Lillan har också börjat prata mycket. Titta, där, nanna (mamma), dapa (pappa), vadäde (vill veta vad något kallas), enzo, ufu (hundarnas namn), muuu ( som kossan), Hej, nej och något mer som jag inte minns. Dessutom förstår hon väldigt mycket och är väldigt bestämd (verkar alla ettåringar vara ;) ) och kan lägga sig och skrika när det inte blir som hon vill, ett par gånger om dagen.
Vad sa de på bvc om det ? Jag tycker lillan har börjat vingla mycket när hon går. Min mamma höll med när hon var här. Ev. kan det vara att hon har bråttom men blir lite orolig eftersom det var så det upptäckte hjärntumör hos kompisens unge, så funderar på att ringa bvc om det.
Det där med pappa känner jag igen. Lillan jublar och klappar händerna när han kommer, hon gråter när jag kommer vilket känns löjligt när jag ser henne skratta och leka genom fönstret innan. 1 juli börjar jag jobba, ska bli jättekul. Kanske jag med får jubel :D
pco skrev 2016-06-12 23:18:56 följande:
Hej tjejer, har inte varit inne på ett tag.
Såg att någon hade räknat till 9 ord, wow :)
Hur går det med era små?
Här går inte lillan än. När jag håller i ena handen så går lillan med bredsida framåt o Liiiite att den dras med (inte lyfter ordentligt) på höger fot. Funderar på o kolla upp, vad tror ni?
Hon babblar dock på mkt o säger mamma,pappa, titta dä, kanka (ankan), apa, åppa (hoppa) o sen mest babbel.
Asså, hon får vredes utbrott när vi säger nej, kastar allt hon kommer åt och vill hon ha någon hon ser så verkligen iiiil skrik 'däääää' oj oj säger jag bara (tom BVC sa att detta är en bestämd dam)
Hon har oxå börjat vakna på natten och vara ledsen :( ... Ja det är tusen saker som är just nu. Kommer pappa hem blir hon jätte glad o lyfter upp armarna, kommer jag hem, ser hon bara sur ut. Men är jag hemma så är det mest jag som duger.