• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-01-24 06:54:51 följande:

Första dagen på jobbet igår, gick galant både där och hemma. Jag smet iväg igår när hon hade roligt med pappa. Sen hade hon bara gråtit när pappan skulle lägga henne. Fast det kändes att jag verkligen behövde amma när jag kom hem, så fick väcka henne

Vad roligt att det gick bra med första jobbtillfället! Känns väldigt avlägset för egen del... Börjar ngn gång i augusti/september.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-24 07:07:00 följande:
    Hon har börjat själv vända bort huvudet när hon ätit så tänker att hon snart är redo.

Vad skönt att det gick så smidigt för er. Det måste kännas bra för dig!
    Ja de visar mkt tydligare nu när de är nöjda o det är skönt!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-24 11:59:12 följande:
    Jag är ssk på en njuravdelning. Perfekt att kunna jobba lite helger nu, så spar vi lite föräldradagar;) vad jobbar ni med? :)
    Jag är socionom o jobbar med barn som misstänks fara illa. Jättespännande jobb!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-24 18:08:38 följande:
    Men det måste samtidigt vara jobbigt och känslomässigt upp och ner när misstankarna bekräftas. Tror inte jag hade klarat av att jobba med det, hade nog engagerat mig alldeles för mycket på ett personligt sätt.
    Visst är det så men väldigt roligt när saker vänder till det bättre! Man lär sig hitta balansen så att man inte tar med dig jobbet hem!
  • Blicka

Inatt sov lillan till 5.20 i ett svep! Tjoho! Dessutom somnade hon om själv när hon vaknade (dock efter blöjbyte eftersom blöjan läckt) men inte mamma ;) nåja så kan det vara! Ikväll måste vi sänka spjälsängen igen, för nu drar sig lillan upp till stående på knä så bara en tidsfråga innan hon står på benen! Idag står tvätt o lite vila på schemat. Borde fixa fotoböcker för 2014 o 2015, kanske lagom ansträngande aktiviteter när man inte är helt kry (åkte på förkylning i lördags...)

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-25 10:23:09 följande:
    Så roligt för er och hoppas det håller i sig men måste erkänna att jag blir lite avundsjuk. Lillan har vaknat 3 gånger i natt men somna om på 5-10 minuter, första gången räckte det med napp men de andra gångerna krävde mat och det är ju det vi inte vill....
    Vi ska också sänka spjälsäng ikväll :)
    Hemma dag här också, tvätt och strykning på mitt schema.
    Men det är väl ett framsteg att hon somnade om så fort o med napp första gången?!

Har ni testat att ge vatten istället för mat?
  • Blicka

Hemmadagar är skönt men nu längtar vi ut bland folk igen! Bara vi blir friska ngn gång... Har mamma-barnträff på onsdag men vi får se om vi är tillräckligt krya för gå. *hoppas hoppas*

• Blicka

Ringde kommunen idag ang fskplats. Ska lämna in senast sista februari. Vi har syskonförtur o det lät inte som om det skulle vara några problem att få plats på samma fsk. Vi siktar på att lillan ska börja vid terminsstart i augusti. När tänker ni att era små ska börja?

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-25 15:54:26 följande:
    Jo det är framsteg men det har hänt ett flertal gånger nu, vaknar hon innan 2 brukar napp funka men vaknar hon mellan 2-5 kommer hon inte till ro utan mat men det kan ju va så att hon är hungrig.... Har testat att ge vatten, då dricker hon det istället, dvs typ 1,5 dl. Det är inte så att hon då inte vill ha, nä vatten är ju också gott enl vår lilla tjej....
    Oj det var mycket vatten! Typ det lillan dricker på hela dagen... Ja men hon är kanske hungrig då?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-25 13:04:46 följande:
    Det var tur att du sa det, har inte tänkt på att man måste söka plats :o vi har tänkt hon ska börja i augusti. Måste bara bestämma oss var hon ska gå, i stan eller närmast hem. Ska kolla om man kan få komma och titta på lokalerna...
    Åka o kika kan ni säkert göra! Ring o fråga.
Svar på tråden Majbebisar 2015