• Blicka

Majbebisar 2015

Tjej78 skrev 2016-04-30 21:16:19 följande:

Lillan kräktes igår efter middagen men verkade pigg o glad så jag trodde hon satt nått i halsen men sen kom även vällingen upp :( Sovit hela natten och varit tipp topp hela dagen, ätit lite mindre men fått behålla allt och hon har varit sig själv. Nu när vi gav henne välling igen innan läggning kom allt upp igen :( Tips på detta? Är hon magsjuk eller är det vällingen hon reagerar på?

Det är ju knepigt... Hade nog tänkt magsjuka men kan ju vara ngt annat också. Lillan kräktes två ggr dag ett o sen fyra dagar senare en gång till. Sen blev det bra så kanske ngn utdragen variant även hos er? Hoppas hon snart mår bättre.
  • Blicka
    pco skrev 2016-05-02 23:02:46 följande:
    Idag har det varit mkt bättre. Inget kräk o ingen diarè men äter dåligt, vill inte ha någonting annat än pommes, lax o potatis, suck! Varje måltid har blivit en fight, jätte tråkigt. :(
    Är sönder stressad då jag har tusen grejer o göra inför lillans kalas på lördag o dessutom har mannen blivit matförgiftad av kyckling så han bara ligger o jag får ta allt. Handling, städning, matlagning, alla fighter med lillan o sen har hon börjat somna sent (ikväll 21.30) o sen ta tag i disk o hinna med mig själv o skriva handlingslistor o ja precis allt. Är så sönder stressad att jag t o m fått herpes som blossat upp :(
    Vad skönt med bättre dag för lillan. Ang maten så stressa inte över det - ge henne det hon vill ha. Och för egen del - ta det lugnt! Dra ner på kraven, ingen kommer tycka det är konstigt. En glad mamma i stökigt hem är bättre än sönderstressad mamma om du frågar mig! Jag har också stressat lite för mkt o känt av magkatarr. Nu vilar jag upp mig hos mina föä o det är skönt.
  • Blicka
    Serah skrev 2016-05-02 13:49:41 följande:

Tycker lillen verkar bättre med kräkandet men jag börjar tro att detberor på magmunnen, för det kommer alltid när han ätit för mycket. Inget från vården än.

Nu har han istället blivit smittad av mellersta, så nu har han ont i halsen och feber plus hosta, såndär som man verkligen hör att det gör ont :( och inte kan vi sova under dagen heller. De borrar i betong för att laga några rör och det låter förfärligt illa. Istället blir det långa promenader. Tur stt det är fint väder iaf.

Hoppas det vänder nu pco! Men diarrén gör ju att hon förlorar vatten på det sättet. Tycker vården ska lyssna på er!

Ska påbörja bakning av tårtan ikväll hade jag tänkt :)

Imorgon blir det födelsedag! Vad kul :) ska ni ha kalas imorgon eller till helgen?
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-05-02 23:25:29 följande:
    Nu har hon fått behålla vällingen två kvällar på rad så jag håller tummarna för att det inte ska starta om.
    Tummar för det.
  • Blicka

Malle - vi har haft det kämpigt med utvfas ett tag nu, hoppas det snart går över för oss båda.

• Blicka
    pco skrev 2016-05-05 20:46:17 följande:

Ingen som bor i Gbg elr som ska hitåt och vill ses över en fika med barnen elr så? :)

Bor i Stockholmsområdet jag...
  • Blicka

Har det varit bra kalas i helgen? Hoppas det. Jag o barnen är hemma igen efter en vecka i norr. Känns skönt. Sol o sommartemperaturer här hemma o direkt kommer funderingarna på hur klä lillan... Hur gör ni/ska ni göra i sommar? Kortärmat o solskydd eller långärmat?

• Blicka
    malle88 skrev 2016-05-06 12:51:02 följande:
    Funderar på samma sak. Har sett att många har uvdräkt och funderar på om det är för mycket? Kommer säkert bli utskrattad, bara såna konstiga Stockholmare som har det ;) senaste dagarna har vi kört solhatt och lågärmade tunna kläder. Köpte sololja idag modet behövs :/
    Våra har haft uvtröja vid bad eller på stranden. Till vardags annat.

Kände bara igår att ojoj ska lillans vita små armar träffas av solen?! Letade iaf snabbt fram solkräm (ekologisk) som hon fick. Funderar på att se om jag hittar några tunnare tunikor med lång ärm också så har vi både långärmat o kort. Mina äldsta hade mkt skjortor på sig, luftigt o samtidigt mer skyddande än T-shirt. Är svårt iaf när det blir varmt o soligt.

Just det - vad har ni på era smås fötter nu? Lillan går lite inne men kryper bara ute att allt jag sätter på nöts förskräckligt!
Svar på tråden Majbebisar 2015