• Blicka

Majbebisar 2015

Oj vad det utforskas här! Lillan kryper runt o petar, vänder, vrider på allt hon kommer åt. Nu har hon hittat dvd-fodralen - himmelriket för tösen, not so much för mamma som får städa en del men visst hellre fodral än kontakter o sladdar!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-12 16:30:41 följande:
    Vad roligt att hon kryper och är så nyfiken!

Sladdar är det bästa som finns tycker lillan, tycker inte mamma och pappa ;) hon drar ur och stoppar dem i munnen :/ men hon tar ju städa till helt nya nivåer iallafall, här ser ut som ett bombnedslag ^^
    Mm barn är bra på o stöka till - vi vuxna med... Vi har börjat med plockstäd efter middagen där alla hjälps åt o sen slås TVn på. Bra morot för de äldre att städa!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-12 13:04:20 följande:
    Gör du?!?! Tack!! Kanske någon inställning då som vi andra missar eftersom vi inte får det att funka eller rättare sagt ser bilderna....
    Nu har jag också sett fina tjejerna tog o kikade via hemsidan o inte via appen.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-13 11:59:39 följande:

Bvc idag. 8,2 kilo och 70 cm lång, stora damen :)

Vad roligt :) vi ska på BVC på tisdag nästa vecka. Nyfiken på vikt o längd. Lillan kan fortfarande ha vissa kläder i 68 men 74 gör intåg i garderoben!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-13 14:18:43 följande:
    Vi har allt från 62-74 nu. Det är svårt med storlekar. Hm ät små och pop gigantiska tycker jag :)
    Helt sant - man får gå på modell helt enkelt i se vad som passar!
  • Blicka

Jaha idag har lillan ställt sig sittande på knä o försökt dra sig upp i spjälsängen o vid en pall så vi måste nog sänka sängen till lägsta nivå. Sover era längst ner i spjälsängen? Hinner inte med nu!

• Blicka
    Serah skrev 2016-01-13 20:20:16 följande:

Tack för alla tips om mat! Det ska jag ta till mig! :)

Här har det varit fullt upp med jobbintervju, inskrivning och gyn undersökning. Är helt slut nu efter de dagarna!

Vad det händer grejer med era små! Min lilla tar det lugn verkar det som. Han verkar inte ha så bråttom :p

Var på vul som sagt. Vi fick se en liten bönformad skugga med ett litet tickande hjärta. Så blödningarna verkar inte ha påverkat den lilla mini något. Känns skönt :) nu får vi se hur resten går! För visst minskar missfallsrisken om man sett ett hjärta picka?

Vilka glada nyheter! Grattis o jag har hört att missfallsrisken minskar när man sett ett hjärta slå så försök andas ut!
  • Blicka
    Serah skrev 2016-01-13 20:44:18 följande:
    Tack! :) det känns fortfarande pirrigt och jag vill ropa ut till hela världen om det! Men vi får se hur kub går och berättar efter det :)

Hmm kan ha gått bra. Det var en gruppintervju och det var två tjänster som söktes. Den ena som var med och intervjuade känner mig lite smått sen tidigare och har pratat gott om mig för en annan arbetsgivare (det jobbet fick jag då). Nu vet jag inte hur det blir. Men jag känner mig tveksam till jobben då det ena är en fast tjänst och den andra ett års vik som med största sannolikhet kan leda till fast. Men jag kan inte börja jobba förrän i april/ maj. Och då är jag ju ganska långt gången :/ med trean nu så började jag jobba i v 20 och blev sjukskriven v 33. Så jag jobbade inte alls länge då. Det är ett tungt och ganska stressigt jobb. Har lite beslutsångest :(
    Val runt jobb kan vara svårt speciellt då ni hoppas att graviditeten går vägen o du har en till föäledighet framför dig. Håller tummar att det klarnar längs vägen!
  • Blicka

Har varit hos läkaren idag igen, börjat gå lite åt rätt håll med hälsan men astman fortfarande dålig :( läkaren vill att jag lägger till en medicin som jag brukar ha men inte haft under graviditet o amning för att bli bättre. Läkaren ordinerar lägsta dos o bedömer att det är liten risk att det går över via amning men får nog börja tänka att amningen ska trappas ur så att jag kan ta de mediciner jag behöver o i rätt dos. Känns lite ledsamt faktiskt - jag är nog inte redo... Eller så är jag det?! Är lillan redo? Känns som helt fel period att sluta amma när hon är lite orolig. Vi ammar nu eftermiddag som mellis, vid läggdags, en gång på natten o ev morgon innan vi kliver upp. Mellis kan jag enkelt ersätta men kväll/natt - vet inte... Då är det stök o amning ett bra sätt att lugna. Hur ammar ni andra nu? Alltid är det val!!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-14 18:08:27 följande:
    Det var tråkigt :( speciellt om ni inte är redo att sluta än.

Vi ammar morgon, förmiddag, eftermiddag, vid nattning och på natten. FM och em är egentligen bara för att hon ska somna, och de jobbar vi på att få bort.
    Nej jag vill nog inte sluta än... Är ju min sista bebis så hade tänkt ta det lite lugnt. Så känns det iaf idag. Ska sova på saken o se imorgon. Tycker nämligen astman känns lite bättre nu i em o har klarat mig från extra mediciner! Så håll tummarna att det vänder o att jag kan skjuta fram den andra medicinen ngt iaf. Blir astman inte bättre har jag ju inget val än att börja med medicinen... Och det kanske heller inte påverkar amningen - tyvärr bara ingen som kan garantera hur och om det går över till lillan. För lite forskning. Det är det som är det jobbigaste :(
Svar på tråden Majbebisar 2015