Majbebisar 2015
Ursch stackars små :( hoppas att de mår bättre.
Tänkte höra ang. Bok klubb för våra småttingar. Finns det någon bra?
Elr vänta tills typ 1 års ålder?
Ursch stackars små :( hoppas att de mår bättre.
Tänkte höra ang. Bok klubb för våra småttingar. Finns det någon bra?
Elr vänta tills typ 1 års ålder?
Fick bli en tur till akuten idag så lillans feber gick upp till 40,5 fastän hon hade Ipren i kroppen. Vi var mest oroliga för att det var en ny njurbäcksinfektion och de kunde tyvärr vaken bekräfta eller dementera vår oro utan en odling på hennes urin :( Vi fick penicillin med oss hem till idag och imorgon och på tisdag får vi besked på odlingen, då får vi se om vi ska ha mer penicillin eller inte. De tyckte det var lika bra att påbörja en penicillinkur om det skulle visa sig vara en njurbäcksinfektion och inte hela världen att ta penicillin i två dagar om det inte är det. Tycker feber går ner bättre med Ipren men läkarna sa att om man haft problem med njurarna ska man helst inte ta Ipren då den kan påverka njurarna så nu är vi tillbaka på alvedon. Förbereder mig för ännu en jobbig natt......
Hur går det med amningen Blicka? Lider med er med er jobbiga astma :(
Hoppas hon blir bättre av antibiotikan Tjej78 och att det går fort med odlingen.
Lillan sover fortfarande i sitt babynest i spjälsängen med fötterna stickande ut. Annars går det inte att lägga ner henne. Måste nog hitta en en lösning på det snart...
Jag är ju en riktig horder vad gäller barnkläder. Köper alltid 1-3 storlekar för stort på rean så jag tror vi har allt vi behöver i både storlek 74 och 80 nu :P senast köpte jag overall och regnkläder till hösten ;)
Samma här mallan, börjar köpa lite i nästa stl som nu då lillan är på slutet av 74 o kan ha vissa i 80 o börjat lite smått i 86. Herregud så fort det går
Lillan tog sig frammåt lite smått idag i sittande läge så blir väl en rumpkrypare hehe. Sant att hon blivit duktig på att lägga sig på mage från sittande läge på ett smidigt sätt. Backar gör oxå oxå nu längre bort än innan både på mage och sittandes :p dessa ungar, så glad man blir :)
BVC idag. Lillan är 70 cm o väger 7955 gram. Hon följer sin kurva men jag tycket hon är så späd i jämförelse med mina grabbar! Mellan vägde nästan 10 kg vid samma ålder så lite skillnad ;)
Tjej78 - hur går det för lillan med febern? Är det bättre?