• Blicka

Majbebisar 2015

Malle - måste försöka logga in på hemsidan så jag kan se bilden. Funkar inte i appen.

Tjej78 - trist med maten. Hoppas det rättar till sig snart!

Pco - åh vad tråkigt för er :( jag hoppas febern snabbt går över o att ni inte åker på ngn magsjuka. Infektioner brukar ha en tendens att avlösa varandra när de är små men är jobbigt iaf.

• Blicka
    pco skrev 2016-05-08 15:01:47 följande:
    Tack, ja vi får väl se vad som händer :/
    Hur mår ni?
    Ja snorigt hos barnen o sprucken trumhinna hos äldsta :( vi vuxna mår bra iaf.

Lillan älskar att vara ute så nu har jag nyss badat en helt sandig,blöt o geggig tjej! Lycklig var hon men snacka om smutsiga kläder! Oj oj ;)
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-05-09 21:40:34 följande:

Precis hemkommen från gympan, 60 min intervall flex på Friskis & Svettis. Intensivt och sjukt jobbigt men så himla roligt och så skönt nu efteråt.
    Maten har ordnat upp sig, idag har hon ätit välling kl 6, gröt kl 8, hel burk kl 11.30, två (!!) mackor till mellis kl 15 och sen hemlagad kålpudding med potatis och sås i massor vid 17.30 sen sluka hon vällingen kl 19.15. Tror hon är inne i en växtperiod nu efter att ha gått på diet i en vecka :) Dessutom sov hon och storasyster hela natten inatt, vi kunde knappt tro det när vi vakna i morse.
    Kalas nästa söndag, vi blir 18 st. Bara lillan och storasyster som är barn, resten är från 22-85 år. Kaffe och tårta till efterrätt är redan bestämt men innan dess då, dessutom en vegetarian och en som inte äter fågel...... Jag tänkte paj men sambon tyckte det kändes fattigt. Tips någon??

Paj låter väl jättebra! Kan du göra i långpanna eller nåt. Kanske västerbottenpaj o grönsallad till?

Heja heja med träningen! Jag jobbar på med löpning men sååå jobbigt... Astman hjälper inte till heller.

Roligt att det rättat till sig med maten!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-05-09 21:43:54 följande:

Jag slänger också in en somrig bild :)

Vilka sötnosar!
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-05-10 07:06:33 följande:

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Grattis till pluttarna som har fyllt år!

Nu är vår plutt också ett. Helt otroligt vad fort året har gått.

Och vilken värme vi har fått! Det blev lite akutbesök till skoaffären igår för sommarskor till både henne och brorsan. Blev ni lika överrumplade av värmen?

Grattis till lillan!

Vi blev helt överrumplade av värmen vi med...köpte sandaler till två av barnen igår.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-10 07:22:32 följande:

Vi har väl inte haft en toppenhelg direkt. Kom till mina föräldrar på fredagskvällen och på lördagen blev jag dålig. På söndagen fick lillan hög feber som hållit i sig, dessutom jättesnorig :( och det har hållt i sig. Tre nätter i rad har hon vaknat +10 gånger/natt. Börjar bli orolig att hon inte ska återhämta sig till kalaset på torsdag :/

Nej vad trist :( inte mera sjukdomar. Lillan ska vara frisk till sitt kalas - det håller jag tummarna för. Mår du bättre?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-10 21:46:56 följande:
    Jag mår bra igen, tack :) hon är ganska pigg på dagarna,förutom snoret, så hoppas det inte blir värre! Hur är det med er?

Idag har vi varit ute i sandlådan och grävt (mest jag faktiskt ;)). Så skönt med värmen och solen!!
    Vad skönt! Vi mår rätt bra nu men så fick jag sms nu av grannen där äldsta lekt i kväll att en av barnen kräkts :( vi åker ju på semester på torsdag o får inte bli mer sjuka!
  • Blicka

Oj vad lillan traskade på igår! Ute är det svårt men här inne traskade hon genom hela köket o ut i hallen. En rätt bra sträcka för en liten vinglig en ;)

Hur har ni andra det? Fullt upp med kalas o annat?

• Blicka
    malle88 skrev 2016-05-12 07:23:01 följande:
    Heja lillan! Vi går 7-8 steg ibland men håller helst i händerna :)

Ikväll har vi familjkalas och imorgon föräldragrupp, lillan vaknade som men sol idag så det verkar ju bra :)

Hoppas ni slipper magsjuka, vart ska ni åka?
    Vi åker till Riga. Ska bli härligt med familjetid i flera dagar!

Fina kalas o grattis till lillan imorgon (visst var det den 13e?). Min äldsta blir sju imorgon! Gud vad tiden går...
Svar på tråden Majbebisar 2015