• Blicka

Majbebisar 2015

Oj vad lillan bökar i natt o hon vaknar o är så ledsen :( tog upp henne nu o ser att även hennes ögon verkar ha fått infektion precis som mellan. Stackarn! Det i kombination att hon vänder sig till mage, ålar i sängen o slår i spjälorna... Blir ingen vidare natt det här! Nu har hon fått lite alvedon, kanske kan det hjälpa lite mot ev smärta/irritation i ögat. Jag hoppas det iaf. Hoppas ni andra får sova.

• Blicka

Ja först efter kl 2 somnade lillan djupare men tror ni jag kunde somna? Icke... Somnade först efter kl 3! Usch blir en tuff dag idag då det tyvärr inte känns som om min feber släppt :(

• Blicka

Serah - ja vi har nog varit sjuka mer eller mindre i fem veckor o nu räcker det.

Ja kolla med bilstol. Får jag fråga hur era åker i bilen? Vi har babyskyddet fram, mellan i bakåtvänd i mitten bak o äldsta framåt på högersidan bak. Skulle vilja ha en stol som funkar både fram o bak. Då kan vi ha alla tre där bak på kortare resor o flytta runt vid längre resor så att en vuxen kan sitta bak. Säkert omöjligt...

Vi har inte varit ute så mkt i kylan pga sjukläget. Annars hade det blivit en kort stund som mest. Vi har nog inte haft mer än -15, räcker absolut men - 21 brr kallt. Hoppas det inte blåser på det.

• Blicka
    Serah skrev 2016-01-07 11:49:10 följande:
    Vi har en av de äldre barnen fram i bilstol, en vänster bak i liknande bilstol, jag i mitten och babyskyddet på högersidan. Trångt värre :p men vi kan inte ha båda stora stolarna bak :/
    Ser den som kör ok med stol i framsätet?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-07 12:03:27 följande:

Vad jobbigt för dig Blicka :( är det mjölkstockning fortfarande tror du? Hoppas ni blir friska snart

Nej ingen mjölkstockning utan förkylning.
  • Blicka
    Serah skrev 2016-01-07 13:48:31 följande:
    Ja det gör han. barnen är 6 och 8 som turas om att sitta där. Så det är ingen stor stol som skymmer sikten. Nackdelen är bara att de stolarna är väldigt breda. (Eller så är det min rumpa som är för bred ;))
    Kanske får vi sätta sexåringen där då...
  • Blicka

Vilken dag... Har så ont i huvudet nu o feber på det. Att ta hand om alla tre barn gick väl ok till kl 17, sen fanns det väldigt få reserver kvar hos mig, men allt går ju ändå på ngt sätt..sambon har årsbokslut på jobbet så ingen jättestor hjälp där just nu o släkten bor som närmast 20 mil från oss. Blir jag inte bättre imorgon måste vi nog be svärföräldrarna antingen komma eller ha de två stora hos sig i helgen.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-08 17:20:47 följande:
    Hur går det Blicka? Mår du bättre? Ert under att du orkar. Min man jobbar mycket också och det är jättejobbigt ibland. Tycker inte det är samma sak att be svärisarna om hjälp som att be mina egna föräldrar, fast hon träffar dem i princip dagligen
    Ja hur går det... Fortfarande feber o är jättetrött efter denna dag men nu kom sambon just hem o kan ta över de äldsta iaf! Lillan ska väl snart sova hon med. Snälla grannar har jag haft i em, de har hämtat äldsta på skolan när de hämtat sitt barn o sen har de lekt hos honom hela em. Alltid ngt! Men nu ser jag framemot soffan o så måste vi lösa helgen på ngt sätt!
  • Blicka

Lillan har nu börjat vinka o göra nya ljud - va/ja/ba o lite mer pruttljud. Kul med framsteg! Har väntat på nya ljud tycker det varit ah-ljud väldigt länge!

• Blicka

Jaha, lördagskväll på lättakuten blev det för egen del. Haft svårt att andas (har astma) o idag blev det mkt värre. Har inhalerat, fått kortisontabletter o antibiotika! Nu hoppas jag på snabbt tillfrisknande. Sambon tagit barnen idag men imorgon måste han jobba o svärföräldrarna kunde inte komma så blir troligen en jobbig morgondag... Hur har ni andra det?

Svar på tråden Majbebisar 2015