf glad o nöjd o hoppas det fortsätter. Solen har kommit åter o lillan älskar att vara ute o traska o undersöka. Hur tycker era små det är att vara ute? Att sitta still i vagn börjar bli otroligt tråkigt... Hon vill ut o gå! Imorgon har fsk sommaravslutning, ska bli mysigt.

Stackare :( ska du aldrig få vara frisk?

Lillan älskar att vara ute, traskar och går, utan skor i trädgården och med annars. Hon hjälper mig även att rensa ogräs, tyvärr ryker även de riktiga plantorna så man får hålla koll ;) vagn har hon aldrig varit förtjust i men sitter hon framåt så går det ok

Nu har hon även lärt sig äta med sked och äter "torr" mat själv, några fler ord har dykt upp. Det går fort nu!
    Jobbigt med oroliga hemresor. Det är tufft. Vi ska nog bila till Norrland i sommar o det blir ju intressant...

Ja du... Tycker jag sjuk ofta. Nu ska jag till läkaren kl 13. Orolig att ngt satt sig i lungorna igen. Hoppas på att det bara är en bihåleinflammation.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-31 06:37:12 följande:

Hur är era med att leka själva? Lillan leker aldrig själv, isåfall nån enstaka minut. Hur gör ni? Vissa saker kan de inte delta i och det blir ett väldigt skrikande (hon har fått ett väldigt humör nu också )

Lillan är ganska så bra på att leka själv, men inte alltid. Hon är just nu i stort behov av närhet så blir mkt gråt när jag exvis ska hjälpa bröderna eller laga mat o måste sätta ner henne på golvet.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-31 22:04:09 följande:
    Hur gick det hos doktorn? Slappar lunginflammation? :)
    Tack för frågan! Det lät inte bakteriellt om lungorna tack o lov men rent astmatiskt lät det inte bra så fick kortisonkur i fem dagar utöver vanlig medicinering. Får hoppas att det tillsammans med sinupret o koksaltspray rensar ut viruset! Har haft lite feber även idag så tog en alvedon på em för att orka med fest på fsk o springlopp för pojkarna. Gick men inte känner jag mig kry. Får hoppas på morgondagen.

Fyndade på second hand till lillan idag, 6 plagg för 120 kr. Lite tunna tunikor med lång ärm, tights o en skaljacka att växa i. Topp! Vad gör ni med era utväxta bebiskläder? Säljer, skänker/ger bort eller sparar? Funderar på att se om ngn vill köpa för en femma per plagg då jag just nu inte har ngn som ska ha barn i min närhet som behöver kläderna... Annars får vi skänka bort. Några plagg sparar vi.
  • Blicka

Serah - hur är det med dig o familjen? Har tänkt på er.

Pco - har aptit o mage rättat till sig?

Tjej78 - blir det snart semester o hur tycker du det går att jobba. I augusti/september är det dags här... Snart ju!

Summa21 - hur har ni det? Hur blir sommaren för er - ska storebror få långt lov? Mina stora får nio veckor! Vem vet kanske jag längtar till jobbet efter lillans inskolning ;)

Svar på tråden Majbebisar 2015