• malle88

Majbebisar 2015

Idag bytte vi äntligen bilstol (bilen har varit på verkstan ). Hon log och skrattade hela vägen :) vilken skillnad mot när hon skriker hela vägen i babyskyddet

• malle88
    Serah skrev 2016-02-09 15:30:13 följande:

Nu har vi varit hos läkare. Och visst visade det utslag på mjölk. Känns bra att ha det svart på vitt. Så att de inte tror att vi skulle hitta på (vilket känns helt galet). De andra som testades visade inget.

Kul med nya bilstolar! :) och att de uppskattades :)

Och ja, det heter ju vabruari av en anledning :p skönt att några av er inte är sjuka :)

Vi får nog också köra med passerad mat ett tag. Lillen vägrar mat med bitar i... Men även när det är mosat så hår det trögt. Hoppas det blir bättre när tanden kommit fram mer. För han måste ju äta mer mat och inte bara frukt :p

Vad bra att ni fick bevisat att ni har rätt! Och att inget annat visat sig, nu kan ni börja prova mer mat :)

Trist att ni är sjuka fortfarande :( Hoppas vabruari där slut snart ;)
  • malle88
    pco skrev 2016-02-09 20:47:47 följande:

Min visade inte så mkt ang tänderna. Dreglade mkt o lite lös i magen precis innan de kom upp bara o lite förhöjd temp oxå.

Men undrar det här med maten, jag förstår att matlusten kanske inte kommit tillbaka, men varför välja burkmat plötsligt? Har hon lixom gått bakåt o vill ha mer puré igen tro? Hon äter inte ens mosad potatis med smör som hon älskade innan. Utan föredrog burkmat. Macka, frukt, gröna ärtor (plötsligt), yoghurt o kräm äter hon o sen burkmat. Hur ska jag få henne o äta vår mat igen?

O sen nu vill hon inte ha nåt på kvällen heller, äter middag vid 17 o sen inget mer till 08 på morgonen. Det är ju alldeles för lite? 4mål om dagen? Frukost, lunch, mellis o middag o sen inget mer juh?

Ingen aning varför tyvärr, barn är som dem är ;) Prova med din mat först och sedan komplettera med annan mat?

Lillan får frysta bär till yoghurt, men tänk på att hallonen måste kokas innan (risk för salmonella)! Jag kokar alla bär innan i för sig ;)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-02-09 13:39:04 följande:

Jag vill också byta stol men eftersom vi ska ut och resa v 10 avvaktar till efter resan, synd att vänja henne vid en riktig stol och sen om tre veckor trycka mer henne i babyskyddet igen :(

Vart ska ni resa? :) låter väl som en smart plan.
    Blicka skrev 2016-02-09 13:11:34 följande:

Vad roligt att hon gillade stolen! Vi måste också byta... Har bara inte blivit av ännu.

Har tagit flera bilturer idag och njutit av att hon inte skriker, haha.
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-10 11:42:37 följande:

Ngn som har ett bra recept på fisk till våra små? Gjorde med sej till lillan två olika rätter men gillades inte alls. Tar gärna tips!

Panerad torsk med vitsås och potatis älskar lillan. Annars äter inte vi mycket fisk eftersom maken är allergisk tyvärr :( fiskgratäng kanske? :)
  • malle88

Jag har fått feber och blivit jätteförkyld idag. Så himla tråkigt :( Lillan har börjat vägra mat så jag misstänker att hon med börjar bli sjuk. Hittills idag har hon ätit 1/2 banan och en smörgås. Hoppas verkligen vi blir friska till fredag, ska träffa en kompis som jag inte sett på flera år.

Jag började sluta nattamma i förrgår och det har gått jättebra. Kan man fortsätta med det tror ni? Även om hon blir sjuk? Vill verkligen inte börja igen och flaska vägrar hon helt :(

Hur går det med dig förresten Blicka? Frisk? :)

• malle88
    Blicka skrev 2016-02-10 11:41:31 följande:

Första uteträningen idag! I regnet.... Suck! Tur lillan sov under passet iaf. Hade inte varit kul med en krypande tjej på blött gräs!

Strongt av dig att stanna i regnet :) tur att hon sov iallafall. Du får ta med regnkläder, haha
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-10 12:34:18 följande:

Men så trist malle med feber :( och lillan också?! Håller tummar ni är frisks på fredag.

Härligt jobbat med nattamningen! Nej du behöver inte amma även om hon blir sjuk så länge hon får i sig vätska på dagen. Så tänker jag iaf. Du kan ju erbjuda vatten i mugg?

Jo men tack känner mig bättre o bättre. Astman är fortfarande lite strulig men jobbar på att det ska bli bra även det. Orkar ju städa badrummet idag! Det var på tiden! Ett friskhetstecken att jag städar ;)

Tack för mattips! Ger du köpt panerad torsk eller panerar du själv?

Hon verkar klara sig än så länge. Håller tummarna :)

Tack! Att jag inte tänkte på det själv. Klart hon kan få vatten i mugg om hon vill! Hitills har det räckt med att lyfta upp henne och vagga lite. Hoppas det fortsätter så

Haha är du säker på att det är ett friskhetstecken? Städa är så tråkigt :P

Vi (dvs svärmor) panerar själv. Jag köper färdig men tar bort paneringen, inbillar mig att den innehåller mest salt och sånt :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-02-12 12:57:48 följande:

Jaha idag sitter jag på öronakuten på sjukhuset med lillan. Var på koll på vårdcentralen imorse o örat ser inte helt bra ut ännu... Så drygt. Nu har vi väntat 1 1/2 timme, blir nog lika länge till... Blev även ny kur antibiotika för egen del då febern visade sig igår igen, sänkan på väg upp o lungröntgen inte visade att allt var helt läkt. Suck...

Nej men usch vad tråkigt för er båda :( vad konstigt att doktorerna säger olika om hennes öra? Krya på er
  • malle88

Jag är frisk igen förutom blåsor i munnen som ger mig en ofrivillig bantningskur ^^ lillan verkar otroligt nog klarat sig :)

Åkte till Örebro igår med lillan och var riktigt imponerad av hur bra hon skötte sig på tåget. Hon lekte tittut mellan sätena och underhöll alla med pruttljud hela vägen. Även fast det var långt efter läggtid (men sova går ju såklart inte ;) )

Sen har vi letat större delen av natten efter vår förrymda hund så jag hade hoppats hon skulle ta sovmorgon idag, men icke! Får väl vara nöjd med att vi hittade hunden :)

Svar på tråden Majbebisar 2015