• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-04-19 19:43:11 följande:
    Låter väl som en bra idé att vända på, hon tycker kanske det är roligare att äta med er

"Vi" äter:

06.30 smörgås med leverpastej och en banan

9.00 mellanmål

12.00 1 burk mat

15.00 mellanmål

17.09 1 1/2 dl av vår mat (oftast)

19.00 1 port. gröt

Mellanmål är ofta yoghurt, smörgås eller frukt. Tyvärr gillar inte lillan ägg, annars är ju det perfekt som mellanmål
    Får prova att snurra på målen ngn kväll o se vad hon säger!
  • Blicka

Tack för alla svar! Frukosten har hon behållit också som det verkar men hon är verkligen supersnorig :( och inte nöjd. Stackars liten... Lutar åt att vi går om det nu inte blir ngt under dagen. Får försöka hålla oss långt ifrån folk o gärna ute!

• Blicka

Pco - hur är det med lillans mage? Visst var det ni som hade det lite struligt? Kom på att ni kan testa Sempers magdroppar en period. Goda baciller för magen!

• Blicka

Så glad över skolans personal! Frågade om upplägget i em o berättade också att lillan är sjuk o inte vill vara så mkt inne med henne utifrån ev smitta. Då erbjuder dom mig att gå in o titta med äldsta på utställningen direkt medan de passar lillan ute. Guld värt! Så nu har äldsta fått visa skolans temaarbete o vi kan i em hålla oss på uteaktiviteterna!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-20 08:30:03 följande:

Kommer ni ha tårta på barnens födelsedag? Jag tänkte först göra fruktsallad för lillan tycker så mycket om det men det blev ett ramaskri från svärisarna när jag sa det igår. Det är redan ett väldigt tjat om att hon inte får bullar, sockerkaka och kakor varje gång vi är där (och vi är där minst två gånger i veckan). Jag vill inte förstöra hennes kalas med en massa tjat (fast jag vet att hon inte kommer komma ihåg det). Nu känns inte kalaset lika kul längre :/

Vi har nog en liten tårta, men inte så mkt mer sött till lillan. Vi kommer fira äldsta o lillan ihop så blir kanske två tårtor då äldsta inte tål allt o är väldigt kräsen vad gäller mat o ingredienser. Tex äter han inte grädde. Har som mål att göra en tårta till barnens födelsedagar utifrån önskemål eller intresse. Förra året hade vi glasståg till äldsta o en traktortårta till mellan. Blir nog en kanintårta till lillan (eller annat djur), racerbil till mellan o äldsta ville ställa ninjagogubbar på sin!

Ni bestämmer upplägg för kalaset o vad som bjuds! Fruktsallad är väl jättebra.
  • Blicka

Tyvärr har mellan nu fått dålig mage så verkar inte bättre än att det är ngt smittsamt som lillan har/har haft :( äldstas kalas på lördag ligger risigt till... Eller kanske kan sambon o äldsta om de är friska köra kalas ute i ngn park? Kan man tänka så eller finns det risk för smitta ändå? Novis på magbaciller!

• Blicka
    pco skrev 2016-04-21 11:50:50 följande:
    Kalas utomhus vore ju kanon. Se kanske först något dygn hur magen ter sig så isf hade jag haft det utomhus :)

Här fortsätter spy o bajseriet :( 10 dagar idag med 2nätter utan spya men fortsatt väldans lös mage. O nu har det dessutom eskalerat, bajsat ner sig 2ggr i natt och spytt 3ggr och 2ggr på morgonen med bajs. Äter mat o leker som förut.
    Innan har det vart spya 1gång på natten o bajsat ner sig 1gång efter frukost.
    Ingen hjälp får man från något håll heller!
    Varje natt tvättar vi och duschar av henne minst 1gpbg vilket resulterar i att vi och hon är trött under dagen. Och så sover hon längre på morgonen o sen sover hon vid strax innan middag vilket blir heeelt fel o så kommer hon till ro sent inför natten osv. Hela dygnsrytm blir fel för henne o med mat osv. Suck! Här kan vi inte riktigt fokusera på kalaset :(
    Men usch det låter inte kul :( vad säger sjukvården? Förstår om det blir helt fel med dygnsrytm o annat. Oj oj lilla vän. Har du förresten provat att utesluta mjölkprodukter? Ibland kan ju små magar behöva vila lite från mjölkprodukter så att magen hinner repa sig.

Själv har jag köpt magdroppar o ger både lillan o mellan. Laktobaciller i tablettform till mig själv.

Jag hoppas att magen hos mellan lugnar ner sig. Två lösa blöjor under fm, sen har han ätit o druckit o det har funkat. Tummar tummar att vi kan köra kalaset som tänkt!
  • Blicka

Nu kopplade jag lillans gnällighet - utvecklingsfas så klart! Läste om fasen o är ju precis hon ;) fler med gnälliga barn?

Lillan ställde sig nyss upp från sittande! Kul :) på själva 11 månaders dagen.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-21 16:33:06 följande:
    Utekalas vore toppen!! Kanske skattjakt eller nån turnering och grilla korv :) trist att ni inte kan få vara friska :(
    Ja vi får hoppas på bra väder om utekalas ska kunna funka. Mellans mage verkar ha lugnat sig lite iaf, det var bättre vid detta blöjbyte men inte hundra. Vi har plan på lekar så det funkar även ute liksom det vi tänkt bjuda på.
Svar på tråden Majbebisar 2015