• Tjej78

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2015-10-19 14:12:23 följande:
    Alltså det är jag som tittar på tv, inte hon. Hon ammar. Hon är trött redan vid sex men vi håller henne uppe till halv åtta, annars vaknar hon vid tre. Men fram tills dess äter vi middag och leker eller badar. Sedan sätter jag mig och ammar. Förr kunde det ta fyra fem timmar och då tittade jag på tv. Det är först nu hon börjar få rutin på dagarna och även börjar störas av tv:n då först nu är det egentligen aktuellt med läggningsrutin. Rutiner måste dessutom alltid förändras allt eftersom de växer.

Hon tittar inte på tv, om hon inte vaknar väldigt tidigt och jag köper mig tid genom att sätta på Babblarna på paddan :D Hon vaknar 4-5 gånger per natt och går upp mellan 5/6 så ibland orkar jag inte.
    Jag gör precis som du för att köpa mig lite tid ibland :) Tror inte de tar allt för stor skada, gjorde likadant med storasyster.
  • Tjej78
    Blicka skrev 2015-10-19 20:29:49 följande:
    På onsdag för att vara exakt!
    Aha, min lilla blev nämligen 5 månader idag :)
  • Tjej78
    Blicka skrev 2015-10-20 08:00:47 följande:
    Visst går det undan? Noterat några nya färdigheter? Här är nyfikenheten stor när vi äter o rullar runt gör hon hela tiden nu! Dessutom så road av bröderna o skrattar gott åt dom.
    Ja, helt sjukt att det redan gått 5 månader!! Lillan har nu lärt sig att rulla från rygg till mage utan problem men inte tillbaka så nu är det mest gnäll så får jag vända på henne.... Mat är hon inte alls intresserad av, vi ger henne en smakportion gröt varje dag och har gjort det sen hon va 4 månader men allt spottas i princip ut men vi kämpar på. Helt klart road av storasyster, så himla kul att se hur de båda skiner upp och skrattar åt varandra :)
  • Tjej78
    malle88 skrev 2015-10-23 09:49:33 följande:

Lillan har äntligen börjat äta och snaskar gärna i sig gröt två gånger om dagen :) hon har även lärt sig blåsa ut luft och kombinerar gärna dessa två ^^

Hur mycket gröt äter hon då, en full portion på 1 dl vatten? Kör du egen eller köpegröt?
  • Tjej78

Min lilla är SÅ jobbig just nu, bara gnäller och gnäller, är aldrig nöjd. Måste va nått utvecklingssprång på gång, hoppas det vänder snart. Lite tråkigt att hon har sådant humör just nu, vi ska ha dop på söndag..... Sen som pricken över i:et är jag dunderförkyld och kommer se ut som Rudolf med röda mulen på alla bilder.

• Tjej78
    pco skrev 2015-10-23 21:28:56 följande:
    Åh ja hoppas att det går över snabbt både gnälligheten o förskylningen :) och stort lycka till på söndag :) :)
    Tack! :)
  • Tjej78
    Blicka skrev 2015-10-23 23:01:04 följande:
    Lycka till med dopet! Vilka psalmer har ni valt? Blir det stort?

Skriver under på gnället - samma här o förkylning på det!
    Tack! Vi har valt Måne och sol och Du vet väl om att du är värdefull sen ska vi sjunga Här kommer Pippi Långstrump :) Vi blir 29 vuxna och 13 barn, barnen är allt mellan 2-8 år sen två små, vår lilla och en annan liten pojke på 3 månader.
  • Tjej78
    Serah skrev 2015-10-24 09:30:36 följande:
    Åh låter lite jobbigt. Hoppas det går över snabbt.

Lycka till på dopet :) och hoppas du hinner krya på dig innan så att du slipper se ut som Rudolf
    Tack! Näsan rödare idag så det blir Rudolf imorgon....
  • Tjej78
    malle88 skrev 2015-10-24 10:28:14 följande:
    Vi har det likadant här :( gnäll gnäll gnäll hon som alltid brukar va så medgörlig.

Lycka till på dopet! Hoppas han tycker det är för intressant för att gnäll och att du slipper se ut som Rudolf ;)
    Tack! Tror hon kommer gilla all uppmärksamhet imorgon och väntar med gnället tills vi kommer hem.... :)
  • Tjej78
    malle88 skrev 2015-10-24 10:32:55 följande:

Pussilullan - vi har med såna nätter här :( och hon verkar bara vakna för att snutta lite och sedan somna om. Läste nånstans att det kan bli så i denna åldern men gud vad töligt det är!

Imorgon åker vi! Har packat och packat. Hoppas verkligen det går bra att flyga denna gången med. Mamma hade boka in oss alla fem i samma rum, så hoppas alla vill vakna 4-5 gånger per natt och gå upp 6 :D

Trevlig resa!!
Svar på tråden Majbebisar 2015