• malle88

Majbebisar 2015

Tjej78 skrev 2016-03-29 20:00:09 följande:

Nån fler som har problem med nattningen nu när vi ändrat till sommartid?

Här gör vi stora framsteg, lillan ställer sig upp mot allt hela tiden och går längs allt som finns. Hon ställer sig upp mot briovagnen och tar en tur utan problem, byter till sin stol eller pall som glider lätt över hela köksgolvet och sen längs köksskåpen bort mot briovagnen igen :) Har även här två tänder på gång, framtänderna uppe. Verkar ha lite ont för det äts mindre men humöret är ändå uppe.

Det är nog mest jag som har problem med sommartiden, eftersom allt blev förskjutet och inga av våra tider stämde ;) satte upp mörkläggningsgardiner för att hon skulle sova längre, men den enda som sov längre var maken

;) nu har vi återhämtat oss och hon sover 20-06! Inatt sov hon för första gången i eget rum och det gick toppen :)
  • malle88

Ang. Läggningsrutin kör vi (bad ), gröt, pyjamas, lugn lek liten stund, 2 pekböcker och en sång. Sen släcker vi och låg bredvid tills hon somnade i vår säng. Nu måste jag fundera på hur vi ska göra när hon har eget rum. Lägger jag henne i hennes säng kommer hon gallskrika :(

• malle88
    pco skrev 2016-03-29 23:54:49 följande:

Förresten någon här inne tipsa om mariekex o jag var/är lite feg då jag är orolig för att sätta i halsen. Men, det har gått jätte bra. Hon älskar det :) tack för tipset!

Och någon tipsa om egen dag typ shopping när jag var i Sthlm hos min mamma och .. Jag gjorde det :p kändes skönt att vara lite själv men läskigt att vara i från henne ändå.

Tack för tipset!

Bravo! :) hur gick det för sambon? ;)

Lillan älskar mariekex och tuggar glatt utan sina tänder :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-03-31 16:52:07 följande:

Blev så ledsen idag :( jag var i lekpark med barnen o det var jättemånga barn. Min mellan kan ha svårt att hantera det o mkt riktigt knuffade han till flera barn :( både han o jag var ledsna då vi kom hem. Tycker det mest blir en massa nej till honom just nu o det känns så tråkigt. Nu måste vi fokusera lite extra på honom känner jag så i helgen ska det bli egentid för honom med en av oss föä!

Stackars liten :( det är tråkigt att han inte riktigt kan hantera det. Är det samma problem på förskolan? Hoppas ni kan hitta på något kul med honom i helgen !
  • malle88

Lycka till idag Tjej78 :) roligt att börja jobba

Nu ska vi snart iväg till ÖF, kommer nog vara packat med barn eftersom det är påsklov :/

• malle88
    Serah skrev 2016-04-03 08:42:45 följande:

Vad spännande att börja jobba igen! Fast mig skrämmer det mer haha. Skulle sakna min lille så mycket! Vilket jag förstår att du också gjort. Man sitter ju typ ihop med det lilla barnet. Och det är väl mest en själv som ska vänja sig stå själv utan barnet, än tvärtom. Barnet trivs ju lika gott med sin pappa som sin mamma :)

Intressant med nattningsrutiner! Vi har typ inga. Eller ja, sitter med de äldre barnen när de ser på typ Bolibompa och ger lillen välling. Sen mys i säng innan han somnar. Och då lyfts han i sin säng.

Förra veckan ramlade han ner från vår säng efter att ha vilat där på em. Var nog jag som tog mer skada än lillen.

