pco skrev 2016-02-29 22:16:22 följande:
Härligt att vi alla är någorlunda friska :)
Vi har gjort i ordning rummet som lillan ska ha o inrett lite grann o tapetserat o sånt. Dock har vi insett nu när hon har så mkt grejer o mer lär det bli att vi får nog byta rum med hennes. O vi har nyligen tapetserat o tagit bort en vägg o lagt golv o tak o allt nytt, så nu är det bars o börja om, min man är inte jätte glad på mig o menar på att jag skulle väl ha tänkt på detta lite tidigare innan alla tapetseringar o målningar osv haha. O nedervåningen är ju inget alternativ lixom, vill ju ha sovrum nära henne. Dock sover hon fortfarande med oss,
Undrar som du Malle, när ska era börja sova i eget?
Här har det gått fort oxå, igår lärde hon sig äntligen att klappa händerna, idag på Universeum sa hon 'wow' efter mig o sagt det hela dan efter åt också. Nu kan hon säga mamma,pappa,titta, dä(där),hej, wow :) så kul. Samt att hon idag också stod på knäna o drog sig upp på fötterna men hade händerna i golvet såklart.
Hon vill knappt tyvärr ens gå ett steg när man håller i henne än :/ så det lär dröja på den fronten iaf.
Hur tänker ni med potträning? Min BVC sa att vi kan redan nu börja sätta henne där då och då både med och utan kläder för o börja vänja henne. Satte henne idag första gången utan kläder o hon tyckte det va kul :)
Hade jag gjort så hade min man begärt skilsmässa, haha. Han hatar att renovera :P vi har ett litet badrum mellan sovrummen men vi kommer prova iallafall. Vi kommer även att ställa in bäddsoffa och fåtölj i hennes rum som kan användas vb. Tror att hon nog skulle sova i egen säng om inte jag var världens lataste och liggammade varje natt ;)
Min lilla har börjat säga he (hej) och dä (pekar på nåt). Även maamaa slinker ur ibland när hon tittar på mig *stolt* :) hon kan ställa sig upp men vill absolut inte att vi håller henne i händerna utan står mot soffan/stolar/vagnen m.m.
Jag sätter henne rätt ofta på pottan när jag går/vi ska byta blöja. Hon tycker oftast det är roligt, ibland kissar hon, ibland inte :) gör ingen stor grej av det direkt :)