• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-01-30 16:46:17 följande:

Idag trillade lillan ner från sängen :( maken låg bredvid och sov och jag vände ryggen till en sekund och så slog hon i golvet. Smällen nät huvudet slog i golvet var inte rolig. 1177 tyckte vi kunde stanna hemma och observera henne. Så har hon två hökar över sig, haha

Usch nej :( det går ju verkligen superfort nu som dom far fram. Tror säkert det gick bra men bra ni har koll.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-31 07:42:48 följande:
    pco skrev 2016-01-30 23:37:37 följande:

Åh nej nej ursch! Tror också att det gick bra, annars hade hon nog sagt till på ett elr annat sätt.

Tack det har gått bra. Har fått gå upp varje timme inatt och kittla hennes fötter men det verkar gått bra. Tur att vi var bortbjudna igår så vi fick lite distraktion, annars hade hon nog inte fått röra sig igår ;)
    Vad skönt att höra! Att kittla under fötterna var det tips från 1177?

Lillan har var i örat fortfarande så även jag måste ringa sjukvården idag igen. Kpvepeninkuren är nu slut o man kan tycka att varet borde ha gett med sig om det hjälpt men vad vet jag?!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-31 09:02:14 följande:
    Ja det var 1177! Barn flyttar fötterna om man kittlar dem. Gör dem inte det kan de ha sänkt medvetande och då skulle man reagera. Var ett bra tips, så slipper man väcka henne :)

Men stackarn :( Hoppas de kan hjälpa er på telefon. Hur går det för dig?
    Det var ett bra tips!

1177 hänvisade till vår närakut så väntar på att de ska ringa upp. Hoppas på tid i em o att de även kan kolla i äldstas öron då jag tycker han hör lite dåligt. Kanske ngt för honom med?!

Ja jag har ingen feber iaf o hostar kanske lite mindre men är helt färdig! Orkar inte mkt kan jag säga... Känns yttepytte bättre. Nu vila i soffan med mellan som har feber medan lillan sover.
  • Blicka

Ny kur för lillan, denna gång 7 dagar med amimox! Nu hoppas jag det vänder.

• Blicka

Nattuggla här - gav upp läggningen nu. Inte trött utan ställer sig bara o skakar galler o skriker i spjälsängen! Jag som hade sett framemot lite tid utan barn innan läggdags...

• Blicka
    Serah skrev 2016-01-31 19:57:04 följande:
    Håller tummarna att det tar dig bättre nu! Hoppas det vänder för er alla så att basiluskerna försvinner helt från er!
    Det hoppas vi med!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-31 21:19:28 följande:

Här har båda tjejerna drabbats av hosta, så drygt, brukar vara så långvarigt..... Den stora klara det bra, sover igenom det (och ingen napp som flyger iväg) och sen kan man ju ge henne på hostdämpande och slemlösande om det skulle behövas. Värre med lillan för hon har napp och så fort hostar försvinner den och då blir hon ledsen. Sen finns det ju inget att ge dessa små, varken dämpande eller lösande :( Någon som har tips? Ser fram emot en jobbig natt.....

Usch för hosta :( vi har ju tyvärr hostat mer eller mindre i två månader så har inga bra tips men googla på lök, huskurer o hosta (ja jag var desperat häromdagen - haha) men vet inte om det funkar.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-02-01 10:48:43 följande:
    Konstigt nog var natten bra! Lillan vakna först kl 4 och då fick hon 60 ml ersättning (ska börja med vatten inatt) sen somna hon om på 15 min och vakna igen kl 6.30...?! Hon fick en alvedon när hon somna vid 19.30 men kan den verka så pass att hon blir helt utslagen och sover så bra?
    Att koka rå gul lök och sätta in i rummet har faktiskt hjälpt storasyster när hon var mindre, den huskuren hade helt glömt. Tack för påminnelsen!
    Men vad skönt! Jo alvedon kan säkerligen ge effekt. Hoppas nu hostan inte blir värre under dagen!
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-01 14:20:00 följande:

Hur känns era små på nätterna? Vår lilla kille känns så kall. Då har han ändå pyjamas och vårt tjocka täcke på sig. Han känns kall på nacke och mage.

Just inatt har han sovit väldigt oroligt. Vilket resulterat i en gnällig bebis idag. Bara nöjd i famnen.

Vår lilla sover i pyjamas. Täcke ibland men hon snurrar så! Ligger inte kvar. Ibland är hon lite sval om fötter men hon verkar inte sova oroligt för det.

Jobbigt med gnällig bebis.
Svar på tråden Majbebisar 2015