Fick tyvärr reda på en tråkig och jobbig nyhet i veckan (som jag tyvärr misstänkt). Jag har fått missfall (kallar man ens det så när det är så sent i graviditeten?) skulle varit i v 19 nu men åkte till bm efter tjat(!) om att höra hjärtljud. Väl där hör hon inga och jag får åka till gyn akuten där två läkare bekräftar att barnet i magen är dött :( är så otroligt ledsen och nere just nu. Troligtvis dog det i v 16. Vilket jag känt på mig. Men eftersom det bara varit en känsla så har ingen i vården velat ta in mig på koll och privata har varit fullbokade. Känns hemskt rentutsagt och jag måste vänta ända till torsdag på att få (föda!! :(( ) ut barnet. Känner mig så nere och utan ork eller nåt. Tur att jag har mina barn annars skulle jag gå och deppa ner mig ännu mer. Barnen får mig iaf på andra tankar i allt detta

Jag beklagar verkligen :'( kan inte ens föreställa mig hur det känns :'( skönt att du har barnen som kan får dig att tänka på annat! Konstigt att du måste vänta ända till torsdag, helt sjukt!
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-03 09:18:33 följande:

Hade egentid med mellan igår o det var så mysigt! Knattebio, inköp av skor o sen jobbade vi i trädgården. Han är väldigt förtjust i att vara ute o jobba ;) resten av familjen hade också utflykt så blev nog en bra dag för samtliga!

Lillan o jag förkylda... Min är där men bryter inte riktigt ut. Hade tänkt börja springa imorgon men vet inte om jag törs?! Får se hur jag känner mig.

Låter som ni haft det jättemysigt, du och mellan.

Bäst att du springer så du får det att bryta ut, haha :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-03 09:18:33 följande:

Hade egentid med mellan igår o det var så mysigt! Knattebio, inköp av skor o sen jobbade vi i trädgården. Han är väldigt förtjust i att vara ute o jobba ;) resten av familjen hade också utflykt så blev nog en bra dag för samtliga!

Lillan o jag förkylda... Min är där men bryter inte riktigt ut. Hade tänkt börja springa imorgon men vet inte om jag törs?! Får se hur jag känner mig.

Låter som ni haft det jättemysigt, du och mellan.

Bäst att du springer så du får det att bryta ut, haha :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-05 13:05:45 följande:

Hur har alla det med nätter, amning/mat, framsteg med mera?

Lillan sover lite oroligt just nu men har tre tänder på g så tror det är det som stör. Annars rullar det på så fort tycker jag! Redan april... Denna föäledighet tar då pris i snabbhet enligt mig! Lillan är just nu väldigt iakttagande o ska sen göra likadant. Försöka klä sig, lägga saker, kroppsspråk mm. Så kul!

Lillan sover hela nätterna i eget rum, har slutat försöka amma och intensivtränar att gå just nu :) går själv med gåvagn eller om man håller händerna. Äter massvis av mat och vill alltid ha mer :) Också hon härmar mycket, idag borstade hon håret på sig själv med min borste ;)

Igår sa Hon sitt första ord: titta där :)

De senaste månaderna har gått jättefort, hon ser mer ut som ett litet barn än en bebis nu och snart fyller min lilla ett år :O helt otroligt! Får nästan ångest haha ;)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-05 19:19:24 följande:

Vad roligt att det går bra med eget rum! Vet inte hur vi ska lösa det... Har ett sovrum för lite på ovanvåningen... Tanken är att de två minsta ska dela rum men just nu lägger de sig olika tider o jag vet inte hur det går. Kanske får vi läsa saga i vår säng o sen lägga mellan om minsta sover.

Kul med ord! Lillan säger hej o där.

Ett år - det är ju helt otroligt! Måste börja klura på vad vi ska ge i present. Det mesta finns ju redan här hemma...

Tyvärr inga tips, syrran och jag delade sovrum i sju år men hur de lyckades vet jag inte. Antar att de väntade tills vi somnade samtidigt och sen vänjer man ju sig vid varandras ljud och vaknar inte :)

Hej och där kom nu i em :) vet inte om det trillar loss mycket nu eller om vi inte förstått tidigare :)

Vi ger inte mycket presenter eftersom hon är så liten men funderar på en Rubensbarndocka iallafall, mest för att hon leker så mycket med den fula från biltema :) svärisarna ska ge ett lekkök och min pappa en dockvagn/bobbycar. Min mamma spar pengar istället, egentligen den bästa presenten tycker jag :)
Svar på tråden Majbebisar 2015