Majbebisar 2015
Eftersom vi ska till mormor och morfar på påskafton, till farmor och farfar på påskdagen och till mina gudföräldrar på annandag påsk kommer barnen säkert överösas med både presenter och annat gott så av oss får inte lillan nått och storasyster ska för första gången få ett Kinderägg till fredagsmys.
Ang att bli tagen för givet, egentid och hjälpa till med matning, nattning, blöjbyte mm är jag vad jag läst av er andra lyckligt lottad. Min sambo hjälper till 100% här hemma, det är alltid han som matar lillan till middag ( jag har ju gjort det hela dagen! ). Vi nattar alltid tillsammans, jag tar alla nätter och han tar alla morgnar. Matlagning tar föräldraledig hand om på vardagarna och på helgerna hjälps vi åt. Jag tränar 2 gånger i veckan men de är först kl 20 så jag hinner vara med och natta, han springer 2 gånger i veckan och det gör han efter 20 så han kan va med och natta. Tjejträff har jag en gång i månaden och då tar han hand om allt, han jobbar kväll 2 gånger i månaden och då tar jag allt. Visst kan han också säga nått dumt när han kommer hem och han har nog ingen aning om hur mycket jag fixar, plockar och gör här hemma men det kommer han väl på nu när han ska va pappaledig, jag ska nämligen börja jobba nästa fredag. Jag har sagt att jag förväntar mig att han gör allt som jag gjort och enl honom är det inga problem....jag tror han kommer få en riktig aha-upplevelse :)