-
Skönt med en plan - vi måste prata datum vi!Tjej78 skrev 2016-01-25 15:57:28 följande:Vi sökte plats förra veckan. Vi har också syskonförtur och har sökt samma avdelning där storasyster gick så vi håller tummarna. Jag ska börja jobba 1 april sen ska min sambo va hemma i 6 månader så lillan ska in först den 1 oktober men inskolningen börjar väl runt den 20 september.
-
Nu när jag satt o matade lillan ser jag att hon är jättegeggig i höger öra :( fått tid till vdc imorgon fm för att kolla om trumhinnan har spruckit eller inte. Hon har inte visat tecken på öroninflammation alls men värt att kolla upp iaf. Suck när ska vi bli friska?!
-
Vad roligt med maten! Ang vatten kanske det är min lilla som dricker lite...Tjej78 skrev 2016-01-25 20:32:12 följande:Ska till BVC imorgon, ska höra vad hon säger. Jag tror inte på att ersätta maten med vatten om hon nu dricker så mycket. Ska bli intressant att se hur hennes kurva ligger med tanke på att lillan dels varit sjuk men också börjat äta en massa. Idag under dagen har hon bara ätit 90 ml ersättning, resten har varit riktig mat :)
-
Fy för sjukdom :( hoppas alla snart är på benen igen. Just nu känns det långt bort för oss iaf... Tvål, pappershanddukar o handsprit går varmt - nu måste vi bryta snurrandet av baciller hemma hos oss.Serah skrev 2016-01-26 10:32:44 följande:
Halloj alla!
Vi lever ;)
Men vi har varit sjuka som attan. Nu är vi äntligen på bättringsvägen och barnen kan snart gå tillbaka till skolan. Det har varit riktigt tufft med tre sjuka barn samtidigt :p jag kände mig lite krasslig där ett tag också men det bröt som tur var inte ut. Magsjuka och feber är inte att leka med :p vart inte mycket sömn heller då var och en vaknade på olika tider med sina "olyckor".
Ser att några av er vänjer av amning på natten. Har fundering på det jag med men just nu verkar han vara väldigt kinkig på närhet så då är det nog ingen idé.
Väntar fortfarande på tid för allergitester. Börjar fundera om han är känslig för ägg och fisk också. Vid några tillfällen då han ätit ägg i en gratäng så vart han slemmig i halsen och kräktes genomskinlig slem vid ena gången. Får han fisk så skriker och gråter han. Så det håller jag borta från honom just nu.
BVC sköterskan berättade även att spec läkarna verkar ha fullt upp nu då hon hade fått tillbaka en remiss hon hade skickat. Något hon aldrig varit med om tidigare. Så vi får väl se när vi nu får tid.
Kul också att några av era små blivit så rörliga! :)
Nu måste jag kila och underhålla de äldre barnen innan de blir uppåt väggarna less på varandra.
-
Jaha - vaken med orolig tjej sen dryga timmen tillbaka. Örat har stört henne ikväll o tror det påverkar henne nu också. Har gett alvedon o hoppas det hjälper så hon somnar snart. Spjälsängen duger inte - bara mamma o pappas säng! Vi ligger på ytterkanterna o hon härjar som en liten propeller i mitten! Hoppas ni andra sover bättre än vi i natt!
-
Somnade nog 1.45 i min famn o sov fram till morgon, så det var ju bra det iaf. Känner mig dock lite trött idag. Blir nog lite vila när lillan sover.malle88 skrev 2016-01-27 06:29:22 följande:Hoppas hon somnade och sov bättre. Stackarn :(
Lillan vaknade bara tre gånger inatt, vet inte när det hände senast. Jag hoppas vi är påväg åt rätt håll. Beställde en sån där stjärnhimmellampa igår, Hoppas hon tycker om den och hellre vill titta än amma :)
Vi har ju en sköldpadda som lyser o projicerar ljus till taket. Den gillas oftast! -
Men nog måste du få vila om du är sliten efter sjukdomarna?! Stoppa in tvätten, sätt dig på golvet/soffan med lillen o mys! Medan tvätten snurrar i maskinen så kan du gott vila. Disken måste ni ju kunna ta tillsammans på kvällen?!Serah skrev 2016-01-27 08:22:47 följande:Usch då :( stackare. Låter klokt med vila för dig med. Önskar jag också kunde det men det har jag inte tid med. Måste tvätta alla dessa kläder som gick åt i magsjukan. Och plocka allt det andra i hemmet plus disk. Lite less och alldeles för trött för det just nu.... Men vad ska man göra? Maken gör inget när han kommer hem.. Förutom att fråga ut mig vad jag gjort om jag tex vilat för att jag inte fått nån sömn under natten och då inte tagit tag i disk och tvätt....
Nej inte kvitt bacillerna än...det börjar bli drygt! Nu har alla örngott bytts ut o lillans lakan (hon ligger ju inte stilla), vädrar på övervåningen o alla handdukar ska tvättas upp. Lillan verkar lite orolig idag med, kunde inte somna som hon brukar utan blev bara ledsen. Så lite alvedon har hon fått o så hoppas jag hon kan somna om en stund. Hon är ju trött... -
Tråkigt med väntan på allergitest, förstår om du inte vill utsätta honom för det ni tror att det är han inte tål.Serah skrev 2016-01-27 08:26:40 följande:Barnen är iaf friska nog att vara på skolan idag. Får se hur det går bara. Har inga extrakläder då det mesta är i tvätten. Suck.
De sa att det var kortare tid med så små barn men de har väl fullt upp nu. Känner mig ibland osäker på att våga testa nya saker eftersom jag inte vet om han reagerar på det och jag är så orolig att det ska bli en kraftig reaktion... -
Öroninflammation var det :( så Kåvepenin i fem dagar o det har varit lite gnälligt idag o jag har känt mig risig också. Bättre dag imorgon hoppas vi!malle88 skrev 2016-01-27 19:52:34 följande:
Usch att sjukdomarna aldrig går över för er! Hur går det med lillans öron Blicka? Hoppas ni slipper öroninflammation!
-
Mina har haft skalkläder - jacka o överdragsbyxor på vårkanten. Krypa ute är kul! Fleeceoverall i vagnen är ju bra innan det blir för varmt. Finns även skaloveraller - kanske det kan vara ett alternativ? Jag har inte haft regnkläder förrän förskolestart.malle88 skrev 2016-01-27 19:55:51 följande:
Hur kommer ni klä era små till våren? All snö har smält bort och lillans overall börjar bli ganska kort i ben och armar :)
Ska de fortsätta med fleeceoverall? Nu klänger, klättrar och kryper hon ju och kanske behöver regnbyxor? Då är det kanske bättre med jacka? Gud vad svårt ;)