• malle88

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2016-05-06 06:45:25 följande:

Har det varit bra kalas i helgen? Hoppas det. Jag o barnen är hemma igen efter en vecka i norr. Känns skönt. Sol o sommartemperaturer här hemma o direkt kommer funderingarna på hur klä lillan... Hur gör ni/ska ni göra i sommar? Kortärmat o solskydd eller långärmat?

Funderar på samma sak. Har sett att många har uvdräkt och funderar på om det är för mycket? Kommer säkert bli utskrattad, bara såna konstiga Stockholmare som har det ;) senaste dagarna har vi kört solhatt och lågärmade tunna kläder. Köpte sololja idag modet behövs :/
  • malle88
    pco skrev 2016-05-08 00:17:35 följande:

Här är vi tillbaka till sjukstugan :( jag har hållt henne ifrån folksamlingar o ja vart ute när ni träffat folk o tom avbokat lillans BVC tid denna v för att hon skulle vara frisk till sin 1års dag idag med kalas och efter allt vi gått igenom och vad händer? Igår kväll hade hon feber som fortsatt idag, meddelade alla innan kalaset men de sa att sålänge hon orkar så kommer de ändå en stund iaf. Bra tänkte jag (om hon inte skulle fått hur hög feber som helst såklart) hon har vart pigg ändå.

Hur som.. Min syster m familj kom i torsdags och imorse när vi vakna så hade de åkt hem under natten då äldsta hade spytt o ja, magsjuka, så ingen ville sig hit såklart. Så efter allt kämpande som vi gått igenom + stress inför kalas så blev det inställt ändå.

Jag känner mig så himla ledsen men ja det finns väl inget att göra åt det, så är det väl ibland. Känner mig mest stressad över att lillan ska behöva må så dåligt igen efter att bara varit frisk i ett par dagar,efter att spytt i 3v. Suck!

Neeej vad tråkigt, och du som fått kämpa så :( förstår verkligen att du blev ledsen. Hoppas du kunnat ägna helgen åt att vila lite, och att lillan inte bli magsjuk
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-05-09 21:40:34 följande:

Precis hemkommen från gympan, 60 min intervall flex på Friskis & Svettis. Intensivt och sjukt jobbigt men så himla roligt och så skönt nu efteråt.

Maten har ordnat upp sig, idag har hon ätit välling kl 6, gröt kl 8, hel burk kl 11.30, två (!!) mackor till mellis kl 15 och sen hemlagad kålpudding med potatis och sås i massor vid 17.30 sen sluka hon vällingen kl 19.15. Tror hon är inne i en växtperiod nu efter att ha gått på diet i en vecka :) Dessutom sov hon och storasyster hela natten inatt, vi kunde knappt tro det när vi vakna i morse.

Kalas nästa söndag, vi blir 18 st. Bara lillan och storasyster som är barn, resten är från 22-85 år. Kaffe och tårta till efterrätt är redan bestämt men innan dess då, dessutom en vegetarian och en som inte äter fågel...... Jag tänkte paj men sambon tyckte det kändes fattigt. Tips någon??

Skönt att hon börjat äta och sova igen :) paj låter väl bra? Annars kan du ju typ göra pastasallad så får man plocka i tillbehör själv :
  • malle88

Vi har väl inte haft en toppenhelg direkt. Kom till mina föräldrar på fredagskvällen och på lördagen blev jag dålig. På söndagen fick lillan hög feber som hållit i sig, dessutom jättesnorig :( och det har hållt i sig. Tre nätter i rad har hon vaknat +10 gånger/natt. Börjar bli orolig att hon inte ska återhämta sig till kalaset på torsdag :/

• malle88
    summa21 skrev 2016-05-10 07:06:33 följande:

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Grattis till pluttarna som har fyllt år!

Nu är vår plutt också ett. Helt otroligt vad fort året har gått.

Och vilken värme vi har fått! Det blev lite akutbesök till skoaffären igår för sommarskor till både henne och brorsan. Blev ni lika överrumplade av värmen?

Grattis till Lillan!

Jag hade "tur" för köpte sandaler när det nya köpcentrumet öppnade med bra rabatt för några veckor sedan, det enda tråkiga var att det bara fanns vita eller rosa till flickor. Hade gärna haft gula (stort problem ;) ). Blev rosa iallafall. Nu står de och väntar på att hon ska våga släppa taget och gå. Än använder vi mockasiner ute istället :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-05-10 09:26:31 följande:
    Nej vad trist :( inte mera sjukdomar. Lillan ska vara frisk till sitt kalas - det håller jag tummarna för. Mår du bättre?
    Jag mår bra igen, tack :) hon är ganska pigg på dagarna,förutom snoret, så hoppas det inte blir värre! Hur är det med er?

Idag har vi varit ute i sandlådan och grävt (mest jag faktiskt ;)). Så skönt med värmen och solen!!
  • malle88
    Blicka skrev 2016-05-12 06:27:13 följande:

Oj vad lillan traskade på igår! Ute är det svårt men här inne traskade hon genom hela köket o ut i hallen. En rätt bra sträcka för en liten vinglig en ;)

Hur har ni andra det? Fullt upp med kalas o annat?

Heja lillan! Vi går 7-8 steg ibland men håller helst i händerna :)

Ikväll har vi familjkalas och imorgon föräldragrupp, lillan vaknade som men sol idag så det verkar ju bra :)

Hoppas ni slipper magsjuka, vart ska ni åka?
  • malle88
    Blicka skrev 2016-05-14 06:37:31 följande:

Malle - hur blev födelsedagen för lillan?

Tror min äldsta hade en fin dag igår även om det inte var som en födelsedag hemma. Vi firade med lite paket, en dag på zoo, besök i leksaksaffär o "tårta" med ljus o sång. (Tårta med kex o färska hallon o blåbär)

Det gick ok. Kalaset på torsdagen gick jättebra men alla intryck gjorde att hon vaknade och bara skrek i flera timmar på natten.

Igår åt vi våffellunch hos svärisarna, de gick all in med grädde och sylt (fick verkligen bita mig i tungan). Och sen var det kalas med två kompisar med familj och det gick mycket bättre . Antagligen för att hon är så van vid dem.

Låter som din älsta hade en toppendag! Riga är en jättefin stad. Det blir nog ett minne för honom :)
  • malle88

Blicka då har nu väl släktkalas nu då för både lillan och storebror? :) roligt med besök :)

Har haft min mamma här ett par dagar, har varit jättemysigt. Nu hann hon och lillan verkligen lära känna varandra. Jag blir så ledsen när vi ses och hon är rädd för mormor, men jag fattar att hon inte känner henne tillräckligt.

Nåväl, på tal om något roligare så har lillan börjat gå :) hon började på födelsedagen och nu går hon mest. Det är svårt att tro att hon är ett år men samtidigt så ser hon inte ut och beter sig inte som en bebis längre. Tycker det är väldigt roligt att se hennes utveckling nu när hon börjat gå och prata.

Idag står barnsäkring av kök på schemat. Lätt när man har tummen mitt i handen och hjälp av ettåring ;)

Svar på tråden Majbebisar 2015