-
Ja jag jämför då mina barn med varandra, på gott o ont. Tror det är svårt att undvika. Får typ varje dag även höra hur lika mina barn är!summa21 skrev 2016-04-16 15:20:34 följande:Ja, jag funderar en del på det. Hon är så intensiv och svår att fånga upp ibland. Storebror var också svår att fånga upp. Båda har varit stela i famnen och enormt svårt att komma till ro och somna. Annars härmar hon mer än vad han gjorde och tydligare med vad hon vill. Men hon är mer intensiv och blir mycket argare när hon inte får som hon vill. Hon är mycket bättre motoriskt, har ju gått länge, vilket han inte hade i den åldern. Ja, det blir ju att jag jämför och tänker på hans diagnos. Men att jämföra till viss del är kanske normalt. Funderar ni på hur era är jämfört med syskonen? Jag är ändå betydligt lugnare än när han var liten.
-
Jo tack så är det. Vi hoppas vi är friska på tisdag då vi ska bort. Jag är lite snorig o har lock för ena örat men annars rätt ok. Ingen löpträning i veckan dock o det känns trist.summa21 skrev 2016-04-16 15:22:08 följande:Infektionerna verkar gå runt hos er med. Mår du bra igen? Hoppas lillan kryar på sig!
-
Nyss kom ett tydligt o klart "titta" från lillan o ett mkt bra försök till titta där. Fjärde tanden har nu spruckit igenom. Febern är kvar så jag hoppas på lugn natt.
-
Fortsatt febrigt idag hos lillan :( runt 39 hela dagen. Stackars liten. Hoppas det vänder imorgon! Annars ligger föä-bebisträffen risigt till på tisdag :(
Har börjat fundera kring våra matrutiner. Lillan vill allt mer äta det vi äter o just nu äter hon middag kl 16, vi vid 17.30-18 (hon äter gröt då). Funderar på att snurra på målen dvs att hon får gröt kl 16 o middag sen med oss. Vad tror ni? -
Vad härligt med bättre nätter!Tjej78 skrev 2016-04-17 19:38:48 följande:Sen i fredags har vår lilla sovit hela natten, 19.30-05.30 utan kvällsmålet vid 23 :) Hoppas detta fortsätter och inte är nått tillfälligt.
Våra matrutiner är:
- 5.30 Välling 200 ml
- 8.00 Macka och lite frukt
- 11 Burkmat 1 st 8 månaders
- 14.30 Gröt 1/2 dl vatten och frukt
- 17.30 Middag, vår mat ca 1-1 1/2 dl
- 19.15 Välling 250 ml
Våra mattider ser ut så här nu:
7.15 gröt o macka
10 ev mellanmål
11-11.30 lunch
14 mellanmål
16 middag / ev byter vi till gröt
18 gröt/ ev byter vi till middag -
Tror ägg är jättebra att ge! Mättande o mkt nyttigheter. Har du provat att ge hemmafest dvs koka själv? Annars kanske du kan koka äpple, kanel o sen lite havregryn men inte så mkt som i gröt. Blir kanske ett mellanting?pco skrev 2016-04-17 23:46:23 följande:Okej ja jag ska ringa barnmedicin i morgon för pricktest för mjölk, här har spy o bakset fortsatt tyvärr, gav ej gröt nu ikväll (hon äter inte det så bra längre ändå) hon fick äggröra o grönsaker macka o proviva och hon åt upp allt :)
Tänkte fråga vad ni ger till frukost o kvällsmat? Då hon inte verkar gilla gröt längre o välling äter hon inte heller. Om hon inte har mjölkallergi kan man snart börjara då lite smått med vanlig yoghurt? Känner mig helt lost. Hon äter macks o perioder o även ägg. Kräm går alltid ner men det är så mkt socker tänker jag samt att det mättar ju inte så. Behöver hjälp o tips :) -
Fortsatt feber :( det borde ju börja vända snart... Tur hon äter o dricker bra iaf, drar ner oron rejält!
-
Serah - vad roligt att du är här igen :) Kan förstå om känslorna är upp o ner - får dom vara!Serah skrev 2016-04-19 08:05:16 följande:
Hej på er!
Här är det upp och ner med känslorna. Tror det börjar bli lite bättre, trots ett bakslag i helgen som var.
Kul att läsa om alla era små's framsteg! Det händer så mycket nu så man hinner ju knappt med känner jag!
Ni som är sjuka får krya på er!
Pco: jag känner liknande med frukost. Har gjort mannagrynsgröt till frukost men det verkar min lille ha tröttnat på. Havregurt är ingen favorit och har idétorka när det gäller vad mer man kan ge >.<
Lillen här har lärt sig massor! Säger titta, titta där, ä dä? Har kommit nån enstaka gång också :) så vinkas det för fullt. Skaffade en billig gåvagn som han fick testa och då gick han massor. Men att hålla i händerna och gå är totalstopp. Han ska själv. Och envis är han.
Snart är det ju våra småttingars månad!! Tänk att det snart gått ett år sen vi fick dom!
Lillan är feberfri idag så kanske var det tredagarsfeber?! Ska hålla koll på utslag.
Just det lillan älskar att låna o låna ut saker. Sitter o skickar saker hela tiden o säger tack! Försöker säga tack iaf...Så gulligt :) -
Nu behöver jag höra vad ni tror. Lillan har ju haft feber i tre dygn. Rejält snorig. Idag feberfri men sämre matlust o vid 13.30 kräks hon två ggr inom en halvtimme. Bajset är som vanligt o hon åt bra till middag o har fått behålla det. Törs jag mig ut imorgon eftermiddag vid 15 där det finns annat folk om hon inte kräks mer? Tror ju på att kräket har med febern o snoret att göra men kan ju inte veta. Ingen annan i familjen mår dåligt. Magsjuka brukar inte drabba oss när det går.
-
Svårt att fråga alla då det är på skolan... Men inget mera kräks nu o hon åt kvällsgröt som vanligt. Får hålla henne från att peta på saker o se om vi kan vara ute så mkt som möjligt på de aktiviteterna. Sen var det även mammaträning imorgon men då ligger hon i vagnen så då känns risken liten att föra över smitta. Usch men det är svårt :( är helt novis på magsjukor så vet inte hur de yttrar sig...malle88 skrev 2016-04-19 19:33:16 följande:Låter som hon kräks av allt snor. Om de ni ska träffa är ok med att hon är så snorig så skulle jag gå :)