• Blicka

Majbebisar 2015

Serah skrev 2015-08-30 18:09:37 följande:

Åh jag trodde sjukhustiden var över för min lillskrutt. Men nu är vi här igen. Liten har fått urinvägsinfektion och är lite krasslig :( får se hur länge vi får stanna denna gång. Jag hoppas på bara under natten men vi får väl se :/

Hoppas ni andra mår bra! :D

Ang tampong så blöder jag inte tillräckligt för att det ska hjälpa. Men som du skriver kissemiss så läcker det för mig ivland. Plus att det känns som om jag försöker dra ut Sahara när tampongen väl ska ut >.< får se om jag vågar mig på att skaffa menskopp innan nästa mens :)

Nämen vad tråkigt med uvi för liten snabbt tillfrisknande hoppas jag.

Våga prova menskopp, så dyra är de ju inte om det inte funkar!
  • Blicka

Första uteträningen idag. Jättekul o många mammor med bebisar som var med. Taggad inför nästa måndag!

• Blicka

Pco - inga dumma frågor alls! I början åker det mesta ut igen... Träna träna behöver de små. Jag skulle ge smakisarna lite mitt emellan. Pigg o glad, inte för trött o inte för hungrig. Nu är det ju bara smakis o inget helt mål! Känn ingen stress att byta ut ngt mål ersättning än. Du ska väcka intresse! Jag skulle tänka att jag alltid ger smakis samma tid varje dag, typ lunch kl 11-12 eller vad som passar liten bäst. Sen allt eftersom blir det mer o mer mat o då mindre o mindre ersättning efteråt. Ang rutiner - vad skönt med sovmorgon den tiden är förbi här, uppe före sju på vardagar då de stora ska iväg! Min lilla kan utan problem sova till halv nio om hon inte väcks. Somnar inte förens vid 21-22 för natten heller. Tids nog har dygnet blivit mer "nomalt" o du kommer sakna sovmorgnarna! Hos mina barn har de nog varit runt halvåret då de börjat somna tidigare o vakna tidigare. Fråga igen om du undrar ngt, men så här tänker jag!

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-09-02 08:59:52 följande:

Har testat gröt och lite olika puréer i två veckor nu.. Allt kommer ut och han kollar på mig som att jag vore galen.. Ska jag svälja det där tänkte du?? Hihi ;) Himla kladdigt blir det!

Haha precis som det brukar o mer kladd blir det
  • Blicka

Malle88 - vad tråkigt med ögonen så jobbigt! Trevligt att klippa sig, ska snart göra det skälv med! Tappar mkt hår jag med sävligt en kortare frisyr nu.

Serah - vad jobbigt med försäkringen! Det måste ju bara lösa sig! Håller tummar.

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-03 20:34:58 följande:

Ny sorts antibiotika så hoppas vi det försvinner för gott. Tog bara en timme på barnakuten, jag som hade packat för hela dagen, haha.

Bra att han mår bättre Serah! Ni måste ha saknat bröderna :) jobbigt med krångel med försäkringsbolaget, hoppas läkaren kan fixa det och inte krånglar.

Blicka: Vi får se hur det blir, hoppas frisören har några korta snygga enkla frisyrer på lager för jag hat dåligt med idéer :)

Inatt ska jag prova med napp på natten, hon brukar inte ta den men kanske hjälper det med snuttandet.

Värt att prova med napp o se om hon nöjer sig med det. Håller tummar.

Vi lär få en orolig natt... Min tvååring vaknar stup i kvarten o är så ledsen vet inte vad som stör honom... Inte kul för ngn. Jahopp - ska försöka sova nu.

Förresten visst nämndes åkpåsar här förut - jag har nu köpt en från the buppa brand. Hoppas den blir bra i vinter.
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-09-04 05:31:59 följande:

Det slog mig inatt att vi har haft detta beteendet på natten sedan vi började med ersättning på kvällen, tror jag iallafall. Det verkar som det kör i magen på henne. Så ikväll blir det ingen ersättning så får vi se om det hjälper. Isåfall kan hon ju få ersättningen på morgonen istället, det är ju bara ett kompliment.

Hoppas han sover bättre inatt Blicka. Drömmer han mardrömmar kanske?

Igår vände sig lillan från rygg till mage, såklart när jag var ute med hundskrället. Men nu fick pappan något att skryta med :)

Vad kul med snurr! Här tränas det också på det. Hon kommer nästan runt. Natten blev lugn när han fick sova med mig.
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-09-04 22:24:26 följande:

Min lillskrutta har typ hostat i en månads tid men blev mycket värre de senaste dagarna. Hade läkartid igår och det visade att hon har andningsbesvär ...så vi fick inhalator och nu kan hon andas lättare. Tur att den gick på högkostnadsskyddet :)

Så har storebror också börjat hosta....dessa jädra förkylningar. Börjar riva i min hals också :(

Vilken tur att du sökte för hostan. Accepterar hon inhalatorer? Vår mellan får falsk krupp när han är förkyld o det är inte kul hoppas hon snart blir bättre o att ni andra inte drabbas så hårt av förkylning.
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-09-05 10:46:59 följande:
    Nej hon bara skriker men då vet jag att hon får i sig det. Våra förkylningar verkar ha startat nu i natt är riktigt risig men men mutar sonen med chips så jag får ligga i soffan lite :)
    Ja man får ta till lite knep för att få vila! Hoppas det inte blir för illa för er.
  • Blicka

Vi ska döpa. Om två veckor blir det. Vi ska nog ha smörgåstårta o cupcakes + ngn kaksort. Vi har ännu inte valt psalmer...det måste vi göra.

Svar på tråden Majbebisar 2015