-
Jaha den har jag missat?!Tjej78 skrev 2016-02-25 19:14:39 följande:Det är en gel som man smörjer in och de ska lindra besvären och svullnaden i tandköttet. Ska va 100% naturlig och ofarlig att svälja. Jag tror si så där på det därför undra jag om någon testat :)
-
Tack för tips!MariaMadeleine skrev 2016-02-26 21:31:44 följande:
Hoppar in med en kommentar, fick min tredje i maj-15 ???? Oh den gelén är superbra! Jag har testat på mig själv (långsamma visdomständer som spökat i åratal) och den bedövar bra, man måste däremot blanda den lite mellan fingrarna innan annars glider den bara runt och sväljs på de små. Men jag kan verkligen rekommendera den. Multimam babydent heter den ????
-
Vad jobbigt för er... Så hade vi för ett par veckor sedan. Nu är det mkt lugnare. Räcker ofta med att stoppa in nappen.malle88 skrev 2016-02-27 07:05:10 följande:
Jag har nu slutat amma på dagen, till lillans stora missnöje. Nu är det tre dagar sedan så jag hoppas hon fattar nu att det inte blir nåt ;)
Vi verkar ha hamnat i nån ny separationsfas :( nu vaknar hon kl 2 på natten och tjoar och bökar runt och är vaken ca 2 timmar. Jätteroligt :( Har läst lite och det verkar ju inte jätteovanligt, det har varit flera dagar i nu. Någon mer som har det så? Ska man bara stå ut eller ska man göra något? Hon kommer inte till ro med bröstet och bär jag henne till sömns vaknar hon om jag stannar. Tror jag blir tokig. Tänkte först jag kanske skulle sluta nattamma nu då, om det inte funkar ändå, men det känns inte snällt mot henne
Med amningen - gör det som känns bäst! -
Malle hur går det med sömnen hos lillan?
-
Hur mår alla? Friska från förkylningar o magsjukor?
Vi är alla lite förkylda men det är under kontroll iaf! Imorgon sticker jag o barnen på sportlov till Norrland. Härligt! -
Ja det blir skönt! Ska njuta av alla vuxna som kan ge barnen tid. Framförallt mellan behöver lite extra nu o det ska han få :)Serah skrev 2016-02-29 18:49:12 följande:Låter härligt med liten minisemester :)
Vi hade sportlov förra veckan. Tog det ganska lugnt men tog barnen på en aktivitet. Äldsta tyckte om det men inte mellersta. Sen tog jag äldsta på pyssel som ett museum hade anordnat.
Vi är väl friska, lillen har nån slags förkylning som gör att han har lite feber. Helgen var inte kul, sov knappt nåt två nätter och bara skrek så fort vi lade ner honom. Tog sig om örat och var mycket ledsen. Nu är det iaf bättre.
Hoppas det inte blir värre med örat. Vi ska flyga imorgon så hoppas inte det blir illa för lillan med tanke på hemma historik med ont öra... -
Än så länge sover lillan i vårt rum. Framöver ska hon o mellan dela sovrum är det tänkt. Vi vill inte flytta ner ett plan o inte heller att ngt barn ska ha rum själv nere. Uppe har vi bara tre sovrum så då blir det till att dela. Mest orolig är jag över om de två minsta kommer väcka varandra...malle88 skrev 2016-02-29 18:50:17 följande:Vi står fortfarande och stampar på samma ställe :( "tyvärr" är vi hos min mamma i helgen samtidigt som lillan verkar fått världens separationsångest. Om någon försöker hålla henne så gallskriker hon och hon hänger på mig som en liten apa hela tiden. Inte jättekul för mig eller mamma som vill umgås med henne, men så kan det vara.
Imorgon åker vi hem och denna veckan ska lillan få eget rum (dvs vi ska renovera vårt sovrum och flytta in). Vi hoppas att hon ska sova bättre om hon blir mindre störd. Dessutom kan ju nån vara vaken med henne utan att väcka den andra. Sover era i eget rum?
Lycka till imorgon med resan och allt. Hoppas det går bra för din lilla med mormor och morfar :)
Ja vi får hoppas lillan accepterar mina föä. Gick bra med farmor o farfar i helgen men man vet aldrig. Det är iaf tuffa dagar med ett litet plåster att bära på... Fick typ tennisarmbåge efter allt bärande på mellan! -
Efter separationsfasen - närmare året blir det nog eget rum. Men inget hugget i sten!pco skrev 2016-02-29 22:16:22 följande:
Härligt att vi alla är någorlunda friska :)
Vi har gjort i ordning rummet som lillan ska ha o inrett lite grann o tapetserat o sånt. Dock har vi insett nu när hon har så mkt grejer o mer lär det bli att vi får nog byta rum med hennes. O vi har nyligen tapetserat o tagit bort en vägg o lagt golv o tak o allt nytt, så nu är det bars o börja om, min man är inte jätte glad på mig o menar på att jag skulle väl ha tänkt på detta lite tidigare innan alla tapetseringar o målningar osv haha. O nedervåningen är ju inget alternativ lixom, vill ju ha sovrum nära henne. Dock sover hon fortfarande med oss,
Undrar som du Malle, när ska era börja sova i eget?
Här har det gått fort oxå, igår lärde hon sig äntligen att klappa händerna, idag på Universeum sa hon 'wow' efter mig o sagt det hela dan efter åt också. Nu kan hon säga mamma,pappa,titta, dä(där),hej, wow :) så kul. Samt att hon idag också stod på knäna o drog sig upp på fötterna men hade händerna i golvet såklart.
Hon vill knappt tyvärr ens gå ett steg när man håller i henne än :/ så det lär dröja på den fronten iaf.
Hur tänker ni med potträning? Min BVC sa att vi kan redan nu börja sätta henne där då och då både med och utan kläder för o börja vänja henne. Satte henne idag första gången utan kläder o hon tyckte det va kul :)
Ang potträning så har jag provat men hon vill inte. Med vår första gick det toppen, satt på pottan från åtta månader. Mellan är helt ointresserad! Verkligen helt! Och lillan nej inget kul än iaf. -
Ja är man riktigt från norr så kanske man tycker Umeå är Mellansverige men dit ska vi iaf! Snö o vinter here we come! Det ska bli så skönt. Vilken stad/område har du koppling till?pco skrev 2016-02-29 22:19:24 följande:
Åh härligt med Norrland Blicka :) får se om vi tar oss dit så småningom om jag är där i från, från början o har vänner o släkt som inte sett lillan än. Vart i Norrland beger ni er? :)
*avis :p
-
Lovet kräver sitt här o dåligt internet men lillan pratar inga ord, baba, nana, dada mm i övrigt gör hon nog det andra. Men stressa inte över det!!Serah skrev 2016-03-03 10:49:51 följande:
Hur står det till med alla? Ni kansle har fullt upp med lov osv? Hoppas bara ni är friska :)
Har en liten fråga. Vi var på 10 mån kollen igår. Han kunde knappt hälften av det BVC tanten frågade om. Han kan inte slå klossar mot varandra, verkar inte förstå innebörden av det vi säger, går inte längs med möbler (ställer sig upp på knä, ibland ställer han sig), säger direkt inga ljud som påminner om riktiga ord (om inte baba, papapa osv räknas). Känner ibland att man får sån prestationsångest av att gå på BVC. Man börjar ju fundera om lillen är sen, och hur dåligt det är.
Klarar era småttingar allt det där?