• Blicka

Majbebisar 2015

Hade egentid med mellan igår o det var så mysigt! Knattebio, inköp av skor o sen jobbade vi i trädgården. Han är väldigt förtjust i att vara ute o jobba ;) resten av familjen hade också utflykt så blev nog en bra dag för samtliga!

Lillan o jag förkylda... Min är där men bryter inte riktigt ut. Hade tänkt börja springa imorgon men vet inte om jag törs?! Får se hur jag känner mig.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-03 20:25:19 följande:
    Låter som ni haft det jättemysigt, du och mellan.

Bäst att du springer så du får det att bryta ut, haha :)
    Ute på första rundan - gick bra men inte så fort. Har en app som peppar mig, det behöver jag! Joggingvagnen godkändes av lillan som somnade fint!
  • Blicka

Hur har alla det med nätter, amning/mat, framsteg med mera?

Lillan sover lite oroligt just nu men har tre tänder på g så tror det är det som stör. Annars rullar det på så fort tycker jag! Redan april... Denna föäledighet tar då pris i snabbhet enligt mig! Lillan är just nu väldigt iakttagande o ska sen göra likadant. Försöka klä sig, lägga saker, kroppsspråk mm. Så kul!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-05 16:43:38 följande:
    Lillan sover hela nätterna i eget rum, har slutat försöka amma och intensivtränar att gå just nu :) går själv med gåvagn eller om man håller händerna. Äter massvis av mat och vill alltid ha mer :) Också hon härmar mycket, idag borstade hon håret på sig själv med min borste ;)

Igår sa Hon sitt första ord: titta där :)

De senaste månaderna har gått jättefort, hon ser mer ut som ett litet barn än en bebis nu och snart fyller min lilla ett år :O helt otroligt! Får nästan ångest haha ;)
    Vad roligt att det går bra med eget rum! Vet inte hur vi ska lösa det... Har ett sovrum för lite på ovanvåningen... Tanken är att de två minsta ska dela rum men just nu lägger de sig olika tider o jag vet inte hur det går. Kanske får vi läsa saga i vår säng o sen lägga mellan om minsta sover.

Kul med ord! Lillan säger hej o där.

Ett år - det är ju helt otroligt! Måste börja klura på vad vi ska ge i present. Det mesta finns ju redan här hemma...
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-05 20:11:41 följande:

Vår lilla härmar ännu inte så mycket men har lärt sig att vinka. Hon pekar med hela handen på det hon vill ha. Nätterna och maten är fortfarande tuffa. Ammar fortfarande. Storebror har varit riktigt sjuk sen i påskas så vi har inte riktigt haft kraft att jobba med. Men nu börjar han bli sitt vanliga jag igen så jag hoppas verkligen att vi ska få till det.

I övrigt vågar vi aldrig lämna henne ensam i ett rum. Häromdan klättrade hon upp och ställde sig på tripp-trapp-stolen. Förstår inte hur ni med fler barn orkar. Eller har ni några praktiska tips?

Vad jobbigt för storebror att inte få vara frisk :( hoppas det vänder nu!

Min lilla är också en klättrare... Matstolen är en höjdare att busa i så numera är hon "fastkilad" med kudde o filt. Lämna själv i eget rum funkar inte här heller. Ibland kan äldsta brorsan se efter om jag snabbt ska hämta ngt o det är ju bra!

Ja detta med tre barn funkar mestadels utmärkt. Tycker familjen känns helt komplett sen lillan kom. Mest utmanande är att få mellan tillfreds. Han är som en orädd virvelvind! Rutiner är viktigt för mig iaf o sen har vi börjat veckohandla på nätet vilket är guld värt! Sparar massor med tid. Ikväll så låg äldsta o mellan o myste i äldstas säng - det går framåt vad gäller att visa lite syskonkärlek, inte bara bråk hela tiden!
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-05 21:26:42 följande:

Malle88: jag förstår vad du menar med hundarna. Man kan ju inte lita på små barn med ensamma med djur även om djuren brukar vara hur snälla som helst. De små förstår ju inte alls. Vår son har egentligen varit försiktig men mammas katt har ändå känt sig trängd och rivit honom.

Ja visst är det läskigt att de är så bra på att klättra men inte alls har förstånd för riskerna. När jag var klättrade jag upp och satte mig högst upp i en bokhylla. Fy tusan.

Så häftigt att era små börjar prata. Min man tror att vår lilla säger mamma och pappa men jagr mer osäker på det.

Funderar också på ettårspresent. Vi har verkligen inte mycket plats för saker men hon måste ju också få ha lite eget. Vet dock inte riktigt vad.

Vi har inte heller plats för mer grejer men det lär det ju bli... Vi brukar inte ge mkt, desto mer blir det från släkten. Får klura på present.

