• summa21

Majbebisar 2015

pco skrev 2016-04-28 12:37:50 följande:

Här kräktes hon p hade diareér hela dagen igår, åt inget. Fick feber på kvällen o ännu högre i natt. Inte kissat under hela natten förrens i morse. O feber borta o inga kräkningar men fortsatt diaré. Hur ska man hå till väga? Ingen som vill hjälpa, de säger bara att det är magsjuka osv. Får hon feber o kräkningar igen så får jag åka in till akuten tänker jag.

Okej, ja vi tänker också ha tårta. Vi får nog ha fiskedamm med tanke på äldre barnen men lillan får väl en smoothie elr så.

Usch och fy! Jag tycker nästan ni ska åka in om hon får kräkningar igen. Hoppas i alla fall att det far varit bättre under dagen
  • summa21

Vi träffade föeäldragruppen idag. Jag upplevde att vår lilla var både tystare och gav mindre ögonkontakt än de andra. Lite oro kom tillbaka även om jag egentligen inte vill jämföra.

Annars är det bra med vår tös, enormt viljestark är hon ????

• summa21

Serah: hoppas ni får bra svar nästa vecka. Hur har han varit denna veckan, oförändrat?

Häftigt med nya framsteg!

Blicka: får hoppas att ni snart slipper alla jobbiga infektioner!

Malle: jobbigt med tandsprickningen. Vår lilla har tacka och lov inte haft så mycket problem med det men vi köpte en gel som vi tyckte hjälpa till den store. Haha, kul med tvätten. Vår plockar också gärna med kläder men hon når inte riktigt upp till tvättkorgwn.

Det kan nog vara så att lillan har lite liknande som storebror. Han klarar egentligen rätt mycket men visst har han en del svårigheter. Vi får se hur det blir. Hon är väldigt intensiv men blir lugnare när vi är någon annanstans.

• summa21

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Grattis till pluttarna som har fyllt år!

Nu är vår plutt också ett. Helt otroligt vad fort året har gått.

Och vilken värme vi har fått! Det blev lite akutbesök till skoaffären igår för sommarskor till både henne och brorsan. Blev ni lika överrumplade av värmen?

• summa21
    Blicka skrev 2016-05-18 06:59:50 följande:

Summa21 - ser ju nu att hon fyllt redan... ;) hur ska ni göra med förskola? Ska pappa vara hemma ngt?

Vår lilla ska börja i september. Känns alldeles för snart men vi känner att vi behöver ekonomiskt. Min man har varit hemma sen hon föddes eftersom min kroniska sjukdom förvärrades kraftigt under graviditeten. Hur ska ni göra? Ska pappa vara hemma.

Skönt att se att din lilla också är liten. Är lite trött på att alla säger att vår tjej är liten. Hon var 71 centimeter och vägde drygt 8.9 förra veckan. Men hon är ju som er lilla också välmående och glad ????

Malle var härligt att det blev chans att lära känna mormor bättre. Önskar också att mormor bodde närmre.

Hur går det för er serah? Har ni fått svar på proverna?
  • summa21

Alltid läskigt att skola in och lämna dem. Jag tycker det känns så konstigt att vi ska lämna lillan på dagis om ett par månader. Men oftast går det ju bra.

Sedan sonen började dagis har både min man och jag jobbat 75% så han han kommer fortsätta med det. I nuläget finns tyvärr inget som säger att jag skulle kunna jobba men jag har ändå lite hopp att medicinering ska hjälpa mer än det brukar.

När det gäller storlek kör vi på allt mellan 68 och 86.

• summa21

Tack ska ni ha!

malle88 skrev 2016-05-19 19:50:31 följande:

Hur sover era nu? Lillan sover antingen 2 timmar efter lunch eller 1 h på fm och en på em (om hon går upp före fem :( )

Sen sover hon 20-4.30/5.30 med ett uppvak. Tycker fortfarande hon går upp så tidigt men känns inte som hon sover för mycket på dagen heller :/

Vår sover 1,5 till 2 timmar på förmiddagen. Sen brukar hon somna vid sju och sova till mellan sex och sju (dock fortfarande med många uppvak) vaknar era mycket på nätterna?
  • summa21

Usch vad tufft blicka! Brukar du få problem med lunginflammation? Har förstått att astmatiker lättare drabbas.

Vilken värme! Min lilla blir så svettig så det annars raka håret lockar sig. Det är nog lite jobbigt med värmen för henne men hon vill vara ute hela tiden. Båda barnen är förkylda igen. Tycker de har varit det nästan hela maj.

Vår stora ska vara hemma fyra veckor i sommar. Det är rätt lagom för honom har vi märkt från tidigare år. Hur gör ni andra i sommar?

• summa21

Hej alla,

Nu börjar det äntligen hända något med pratet för vår lilla. Räknade precis till nio ord ????

Svar på tråden Majbebisar 2015