• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-01-29 18:41:05 följande:
    Nej men nu får det väl ge med sig hos er :( har du fått lunginflammation? trist att mellan med är sjuk :(
    Det är det o det hade jag förra omgången med bara det att då var det höger sida - nu vänster. Så första kuren slog inte ut allt o därför ny omgång. Så jag mår skit kan man säga...mellan har däremot fått i sig lite middag o tre glassar så hopp om livet just nu iaf. Nu lägga lillan.
  • Blicka

Just det - lillan har idag dragit upp sig stående på fötter längs med soffan!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-29 19:41:37 följande:
    Usch usch! Håller tummarna för att det funkar nu! Tycker nog du ska låta barnen servera dig mat och glass istället!
    Haha det vore lyxigt! Sambon bjöd på middag o äldsta städade leksaker, mellan kliade mig på ryggen så då får man nog vara ganska nöjd ;) ja nu hoppas jag det funkar. Har en operation inbokad på tisdag för ett navelbråck men det ser ju lite mörkt ut att kunna genomföra den tyvärr...
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-29 19:47:34 följande:
    Det blev en maxi cosi. Vi har en stor och en liten hund. Tack och lov :)
    Blicka skrev 2016-01-29 19:29:15 följande:

Just det - lillan har idag dragit upp sig stående på fötter längs med soffan!

Vad duktig hon är! Ingen vila när du har henne ;)

Lillan försöker upp hon men lyckas inte riktigt. Men snart så! Just nu går hon under namnet Röjar-Ralf, hon drar fram allt :/

Hon gillade sin nattlampa. Att klättra på, dra i, peta på och härja med! Hoppas nyhetens behag går över snart. Mamman rycker den är ganska ska sövande iallafall :)
    Vad skönt att ni hittade en stol som passar!

Lillan upptäcker allt så nej ingen vila men så är det. Vara sjuk o ta hand om sig själv blir ngn annan gång!
  • Blicka
    jessica81 skrev 2016-01-29 20:59:09 följande:

Tack. Jag vet inte va vi ska hitta på för att få honom att somna för natten och inte vakna efter 2 timmar o vara pigg.

Han sover 1.5 tim på fm och 1 timme mellan 14-15 på em så tycker att han borde sova för natten när vi lägger honom vid 19.

Någon som har nåt tips på vad vi kan testa?

När vaknar han på morgonen? Hur äter han över dagen? Kan han vara hungrig? Vad händer om ni lägger senare? Många frågor - förstår att det måste vara jobbigt då han vaknar upp. Just det - har ni försökt att vara hos honom innan han vaknar, stryka på ryggen o visa att ni är där? Då kanske han vaknar lite men kan somna om?
  • Blicka
    pco skrev 2016-01-29 21:17:51 följande:
    Just det, det va smart, åkpåse så hon kan ev ha fleeceställ :) det låter ju bra :)

Nej nej ursch! Stackars er! Tycker att det räcker med sjukdomar nu för oss allihopa!
    Ja jag tycker oxå om att se henne när vi är ute så vi kan prata o så.
    Kanske ska ha kvar min Emmaljunga som jag oxå kan vända, men aa får se hur hon är framöver för känner annars att vagnen är tung (in o ut ur bilen) har edgen. O vi bor i hus men har trappar upp från uppfart till huset s vagnen förblir oftast i bilen o tänker sen när hon börjar förskolan att ta ut vagnen o gå med henne dit, hem o lämna vagnen, ut för o hämta o sen in igen när jag hämtat.
    Vad har du för vagn? Jag är lite sugen på kronan som malle88 har :)
    Vi har en bugaboo donkey duo då mellan åker fortfarande. Smidig men bred. Kan göras om till enkelvagn också - mkt bra! Lämnar en sittdel på fsk o trycker ihop vagnen. Klart.
  • Blicka
    pco skrev 2016-01-29 21:29:35 följande:
    Woohow, vad duktigt :) :) min har inte börjat krypa än, hon drar sig lite fram i sittläge endast.
    Din lilla var ganska tidig o ta sig fram om jag inte minns fel? Med julkulan va? :)
    Idag när jag kom in när hon sovit (10min själv :p ..framsteg) hehe så hade hon satt sig upp o höll om ninisen i famnen :) lilla snuttan så glad hon blev :)
    Julkulan- det stämmer! Det går iaf i rasande fart. Var tar tiden vägen?!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-30 07:27:57 följande:

Hur har ni det vid blöjbyten och påklädning? Här är det ju helt omöjligt! Lillan snurrar som en propeller och kryper iväg. Skaffade up and go och det går bättre iallafall ^^

Ja du - här får man också vara snabb o hitta ngt som distraherar.
  • Blicka
    Serah skrev 2016-01-30 09:08:26 följande:
    Här snurras det också vid blöjbyte. Han kryper som tur är inte iväg än. Men funderar ändå på att testa up&go. När jag ska tvätta hobom om tumpan försöker kag hitta nåt som prasslar som han kan bita och pilla på. Det älskar han.

Nu har han äntligen börjat försöka åla sig fram. Inte så ofta. Men om jag sitter framför så ålar han sig framåt med klagosång :D
    Vad roligt med ålning! Heja heja!
  • Blicka
    pco skrev 2016-01-30 14:39:48 följande:
    Hmm okej, tänkte köpa den nya kronan sulkyn, är det samma klumpighet på den du har tro?
    Är så sugen på en sån o sälja min Emmaljunga.
    Men som någon sa. Kanske det va blicka?
    Men iaf att ha möjlighet att vända beroende på hur bebis är o det finns ju inte på kronan :/
    Den här hade vi nog valt om vi skulle ha köpt en singelvagn.

www.britax.se/barnvagnar/britax-go-next/
Svar på tråden Majbebisar 2015