Tjej78 skrev 2015-11-27 18:43:29 följande:
Hej!
Här är vi också förkylda, snorig och hostig.
Maten går si så där, har börjat lite smått igen att erbjuda vår mat, gröt, yoghurt, frukt mm och det äts bara ett par skedar sen är det stopp. Jag trugar inte nu utan slutar med en gång när hon inte vill ha mer. Välling erbjuder vi varje kväll och där tar hon en eller två klunkar sen vill hon inte ha mer.
Sömn är också en bristvara här, vaknar allt mellan 2-6 gånger per natt, jag erbjuder flaskan varje gång och oftast tar hon ca 50 ml sen somnar hon om för att vakna igen en, en och en halv timme senare för samma procedur.....är så drygt!
Det nyaste är att hon lärt sig sitta :) Sitter helt själv länge men jag har för säkerhetskull amningskudden runt om. Sen tror jag att hon snart kommer börja krypa, det syns liksom att hon snart är där. Just nu hasar hon sig fram åt alla håll och hon är aldrig kvar på det stället man la henne, ens inte om man bara tittar bort en liten stund. Har fortfarande inte lärt sig att vända från mage till rygg men jag tror att det är för hon inte vill ligga på rygg. Vakentiden spenderas sittande eller på mage :) Inga tänder än men det fortsätts att bita på allt som kommer i munnen så frågan är om det inte är på g.
Trevlig helg!
Oj är ni också förkylda. Verkar verkligen vara nåt som går runt just nu vet är sån säsong ickså så.
Kan knappt tänka mig att det är julafton snart! Var är julkänslan med snö och kylan? Det är ju bara trist höstväder ute nu :(
Dwt är svårt det där med maten. Ena dagen går det jättebra men andra så är det pest och pina... Vi är ännu på smakisar men ivland känns set lite hopplöst.
Vi har det också så att lillen vaknar flera gånger om nätterna. Jättetröttsamt. Nu inatt låg han vaken i typ en timme och skrattade åt vår klockradio som lyser upp rummet som en nattlampa.
Vad duktig hon är som lärt sig sitta! Vi övar för fullt hör hemma men han blir som en fällkniv framåt eller faller åt nån av de andra hållen. Och kul att hon börjar ta sig framåt också! mycket som händer nu!
Min gosse rullar sig fram dit han ska :D tyckte också att han först inte ville rulla, för han gjorde det redan vid fyra månader. Sen var det en period där han inte rullade alls men nu är det runt på mage så fort man lagt ner honom på rygg haha.
På tal om att sova dåligt. Så löste jag nånstans att bebisar sover dåligt när de antingen lört sig eller håller på att lära sig något nytt. Att det är något som bearbetas i sömnen då. Men hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte. Det var inget vetenskapligt som jag läste det ifrån utan en kommentar från en blogg. Så jag tar det med en nypa salt men kanske det stämmer :p