• Blicka

Majbebisar 2015

Nu har en framtand uppe börjat spricka igenom! Äntligen. Hoppas de andra följer smärtfritt.

Äldsta gjorde hörseltest på vdc idag (vi funderar om han hör dåligt). Undersköterskan som gjorde testet sa att det var bra men jag blev inte lugnad. Dels sa hon jättemkt "hörde du inte det" till sonen när han uppenbart missade ett ljud o stod heller inte för när hon tryckte på knappen för att göra ljudet. Vet inte hur tillförlitligt det är, känns som sagt så där.

Nåja nu fredagkväll! Härligt!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-09 09:05:44 följande:
    Vad kul med fler tänder :) vi ska till tandhygienisten med lillan på onsdag, funderar på att ringa och tala om att hon inte har tänder. Men jag tror de mest ska tala om vikten av tandborstning och att inte äta socker så vi kan nog gå ändå :)

Låter väldigt oseriöst, borde han inte göra det på bvc? Eller hos en audiolog? Antar att nån doktor kollar på svaret? Hoppas det iallafall.
    BVC är han för stor för tyvärr. Skolhälsovården är ett alternativ men de har nyss fått en ny sköterska o det kan dröja. Vi vill ha remiss vidare känns det som.

Lillan tog ett steg till idag! Kul!
  • Blicka

Serah - tankar till dig o din familj. Hoppas allt gått bra trots tråkiga omständigheter.

• Blicka

Vilken natt vi hade härom natten! Lillan var vaken 2 1/2 timme... Lagom slut igår! Denna natt bättre iaf men nu har jag åkt på en förkylning :( trist såhär en vecka in i löpträningen. Hoppas på snabbt tillfrisknande. Hur mår ni andra? Haft en bra helg?

• Blicka

Nätterna har varit bättre tack o lov! Våra förkylningar är under kontroll. Siktar på mammaträning imorgon.

Ang mat äter lillan lite mindre just nu än vanligt. Inte fullt en burk med hemlagad mat, men en burk köpemat. Hon kräks en del, men viker sig typ dubbel också så påverkar säkert just det iaf.

Annars är det balansträning för hela slanten o hon försöker krypa under saker. Vi har en lektunnel som hon kan krypa i men hon törs inte riktigt ännu.

• Blicka

Malle - trist kommentar med maten! Tycker inte det låter konstigt men för ngn utomstående kan det ju tyckas som om barnen äter hela tiden. Min mormor säger alltid "ska h*n äta nu igen?", har gjort det med alla mina tre. Ngt som bara kommer o jag tror att jämför man hur det såg ut förut med tex amning var fjärde timme så kanske det kan tyckas att det blir mkt mera mat nu?!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-13 07:45:52 följande:
    Mm så låter det så du har nog rätt. Det är mest äldre som påpekar att hon äter så mycket. Konstigt att de överlevde förr ;)
    ;)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-04-13 07:50:16 följande:

Vilken hemsk natt. Har suttit på akuten med lillan hela natten för maken fick så ont i huvudet att jag trodde han fått hjärnblödning :( de hittade ingenting men ville ha kvar honom så nu är lillan och jag själva. Hon har sovit hela natten och jag ingenting alls. Kommer bli en jobbig dag tror jag :( skulle på föreläsning om samspel på BVC men får nog ställa in, risk att jag sover mig igenom alltihop ;) hoppas ni haft det bättre :)

Men usch vad otäckt :( hoppas det inte är ngt allvarligt! vila när lillan sover idag så att du orkar med dagen! Föreläsningen går du på om du känner ork.
  • Blicka

Tjej78 - hur går det med jobb?

Pco - hur mår ni?

Serah - tänker på dig!

Svar på tråden Majbebisar 2015