• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-05-19 07:07:21 följande:
    Jag kommer börja på 100% procent, får se om det funkar. Tyvärr känns det ganska meningslöst att gå ner i tid när arbetsgivaren kan beodra mig att jobba. Söker nytt jobb iallafall, så kanske hittar nåt, vill sluta jobba skift.

Ska till BVC nästa vecka, ska bli roligt. Men vi använder fortfarande mest strl 74, och några 80 så tycker inte era verkar så små :/
    Aldrig jobbat skift men kan tänka mig att det är lite slitigt. Fördel är kanske variationen på arbetstider. Hoppas du hittar ngt jobb du vill ha.
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-05-19 08:33:08 följande:

Alltid läskigt att skola in och lämna dem. Jag tycker det känns så konstigt att vi ska lämna lillan på dagis om ett par månader. Men oftast går det ju bra.

Sedan sonen började dagis har både min man och jag jobbat 75% så han han kommer fortsätta med det. I nuläget finns tyvärr inget som säger att jag skulle kunna jobba men jag har ändå lite hopp att medicinering ska hjälpa mer än det brukar.

När det gäller storlek kör vi på allt mellan 68 och 86.

Hoppas du hittar medicinering som gör att sjukdomen inte påverkar lika mkt! Vad skönt att maken kan jobba 75 procent! Toppen!
  • Blicka

Lillan sover en halvtimme-timme på fm o ungefär en - två timmar på em. Tror dock att vi snart kan flytta fram fmluren till mitt på dagen-lur o att det räcker. Men vi får se. Min mellan sov fortfarande två lurar när han började på fsk, en kvart på fm o sen efter lunch.

• Blicka
    Blicka skrev 2016-05-19 21:13:39 följande:

Lillan sover en halvtimme-timme på fm o ungefär en - två timmar på em. Tror dock att vi snart kan flytta fram fmluren till mitt på dagen-lur o att det räcker. Men vi får se. Min mellan sov fortfarande två lurar när han började på fsk, en kvart på fm o sen efter lunch.

Just det - sen sover hon 19/19.30 till 06-07. Ibland med ngt uppvak men ofta hela nätter.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-05-19 22:41:30 följande:

Här är vi förkylda, alla fyra :( men det hindra inte oss att fira vår lilla som blev 1 år idag :) Slutade lite tidigare idag så vi öppna paket och läste upp alla kort innan vi åt sen bada flickorna och i säng som vanligt. Lillan blev så blyg och generad när vi sjöng för henne, så gulligt och samtidigt kul att hon förstod att vi sjöng för henne (verkade det som i alla fall).
    Vi har stl 80 och ska till BVC nästa vecka, jag gissar på 78 lång och 11 kg.
    Sover oftast hela nätter 19.30-6.30 men inte nu när hon inte är frisk. Sover ibland två, ibland en lur på dagen. Två blir ca 30 min på FM och sen 1 1/2 timme efter lunch eller en lur och då 2-2 1/2 timme efter lunch.
    Klart att det funkar att jobba och ha två barn men man saknar ju dom men ändå skönt att få sakna. Härligt att komma hem till dukat bord, maten på spisen, nybakade kanelsnäckor och nystädat, superlyxigt!! Min sambo har verkligen gått all in i sin pappaledighet :) Tycker faktiskt att vårt förhållande blivit bättre sen han börja sin ledighet :)
    Jag jobbar 100% nu men när sambon börjar jobba ska han jobba 100% och jag ska gå ner till 85% igen. Jag jobba 85% mellan barnen och trivdes bra med det.
    Önskar alla en solig helg!

Grattis till lillan! Lät som om ni hade en mysig födelsedag igår :)

Vad roligt att det funkar bra med bytet av ledighet o vilken bonus att få känna sig lite bortskämd o att relationen blivit bättre. Här är det mkt resor i jobbet för sambon just nu så det är lite tråkigt att ta så mkt själv... Men men, så är det o allt går.

Idag ska jag fixa det sista med bak inför morgondagens kalas.
  • Blicka

Tänk att ett helt år har gått sedan lillan kom! Kommer så väl ihåg känslan innan vi åkte hemifrån till förlossningen - lugn men stor förväntan att få träffa henne. Pojkarna skulle ha vårfest på fsk o det kändes tråkigt att inte få vara med på mellans första o äldstas sista vårfest men ett planerat snitt var bokat till denna dag. Timmarna fram till snittet var långa men strax förr lunch var det dags o 12.39 så kom hon! Jag minns så väl att jag tänkte men kan det vara en tjej efter två pojkar?! Slukades upp av hennes närvaro precis som med de andra två o att ha henne hud mot hud det var ngt speciellt! Familjen blev komplett kändes det som när detta lilla liv kom o nu känns det som om hon alltid varit hos oss. Idag ska vi fira henne o äldsta med släkt. En smakbit tårta ska det också bli! Hipp hipp hurra till lillan!

• Blicka

Tack för alla grattis till lillan. Hon hade vad det verkade en mkt fin dag. Massa paket fick hon men bröderna hjälpte till med att öppna så fort var det gjort :)

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-05-22 20:12:53 följande:

Sitter helt slagen i soffan efter lillans kalas, hela släkten har varit här, 18 st inkl oss. Allt blev bra, fin fina presenter som storasyster öppnade. Bland annat en gunghäst, fina sommarsandaler, bok om ugglor, pyjamas, sommarhatt mm. Vi bjöd på potatisgratäng med färstäcke, ICAs recept, rekommenderas, allt-i-ett och mycket gott. Riktig gräddtårta med blåbär, text och ljus. Lillan fick smaka men va bara sisådär intresserad, roligare att kladda grädde på mammas blus.

Haha som jag då... Våra gäster åkte hem i em o nu är jag helt slut o ont i halsen på det.

Vad kul med lyckat kalas! Tänk ett år! Det går ju så fort (låter klyschigt men så är det).
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-05-22 22:41:38 följande:
    Det första året med min äldsta uppfatta inte jag som så fort men nu med nummer två, swich sa det och så var det 1-års kalas :)
    Det känns fortare o fortare med varje barn...
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-24 06:04:21 följande:

Uppe med tuppen igen (eller tuppen har nog inte vaknat än ;) ). Ska prova att ta bort förmiddagsvilan ett par dagar och se om vi kan få henne att sova längre, så nu blir det nog jobbigt (för mig haha) ;)

Två tänder på väg upp också, men det verkar inte störa henne, vilket är skönt med tanke på hur det var förra gången.

Hur har ni det? :)

Apropå att reflektera över första året tänker jag fortfarande tillbaks på de första månderna med viss skräck. I efterhand har jag förstått hur dåligt jag faktiskt mådde och tycker det är lite konstigt att bvc inte reagerade mer kraftfullt, mer än att jag fick gå på mycket tätare kontroller än andra. Men sen blev det ju mycket bättre, efter månad fyra vände allt igen och blev jättekul :)

Jobbigt med jättetidiga morgnar :( om du inte kan ta bort hela fm luren kanske hon kan sova en kvart?

Ja första tiden med pyttesmå barn är inte mina bästa minnen heller. Har haft baby blues i 6-8 veckor o varit ur form. Men sen har det lättat. Tycker ändå att perioden var kortast denna gång jämfört med ettan o tvåan.

Önskar ni fler barn malle? Då kanske du ska lyfta upp hur du mådde denna gång så du kan få annat stöd om det behövs.

Nej nu ska jag vila. Har åkt på värsta dunderförkylningen o känner mig så risig :( typiskt att sambon reser bort o först kommer på lördag... Dålig tajming.
Svar på tråden Majbebisar 2015