Presenttips till alla om ni reser mkt - en trunkiresväska. Mina barn har fått sådana i ettårspresent. Hårda väskor med hjul o djurmotiv o barnen kan sitta på dom medan en annan drar! Toppen!
  • Blicka
    pco skrev 2016-04-06 00:01:02 följande:

Har varit på barnmedicin idag, de tror inte att det är något farligt med hennes skakningar. De tror att det är en grej när hon koncentrerar sig och att det kommer växa bort. Jag tycker att vissa gånger ser det läskigt ut. Jobbar själv inom vården o mkt med EP men inte med sånna här små barn. O sen blir det ju annat när det är ens barn också. Vi får väl se bara så det inte eskalerar.

Ja snart fyller de ett år. Herregud! Jag får nästan ångest haha. Funderar också på vad man ska köpa. Tror ni hon är för liten för en docksäng? Hon gillar att pilla med docker, mata osv. Min bästa kompis ska köpa en docksulky o vi funderar på en vanlig stabilare dockvagn, elr är det onödigt då tror ni? Elr 'ska man ha' båda?

Här har har lillan vaknat upp två nätter o en gång på dagen o bara skrikit, lägger jag henne i min famn går det bra men inte annars. Igår kväll vakna hon o gallskrek, tog upp o hon lugna sig, sen tog min man henne då jag skulle bara ta av mig linserna o göra mig i ordning för natten. Hon gallskrek tills jag kom tillbaka :/ vad händer? Någon mer som har det så?

Vad skönt att ni kollat upp det! Jag hoppas ni kan bli lite lugnare.

Jobbigt med oro. Ibland är det nog bara så att det är mamma eller pappa som gäller. Skönt att hon kunde lugna sig när du kom.
  • Blicka
    pco skrev 2016-04-06 16:42:13 följande:
    Ja det känns ok men ändå inte helt för de mest bara titta på henne o sa att hon ser jätte fin ut och ja det gör hon ju men de har fortfarande inte vart med om hennes skakningar. Hant filma precis innan hon skakar klart men fick ingen rättvis bild av det men aa bättre att vart där iaf.

Jo vi har en gåvagn men hade velat ha en fin i hennes rum hehe.
    Ja hon kanske drömmer. Hoppas det går över. Hur går det för er?
    Nyss tog lillan ett eget litet ministeg på egen hand! Hon höll i en sak o tänkte inte att hon stod själv. Snart kanske det lossnar på riktigt!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-04-06 20:34:28 följande:

Här går det också framåt :) Fick ett sms i förmiddags att lillan tagit sina första steg sen när jag kom hem fick jag se det med egna ögon, så söt när hon försiktigt tar sig framåt. Här pekas det på allt och då säger vi vad det är, skulle man ignorerar att hon pekar blir det protest i form av höga skrik. Hon säger mamma och pappa och det verkar som om hon förstår vem som är vem :)
    Vi har massa syskonkärlek här hemma, storasyster är så snäll och söt mot lillasyster. Jag är riktigt överraskad för av vänner har jag blivit varnad för att det skulle bli mycket bråk, skrik och avundsjuka men det kommer kanske längre fram....
    Vi kommer bara köpa nått litet till lillan i 1-års present, mest för att hon ska få en present att öppna på sin födelsedag. Hon fyller nämligen en torsdag och vi kommer inte ha kalas förrän helgen efter. Hon kommer få så mycket från släkt och vänner så vi hoppar över att köpa stora, dyra saker tills hon förstår, så har vi även gjort med storasyster. Det var nu när hon fyllde tre som vi för första gången köpte nått lite större och dyrare och då blev det en cykel.

Vad roligt med första stegen! Kommer nog snart ordentligt här med. Lillan övar o övar på balansen iaf.

Njut sv syskonkärleken! Vi har det lite bråkigt just nu...
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-04-06 21:06:02 följande:
    Tjej78 skrev 2016-04-06 20:34:28 följande:

Här går det också framåt :) Fick ett sms i förmiddags att lillan tagit sina första steg sen när jag kom hem fick jag se det med egna ögon, så söt när hon försiktigt tar sig framåt. Här pekas det på allt och då säger vi vad det är, skulle man ignorerar att hon pekar blir det protest i form av höga skrik. Hon säger mamma och pappa och det verkar som om hon förstår vem som är vem :)

Vi har massa syskonkärlek här hemma, storasyster är så snäll och söt mot lillasyster. Jag är riktigt överraskad för av vänner har jag blivit varnad för att det skulle bli mycket bråk, skrik och avundsjuka men det kommer kanske längre fram....

Vi kommer bara köpa nått litet till lillan i 1-års present, mest för att hon ska få en present att öppna på sin födelsedag. Hon fyller nämligen en torsdag och vi kommer inte ha kalas förrän helgen efter. Hon kommer få så mycket från släkt och vänner så vi hoppar över att köpa stora, dyra saker tills hon förstår, så har vi även gjort med storasyster. Det var nu när hon fyllde tre som vi för första gången köpte nått lite större och dyrare och då blev det en cykel.

Vad roligt att era går nu, vi tränar och tränar :) Mest jag som får ont i ryggen, haha.
    Nja skulle inte säga att lillan går men hon visade lite lust inför det iaf!
Svar på tråden Majbebisar 2015